כיכר השבת

מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל:

'מי שנכנס להר הבית עונשו כרת, כמו שאכל ביום כיפור'

בציונות הדתית גינו את דבריו של הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף כנגד העולים להר הבית, אך קטע וידאו שהגיע ל"כיכר השבת" מעלה כי זו הייתה גם דעת אביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל: "אין רב בעולם שיתיר עלייה להר הבית. מי שנכנס להר הבית חייב כרת, כמו שאכל ביום כיפור, מצווה להודיע את זה ברבים" (אקטואלי)

| 120 | כיכר השבת |

This browser does not support the video element.

איסור העלייה להר הבית: במהלך הלווייתו של שלום אהרון בעדני הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה לפני כעשרה ימים, יצא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה על העולים להר הבית, ודבריו עוררו סערה בקרב אנשי תקשורת מהציונות הדתית, בקטע וידאו שהגיע לידי "כיכר השבת", נראה כי זו הייתה גם דעתו של אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

בשיעור יומי שמסר בביתו ברחוב הקבלן 45, פסק מרן הגר"ע יוסף בצורה ברורה כי: "אין רב בעולם שיתיר עלייה להר הבית. הרמ"א כותב שמי שנכנס להר הבית חייב כרת". לדברי הרב עובדיה: "אסור לנו להיכנס להר הבית, זה כרת. מה זה כרת? כמו שאוכל ביום הכיפורים, חייב כרת, כמה שזה דבר חמור. יש בזה כרת".

"מצווה להודיע לרבים" הוסיף מרן הגר"ע יוסף: "יש תיירים שבאם מחוץ לארץ ולא יודעים את העוון הזה ונכנסים לבקר בהר הבית, ועוברים על איסור כרת, חבל עליהם. מצווה גדולה לפרסם את זה ברבים, שיידעו כולם, אסור להיכנס להר הבית יש בזה איסור כרת".

ביום ראשון האחרון פנה חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי דוד יוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לסגור את הר הבית בפני מתפללים יהודים. "גדולי הדור האחרון, ובכללם הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, הרב הראשי לארץ ישראל, פרסמו את דעתם שאסור חמור הוא להיכנס להר הבית בזמן הזה", כתב הרב דוד יוסף במכתבו.

דבריו עוררו זעם דתי לאומי. הרב יצחק יוסף בהלווית שלום בעדני הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90))

באשר לעולים להר הבית להתפלל כותב הגר"ד יוסף לנתניהו: "כניסה להר הבית לצורך 'תפילה' כביכול, אסורה על פי ההלכה, והמתפלל שם תפילתו תועבה, ואין זה מברך את ה' אלא מנאץ, וגדול עוונו מנשוא".

הגר"ד יוסף התייחס במכתב לנתניהו לטענות כי סגירת ההר תחשב לוויתור על המקום: "כמובן שעלינו לומר באופן ברור שאין בסגירת שטח הר הבית משום הצהרה של ויתור על זכותנו במקום קדוש זה, ואדרבה איסור הכניסה אל שטח הר הבית היא מחמת עוצם קדושת המקום, שהיא עולה על כל קדושה".

תוכן שאסור לפספס
120 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
44
מרן מלכא הכיר את כול הפוסקים שהעלו פה יותר מכול מי שהגיב פה הוא הייה מגדולי הדורות האחרונים והפוסק הגדול בזמן האחרון ועם כול זה מרן מלכא סבר שאסור בזמן הזה לעלות להר הבית
'->>מי שנכנס להר הבית > עונשו כרת !
43
וידוע שמרן הגרע יוסף זצל מאוד העריך את עמיתו
כך הכריעו כל גדולי ישראל שקרעו קריעה בפומבי
אשמח לשמוע
תזכיר לי מי אתה שאתה יכול לזלזל ברבנים ובפסקים שלהם?
42
דעת החפץ חיים זיע"א, והג"ר צבי הירש קלישר זיע"א. הגאון רבי צבי הירש קלישר זצוק"ל בספרו "דרישת ציון" מדבר על כך שיש לחדש עבודת הקרבנות בזמן הזה על הר הבית. ובהקדמת המו"ל הרב דז'ימטרובסקי לספר "דרישת ציון" עמוד 3. כתב: "ושמעתי מאבי מו"ר מוה"ר יצחק שליט"א, כי בעת שיצא הספר הזה (דרישת ציון) בפעם הראשונה

הצגת כל התגובות

41
בקדושה ובטהרה אחרי הטבילה במקווה וכניסה במקומות נמותרים
40
כזכור.
39
ח
38
דעת המקובל רבי חיים כהן (החלבן) שליט"א. המקובל רבי חיים כהן (החלבן) שליט"א כתב בכתב ידו: "מברך על המפעל העצום בהקמת בית כנסת בהר הבית, ומברך על זה בברכת כהנים, עלו והצליחו להקים שכינתא מעפרא אמן". הרבנים יוסף אלבום ויעקב היימן מחשובי העולים החרדים להר הבית פנו אל המקובל 'החלבן', הרב חיים כהן, ותיארו
37
לא איכפת מדברי מרן זיע''א ,הפיתרון לעשות הכל כדי שיאסר על יהודים לעלות להר הבית מבחינה חוקית,כי תורה כבר לא מעניין את החולים שעולים להר הבית,צריך להיות עיוור כדי לחשוב שהעליה להר הבית לא גורמת לתסיסה אצל הערבים ,הסיבה שלצערינו הממשלה ובית המשפט לא אוסר עלייה להר הבית,כי הם פשוט מעוניינים ברצח יהודים
36
שיגעתם את הציבור, גם הרב עובדיה בסיפרו מדבר על העזהת ומקום המיקדש ולא על הר הבית
'->>מי שנכנס להר הבית >עונשו כרת !
35
דעת רבי חיים פסח הורביץ, ממנהיגי הציבור החרדי באשדוד, חבר בית הדין "רבני הקריות", ורבם של חסידי בעלזא באשדוד. בחילוקי הדעות בין החזון איש הסובר שמצוות כיבוש ארץ ישראל היא אף בזמן הזה לשיטת סאטמר שאסור למרוד באומות עד בוא המשיח. סבור הרב הורביץ כשיטת מרן החזון איש זצ"ל, בעקבות כך פנו פעילי הר הבית
34
דעת רבי ישראל יעקב פישר זצ"ל. ראב"ד העדה החרדית. שו"ת אבן ישראל [להגרי"י פישר] חלק ט' סימן קס"ג. מה ששאל מע"כ דנראה לו דלענין כניסה להר הבית אחרי טבילה במקוה, דלא יהני בזמן הזה כיון שגזרו חז"ל על ע"ה שיהיו כזבים לכל דבריהם, וא"כ צריך לספור ז' נקיים וטבילה במים חיים דווקא. לדעתי אין לחוש לזה .. דלא ג
33
האם הרב גורן היה חייב כרת? לא חס ושלום לכן יש איזורים בהר הבית שמותר לא מדובר באזור קודש הקודשים אלא בעזרות יש דרך לעלות בטהרה המרן זיע"א צודק אך גם שמשו של הרב גורן זורחת עה'
32
חלילה לנו להכינס בין אילנות גדולים ולהביע דעתנו הקטנה מול דעת ענקי העולם חלילה לנו לפסוק הלכה כנגד מאור התורה שבקיאותו בהלכות ובכול ספרי האחרונים הייתה מהמפוסמות
31
הרמב"ם, הרמב"ן, רבי עקובא, רבן גמליאל .... נראה לי שהדברים היום מעוותים.
30
הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל סובר שבעיקרון מותר בהיתר גמור לעלות בימינו להר הבית לאחר טבילה כהלכתה. וכאשר הגבולות מבוררים. וזה לשונו (אורח חיים חלק ב סימן קיג): ומה שתירצת מה שהקשה בספר אומר השכחה מה שבטור וש"ע לא הוזכר הדין דאסור לרקוק בזה"ז בהר הבית, משום שלא יצוייר למעשה דאסור ליכנס טמאי מתים לש
29
הר הבית המקורי הוא בוודאות לא הר הבית של היום כי הר הבית של היום גדול הרבה יותר. אין חולק שבמקום בו עמד הר הבית המקורי אסור לעלות.
לא להיות חכמולוג
הבעיה זה כניסה למקום המקדש ומזה הרבנים מפחדים וחוצמזה עיקר הכעס על הר"י יוסף היא על הביטוי רבנים מליגה ד
הם בכלל אפיקורסים גמורים שמגלים פנים בתורה שלא כהלכה
28
האב מדבר בכל כך הרבה אכפתיות בכל כך הרבה כבוד והערכה . בדאגה של ממש . לעומת אחרים המדברים בבוז בליגות בהשמצות ובזלזול . האב כל כך מקרב לעומת אחרים המרחיקים ומדחיקים , עם דעות שניהם אפשר להתמודד, עם דעת הרב כמה מכובד להתמודד , כמה מאפשר ... אוי נא לנו כמה חסרנו.....
27
תרגעו. זה איש אינו יכול להתיר.
26
דעת רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא. [מסכת מכות דף כ"ד] "וכבר היה רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא מהלכין בדרך... שוב פעם אחת היו עולין לירושלים, כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם, **כיון שהגיעו להר הבית** ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים, התחילו הן בוכין ור''
25
דעת רבי מרדכי אליהו זצ"ל – ארבע מכתבים מכתב א': קריאה לרבנות הראשית בארץ ישראל בית קדשנו ותפארתנו אשר הללוך אבותינו היה לשריפת אש, וכל מחמדינו היה לחרבה. ומקום המקדש המקודש אשר קדושתו לא פקעה ממנו, נהיה למקום פריצים משוקץ ומתועב, נהפך למרמס ברגל תועבה ע"י חילול המקום בכניסת זרים לתוכו וכניסת יהודים
24
יש לדעת שהרב הראשי היום אינו כמו פעם.. הוא רב גדול אך נבחר בגלל פוליטיקה ואין זה אומר שאין רבנים גדולים ממנו ולכן עליו להתייחס בהתאם..
23
הפסיקה שלו לא רלוונטי, העיקר שלמד הסוגיא ופסק לפיה כהיום שיודעים יותר בדיוק מקום הר הבית גם הרב היה פוסק כך, העיקר לא לסגת אחור ולחכות למשיח... משיח בידינו! גם הרב עובדיה זצ"ל הלך לפנל של ארכיאולוגים על הר הבית ופסק אז לפיה [שמעתי מיהודי ישיש שליט"א שהיה שם עמו] רצוי שבניו ותלמידיו גם ילמדו הסוגיא
22
"תמיד יש רשעים שגוזרים גזירות. פעם זה לפיד, ופעם מישהו אחר, אך לכולם מטרה אחת - רוצים רח"ל לעקור את התורה" ולפעמים אנו רואים בחוש שהם נציגינו החרדים בכנסת, או רבנינו או אדמורינו החרדים. ומהם אמורות להתפרסם מחר ביומונים, ובהן הוראה משותפת ממועצת גדולי (הפליטיקא-כופרי) התורה, להתייצב בלשכת הגיוס? הסכ
הצבא-השמד רק שייך מאלו עמלקים, ומשכילים, שהם כבר ידועים לנו כרשעים,
21
'מי שנכנס להר הבית עונשו כרת, כמו שאכל ביום כיפור'
20
הרב אליעזר מלמד צילום: פלאש 90 החלטת הרב גורן להדפיס את הספר על הר הבית בשבוע הבא בכ"ד מרחשוון יחולו עשרים שנה לפטירתו של הרב הראשי לישראל, הגאון הרב שלמה גורן זצ"ל. בימים אלו, בהם דנים על הר הבית, ראוי להזכיר דברים מספרו 'הר הבית', אותו פרסם כשנה לפני פטירתו. בספרו הוא מברר בהרחבה את מקום המקדש
19
דעת רבי משה דוד טנדלר שליט"א – חתנו של רבי משה פיינשטיין זצ"ל. "בין הרבנים שעלו היום להר הבית היה הגאון ר' משה דוד טנדלר שליט"א מאמריקה, חתנו של רשכבה"ג הגר"מ פינשטיין זצוק"ל, אשר עלה להר הבית בקדושה ובטהרה ואף נשא שיעור כללי בפני עשרות מתלמידיו בענייני תשעת הימים, מקום המקדש, סדר העבודה, ובניין ב
18
מנהג "אנשי ירושלים החרדים" בדורות קודמים בספר "ימי שמואל" (ר' שמואל הורוויץ זצ"ל) מובא: שברגלים אנשי ירושלים החרדים עלו למצוות ראייה למקומות המותרים בהר הבית.
17
במדבר פרק יט (כ) וְאִישׁ אֲשֶׁר יִטְמָא וְלֹא יִתְחַטָּא וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִתּוֹךְ הַקָּהָל כִּי אֶת **מִקְדַּשׁ יְקֹוָק** טִמֵּא מֵי נִדָּה לֹא זֹרַק עָלָיו טָמֵא הוּא: - רק למקדש אסור, ולא להר הבית.
16
לכאורה נראה מתשובתו של מרן ביבי"א ח"ה סימן כ"ו שאיסור כרת הוא רק מהעזרות והחיל ולפנים. וז"ל מרן "והנה גם זה לא הותר אף לאחר שטבל לקריו, אלא חוץ למקום העזרות והחיל" [אות יא].... רק כותב בהמשך שקשה לצמצם ולדעת מקום העזרות והחיל, והטעם לאסור הוא מחשש שהמון העם יכנס למקומות שאסורים ובהם יהיה חייב כרת אב
15
לזה חיכתם???? לקטע וידיאו ??? הרב כתב את הפסק הזה בכמה וכמה מקומות בספריו הרב נימק את הנושא גם בחזון עובדיה ד' תעניות בסופו בעמודים תנד - תנז. וגם ביחוה דעת חלק א סימן כה עמודים עא -עג. להלן ציטוטים מלשונו הקדוש של מרן זצוק"ל: העליה להר הבית ולבית המקדש אסורה בהחלט בזמן הזה שאנו טמאי מתים צריך להז
14
למה הרבנים שאוסרים כיום את העליה להר הבית לא יוצאים נגד עליית ערבים להר הבית?הרי הם מחללים הרבה יותר את ההר מאשר היהודים שאנו נוהגים בו כבוד.... אני חושב שצריך לסגור את ההר גם לערבים וגם ליהודים
אין בכך קשר לזלזול בהר הבית אלא בהלכה פסוקה יהודים להר הבית - אסור ! כרת! לגבי גרוש הערבים זה מחלוקת בין החרדים לציונות הדתית בדבר הגאולה. הציונות טוענת שהגאולה נלקחת בכח והחרדים מחכים לביאת גואל צדק.
ואין עלינו תביעה בזה שהם מחללים את ההר אבל כואב לנו על יהודים שנכשלים בכריתות ובהתגרות באומות שגורם לשפך דם מיותר ה"י
13
דעת רבי מאיר הייזלר חבר בית דין של הגר"נ קרליץ שליט"א מידי ליל שבת - מתקיים בביהכ"נ המרכזי של שכונת נווה אחיעזר בבני ברק - מניין מאוחר של קבלת שבת (מניין ר"ת) - בראשות הרב מאיר הייזלר - חבר ביה"ד של הגר"נ קרליץ, ובשיחתו השבועית בפני המתפללים - אזי הרב הייזלר התעכב על דברי הבית יוסף בהלכות חנוכה (ס
12
דעת הרב שמואל אליהו שליט"א תשובה שהתקבלה מהרב שמואל אליהו' בתאריך ח´ אב ה´תשס"ג, מתוך האתר כיפה השאלה: שלום כבוד הרב. מדוע אסור ליהודים להכנס להר הבית(לפי ההלכה)? בברכה, בתודה מראש! התשובה: אין איסור לעלות על כל הר הבית. יש איסור למי שהוא טמא להכנס לעזרה. ויש איסור למי שאינו כהן להכנס למקום הקודש
11
ישמעו התורה לא מעניינת אותם העיקר הע"ז הלאומית...
אני אישית בדקתי וחקרתי ולמדתי את האידואלגיה של הציונות הדתית מבחינה הלכתית לגבי הליכה לצבא ולגבי 'אתחלתא דגאולה'...כן והגעתי למסקנה שהיום יש דין של מלחמת מצוה (גם לדעת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל רק שהוא אומר שת"ח פטורים ממלחמת מצוה עיין ילקוט יוסף הלכות כיבוד הורים בהערות)וגם לגבי אתחלתא דגכואלה למדתי
המטרה סביבו יסוד היהדות היא לבחון כל דבר בכל תחום קודם כל לפי התורה וההלכה ולפי זה להחליט את הדעה ואיך צריך לנהוג, אבל אצל הציונות הדתית זה הפוך קודם החליטו שהציונות וסמליה שהם: מדינה, צבא, יום העצמאות, וכו' הם תחילת הגאולה, ואח"כ מסדרים את זה עם התורה וההלכה ומוצאים על כל דבר ראיה מהרמב"ם ומהתנ"ך ת
10
הרב מאזוז - מגדולי רבני דורנו מתיר עליה להר הבית "מותר מן הדין לעלות להר הבית". כך כותב הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים וחבר מועצת החכמים בפסיקה מפתיעה בעולם החרדי הרב מאזוז מסייג את פסיקתו התקדימית, בכך שעל כל אחד שמבקש לעלות להר הבית, לדעת את המידות המדויקות של התחומים המותרים בכנ
9
דעת רבי יחיאל מיכל טיקוצינסקי זצ"ל כתב בספרו "עיר הקודש והמקדש" (חלק ה' עמוד פ') לבנות בית כנסת ליהודים בהר הבית, וזה לשונו: גם בזמן שביהמ"ק היה קיים היו בתי תפילה לקהל הציבור הישראלי בהר הבית, כמוכח בסוכה (מא: - מג. נג.) .. ולכשיהיה לנו הרשות והיכולת לבנות בית תפילה אשר כזה בהר הבית בטרם הופעת ב
8
רבנים חשובים. אז- יש רבנים שמתירים! ומי שאוסר שיאמר גם בריש גלי שאסור לישמעאלים לעלות!! האם להם מותר?
7
משיחתו בליל ב' דחג הסוכות התנש"א: "ועורכים עכשיו שמחת בית השואבה במקום המקדש במקומות המותרים להכנס שם, ואדרבה צריך להכנס שם ולערוך שמחת בית השואבה בשלימות כפי שיהי' לעתיד לבוא". והנה ציטוט מדברי הג"ר יצחק גינזבורג שליט"א מחשובי רבני חב"ד (מתוך הספר "קומו ונעלה" עמוד 301): "ברור הדבר, וכך אמר הרבי מ
6
הרדב"ז בשו"ת סימן תרצ"א פוסק ברור שאבן השתיה שעליה הארון היה מונח בקודש הקודשים, נמצאת ועומדת תחת "מסגד עומר" (הזהב. - אפשר גם לראות אותה כיום). וממשיך הרדב"ז ומפרט היכן הם המקומות המותרים בכניסה. והיכן אסור. [אי אפשר לומר שהכותל המערבי הוא כותל העזרה, אלא בודאי הוא כותל הר הבית, ומותר ליכנס לפנים
5
דעת רבי יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל גאב"ד חיפה. כתב הגאון רבי יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל (ראש רשת הכוללים "ישיבת הגר"א" בארץ הקודש, וגאב"ד חיפה), בספרו "משנת יעקב" (עבודה, הלכות בית הבחירה, פרק ז', הלכה א' – עמוד ל"ה): וזה לשונו: "ועיין במאירי בשבועות טז,א, שאחר שהביא את דברי הראב"ד לעיל בפ"ו הט"ו, שס"ל שהנכנ
4
דעת רש"י והרמב"ם. רמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד': "טמא מת אפילו המת עצמו מותר להכנס להר הבית. שנאמר (שמות יג-יט) 'ויקח משה את עצמות יוסף עמו' - עמו במחנה לוויה". ביאור דבריו: כתוב בפרשת חוקת (במדבר יט יג) כָּל הַנֹּגֵעַ בְּמֵת בְּנֶפֶשׁ הָאָדָם אֲשֶׁר יָמוּת וְלֹא יִתְחַטָּא אֶת מִשְׁכַּן יְקֹ
הם לא קובעים הההלכה אלא מר"ן
3
בס"ד ירושלים, טבת ה'תשמ"ו. מצוה רבה להשתדל ולהציל כל שניתן משטח הר הבית המקודש, ולהתפלל שם על הפדות והגאולה לשכינה ולישראל, רק במקומות המותרים להתפלל כפי שנהגו רבותינו הקדמונים, ועל פי הוראת חכמינו בדור הזה. עיין זוהר חדש פרשת ויצא – מדרש הנעלם – ענין ר' אלעזר בן עזריה על אבן השתיה. בן ציון בכמוהר"
וזה כמובן מעיד על יתר ה"אסמכתות" שלכם
2
רבינו יחיאל מבעלי התוספות בספר כפתור ופרח (פרק ו) מובא: שרבינו יחיאל בעל התוספות רצה לילך להקריב קרבנות בירושלים.
1
אוי רבינו כמה אתה חסר לנו עברנו שנה שחורה, מררגישים ממש סילוק המוחין מעולם הזה, מעת פטירתך הכל בלבול הדעת ויאוש תעמוד עם כל גדולי הדורות להחיש את הגאולה לפני כסא הכבוד!!!! אין לנו כח אפילו לא כח להתפלל!!! מי יתן לנו תמורתו!!!
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים