כיכר השבת

הגר"מ שטרנבוך תוקף

"העולים להר הבית עוברים איסור כרת - להלחם בהם"

בשיחה שבועית בפני תלמידיו, תקף בחריפות רבה ראב"ד העדה, הגר"מ שטרנבוך, את העולים להר הבית, ואמר כי הם חייבים כרת: "על זה הקב"ה מאוד בכעס, שהם מדברים בשם התורה, מלבד שבגלל זה נגרמים פיגועים" • בעניין חוק הגיור אמר: "זה סדום ועמורה, יותר גרוע מעבודה זרה" (חרדים)

| 61 | כיכר השבת |
חוק הגיור סדום ועמורה: הגר"מ שטרנבוך
חוק הגיור סדום ועמורה: הגר"מ שטרנבוך (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בשיחתו השבועית בפני תלמידיו התייחס הגאון הגדול הגר״מ שטרנבוך ראב״ד העדה החרדית לנושאים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי, וביניהם סוגיית מתן ההיתר לעלייה להר הבית וכן אישור חוק הגיור כשהוא תוקף את העולים בחריפות רבה.

הגר״מ שטרנבוך דיבר על כך שהבעיה הגדולה בסדום היתה העובדה שקבעו את הרשעות בתוך החוק, וזהו לדבריו המצב המסוכן ביותר משום שכל עוד עוברים עבירה בשל התאווה או משום שרוצים להיות ככל האומות הרי זה גרוע מאוד אך לא מסוכן כמו שמחוקקים חוק על העבירה שאינה עבירה ועוד הופכים זאת לשיטה.

הרב שטרנבוך הוסיף כי כך היו אומרים מרנן ה'חזון איש' ו'הבריסק'ער רוב' על המזרחי שהם המסוכנים ביותר וצריכים ללחום כנגדם משום שהם נוקטים בשיטה שבדווקא צריך לעשות פשרות ובזה יש ללחום עד הסוף.

וכאן הוסיף ואמר הראב״ד: "ומה שראינו לאחרונה שמאות נדחקים להיכנס להר הבית באיסור כרת ואין מטרתם לתאבון להיכנס כתיירים בעלמא אלא כדי להוכיח שעל פי החוק והתורה הר הבית שלנו, ועל זה הקב"ה מאוד בכעס משום שאינם עושים עבירה לתאבון אלא הם מדברים בשם התורה ובאים להראות שראוי לעשות כן. וכל זה מלבד מה שמביא לשנאה שכמה קרבנות לא עלינו לדאבוננו כבר נגרמו מזה, ועוד הודיעו שיוסיפו עוד לגבות קורבנות רח״ל עד שיסלקו ידם מהר הבית".

בשלב זה התייחס הראב״ד לחוק הגיור ואמר: "ובדומה לזה מה שחוקקו השבוע חוק על גרות שלא מספיק להם לחוקק שעל פי חוק המדינה מי שמתגייר כרצונם הוא יהודי, אלא הם רוצים דווקא שעל פי דת תורתינו הקדושה אנו נקבלם כיהודים ובזה הם יותר גרועים מהחוטאים לתאבון, או מאלו שעובדים עבודה זרה כדי להיות ככל העמים בעולם, שכיוון שקובעים בחוק לבטל חוקי התורה, אין לך עקירת דת כמוהו וזה היה עיקר הכעס של הקב"ה על סדום שלא די להם במה שהם רשעים אלא הם רוצים שהכול יהיה נחשב על פי חוק".

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
34
הרבי מליובאוויטש זיע"א משיחתו בליל ב' דחג הסוכות התנש"א: "ועורכים עכשיו שמחת בית השואבה במקום המקדש במקומות המותרים להכנס שם, ואדרבה צריך להכנס שם ולערוך שמחת בית השואבה בשלימות כפי שיהי' לעתיד לבוא". והנה ציטוט מדברי הג"ר יצחק גינזבורג שליט"א מחשובי רבני חב"ד (מתוך הספר "קומו ונעלה" עמוד 301): "ברו
33
עוד נביא שיודע מה ה' חושב על ת"ח גדולים שחושבים אחרת , ומה ה' חושב על ר' שמואל אורבך? את זה הוא יודע? למה הוא שותק?
32
וכאן הוסיף ואמר הראב״ד שליט"א: "ומה שראינו לאחרונה שמאות מזרחים-מזרע עמלק, הכופרים-בד' ובתורת משה, ועמי הארץ, ןשפלים, נדחקים להיכנס להר הבית אפ' שזה "באיסור כרת" ואין מטרתם לתאבון להיכנס כתיירים בעלמא, אלא כדי להוכיח לעומות העולם שעל פי החוק הציוני והתורה-שלהם, הר הבית שייך שלנו, ועל דבר זה הקב"ה מא

הצגת כל התגובות

31
בשיחתו השבועית בפני תלמידיו התייחס הגאון הגדול מרן הגר״מ שטרנבוך שליט"א ראב״ד העדה החרדית לנושאים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי, וביניהם סוגיית מתן ההיתר לעלייה להר הבית וכן אישור חוק הגיור כשהוא תוקף את העולים בחריפות רבה. הגר״מ שטרנבוך שליט"א דיבר על כך שהבעיה הגדולה בסדום היתה העובדה שקבעו
אפילו הוא טועה אבל במקום לקללם היה ראוי לו לזמן רבנים המתירים עלייה להר הבית ולשמוע דעתם על מה הם סומכים
30
ערבי במקום להלחם בערבים , העדה בוחר לתקוף יהודים
29
מותר אפילו לטמא מת לעלול להר ומה שאסור הוא להיכנס לחיל (משנה, כלים א, ח). למרות שיש מחלוקת באשר למיקומו המדויק של המקדש על ההר הרי שאם נצרף את כל השיטות נוכל למצוא שטח שהוא מותר ובטוח איננו החיל. מי שמחמיר בכניסה להר מיקל באיסור "לא תחונם".
28
כשחטפו ילדים בשנות ה50 וה60 הם ישבו בשקט למרות שהם ידעו, והדבר הזה הוא איסור תורה מפורש והרמב"ם מבאר שזה מעשרת הדיברות, ש"לא תגנוב", הכוונה בגונב נפש ומוכר בכסף, שזה בעצם מה שעשו. אותם רבנים ליטאים קיבלו שוחד בשביל לשתוק, קיבלו כסף גדול מאוד, משרות בכירות ברבנות, בשביל שישתקו. אתם מחללי ה' הגדולים ב
27
מותר ללכת-ובספר של רב שמואל הורוביץ (ברסלעבער)מובא שברגלים היו עולים ברגל בהר הבית (איפה שמותר) לקיים מצות ראייה רב זה שמתנגד לא עשה המחקר פשוט עם הארץ
26
גם המרגלים לא רצו שיכנסו לארץ ישראל - כי ידעו שבארץ ישראל לא יהיו ראשים (זוהר הקדוש) - כשיבא המשיח הוא כבר לא יהיה רב
דברי מרן הראב"ד בד"ץ העדה: זכורני עוד בהיותי נער כשהוריי גרו בלונדון, בכל פעם שמרן הגר"א וסרמן זיע"א הי"ד היה מגיע לשם לגיוס כספים בעד ישיבתו, היה מתאכסן בבית הוריי, ומידי שבת היה נושא דרשה בפני באי המקום. פעם אחת אמרתי לו שיש בקירבת מקום ביכ"נ של המזרחי ושאלתיו אם יחפוץ לשאת שם דרשתו, הוא בא לדבר
25
שכל פיפס שאנחנו עושים הוא הגורם לכל הצרות
24
יש משהו כזה?
23
דעת רבי יחיאל מיכל טיקוצינסקי זצ"ל כתב בספרו "עיר הקודש והמקדש" לבנות בית כנסת ליהודים בהר הבית, וזה לשונו: גם בזמן שביהמ"ק היה קיים היו בתי תפילה לקהל הציבור הישראלי בהר הבית, כמוכח בסוכה (מא: - מג. נג.) .. ולכשיהיה לנו הרשות והיכולת לבנות בית תפילה אשר כזה בהר הבית בטרם הופעת בן דוד – יש לנו מק
22
לגוי הרבה יותר איסור חמור שיעלה למקום מקדשינו ואנחנו מחוייבים למנוע זאת ולסלק את ידיו משם ככתוב ברמב"ם, וגם על זה צריך למחות, ולידיעתו הערבים נלחמים בנו לא בגלל זה
ודאי לא בעזרת איסור שהוא כרת. חסד גדול עשה עמנו הקב"ה שנתן בראשו של משה דיין רעיון, שמדינית נשמע רעיון עיוועים, של מתן השליטה בהר הבית בידי הווקף. כך הוא מרחיק רבים מעוון.
המזרוחניקים מסכנים את כולם: כל מי שעולה להר הבית לוקח על עצמו את האחריות לרצח יהודים חפים מפשע.
21
. שו"ת אבן ישראל [להגרי"י פישר] חלק ט' סימן קס"ג. מה ששאל מע"כ דנראה לו דלענין כניסה להר הבית אחרי טבילה במקוה, דלא יהני בזמן הזה כיון שגזרו חז"ל על ע"ה שיהיו כזבים לכל דבריהם, וא"כ צריך לספור ז' נקיים וטבילה במים חיים דווקא. לדעתי אין לחוש לזה .. דלא גזרו דין זב לגבי שילוח מחנות.. עיי"ש. וכן מעיד
20
איפו כבודו היה שכל הארץ רעשה על נישואי האשת איש בויזניץ מנדלי?? אשת איש דאורייתא לכל הדעות ????זה לא עם כיפה סרוגה זה חסיד
19
לך ללמוד לפני שתחליט מי חייב כרת כשהרמבם כותב במפורש שמותר לטמא מת להיות בהר הבית ורק לעזרה אסור לו להיכנס. אנשי העדה נמאסתם
18
שלא מושפעת משום פוליטיקה והנה היא מעל הכל, מעל הנהגת היחיד שלצערנו הפכה מזמן לסופר פוליטית
17
[מתוך אתר "הר הבית חדשות" – כתבתו של אסף לרנר] הרב מאזוז - מגדולי רבני דורנו מתיר עליה להר הבית "מותר מן הדין לעלות להר הבית". כך כותב הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים וחבר מועצת החכמים בפסיקה מפתיעה בעולם החרדי הרב מאזוז מסייג את פסיקתו התקדימית, בכך שעל כל אחד שמבקש לעלות להר הבית,
16
ישיבות בעלזא צפויים ליום טיול מפתיע לקראת כה’ חשוון – יום היארצייט לאביו של האדמו”ר שליט”א, כשמאות הבחורים יגיעו אל קיבוץ לוחמי הגטאות שבצפון, ולאחר מכן אף צפויים לבקר בבסיס של משמר הגבול. רק בערב יגיעו לטבריה וישתטחו על ציון אביו של האדמו”ר מבעלזא שליט”א. הסיבה לביקור המדובר, הוא בכדי לקבל תקציבים
15
כיום יודעים בדיוק באלו חלקים מהר הבית אין אפילו חשש קל של כרת, והדברים מפורסמים ואינם צריכין ראיה. אם כבר, להתחתן זה להכנס לחשש יומיומי ונגיש הרבה יותר. אז שמא לא נתחתן? אלא מאי, כשם שיהודי רוצה להתקדש ולהתקרב לרבש"ע ולכן נושא אשה ומוליד צאצאים, כך יהודי שמבקש קרבת אלוקים ומעוניין לבכות על החורבן ו
14
שהוא מכריז הכרזות דביליות
13
עליה להר הבית היא באיסור כרת כל עוד אין לנו אפר פרה אדומה שרק (המשיח - בסיוע כהן) יכול לשחוט בהר הזיתים, כך הסכימו כל הרבנים הן הציוניים והן החרדיים, והן המסורתיים. דיינו בכאב הנורא שאנו צריכים לשמוע את המואזין נובח וצורח מתוך הר הבית בארבע בבקר, אם לא מתאבלים כראוי על חורבן הבית אז ח"ו ישנם אסונות.
12
לאכול ביסלי
11
ודי לנו בזה
10
שזהו הר הבית, ועל מקום קודש הקדשים יש מסורת רצופה (איפה שכיפת הסלע (בתוך החלק הגבוה ביותר בהר) (וכך כתבו כל הפוסקים הרדב"ז הברכי יוסף) מי שמפקפק במסורת יכול גם לפקפק על מקום הר הבית ומקום ירושלים, בנוסף יש לכך תיעוד בספרי הראשונים והאחרונים ובכתבים קדומים יותר, כמו גם כך כתוב במשנה במידות על המבנה ה
9
דעת רבי חיים פסח הורביץ, ממנהיגי הציבור החרדי באשדוד, חבר בית הדין "רבני הקריות", ורבם של חסידי בעלזא באשדוד. בחילוקי הדעות בין החזון איש הסובר שמצוות כיבוש ארץ ישראל היא אף בזמן הזה לשיטת סאטמר שאסור למרוד באומות עד בוא המשיח. סבור הרב הורביץ כשיטת מרן החזון איש זצ"ל, בעקבות כך פנו פעילי הר הבית ח
8
לך ללמוד ואחר כך תחליט מי חייב כרת בינתים אתה מוציא שם רע רמבם מפורש מותר להיות בהר הבית לטבול יום ורק בעזרה מקום המקדש י ש חיוב כרתץ אנשי העדה נמאסתם
7
לקודש הקדשים ואפילו בטומאה. לצורך פירושו תיקון, שמירה וכו'. נכון שאסור לעלות במטרה להתפלל. למסגד מותר גם להתפלל, כיוון שאינו מקום המקדש! לפי חז"ל המקדש היה במקום הנמוך שבהר והמסגד במקום הגבוה. כך גם מתואר ב"קדמוניות היהודים" (התחבר בתקופת החורבן. ביחזקאל מתואר המקום הגבוה כמקום פולחן לשמש ("משתחוי
6
דעת המקובל רבי חיים כהן (החלבן) שליט"א. המקובל רבי חיים כהן (החלבן) שליט"א כתב בכתב ידו: "מברך על המפעל העצום בהקמת בית כנסת בהר הבית, ומברך על זה בברכת כהנים, עלו והצליחו להקים שכינתא מעפרא אמן". הרבנים יוסף אלבום ויעקב היימן מחשובי העולים החרדים להר הבית פנו אל המקובל 'החלבן', הרב חיים כהן, ותיארו
5
דעת החפץ חיים זיע"א, והג"ר צבי הירש קלישר זיע"א. הגאון רבי צבי הירש קלישר זצוק"ל בספרו "דרישת ציון" מדבר על כך שיש לחדש עבודת הקרבנות בזמן הזה על הר הבית. ובהקדמת המו"ל הרב דז'ימטרובסקי לספר "דרישת ציון" עמוד 3. כתב: "ושמעתי מאבי מו"ר מוה"ר יצחק שליט"א, כי בעת שיצא הספר הזה (דרישת ציון) בפעם הראשונה
4
אני מבין את האיסור והחששות. גם אני נשמע לגדולי ישראל ולא עולה להר הבית. אבל ריבונו של עולם!!! מה בכלל שייך כרת לגבי השטח שחוץ לחיל שרק לשם עולה מי שעולה. הרי איסור תורה זה רק לעזרת ישראל פנימה משער ניקנור, ואיסור דרבנן זה רק פנימה מהחיל, וחוץ לחיל אין בכלל איסור לטמאי מת. אז מאיפה המציאו את הסיפור ה
עם-הארץ תוכיח את הגר"מ שטרנבוך, תוכיח !
3
כל מי שעולה עולה על דעת הרבנים עם ההנחיות המתאימות כיצד עולים , ואיך טובלים וכו... להפך מי שמתאמץ ועולה ומפגין כלפי שמיא שאנחנו עושים את המקסימום שאנחנו יכולים לעשות - אנא ברוב רחמיך תחוס עלינו ותחזור לשכון בתוכנו ... הרמב"ם עלה להר הבית ב- ו חשוון ועשה יום חג - שימו לב שהרב יהודה גליק שה' ירפאו במה
2
דעת רבי מאיר הייזלר חבר בית דין של הגר"נ קרליץ שליט"א מידי ליל שבת - מתקיים בביהכ"נ המרכזי של שכונת נווה אחיעזר בבני ברק - מניין מאוחר של קבלת שבת (מניין ר"ת) - בראשות הרב מאיר הייזלר - חבר ביה"ד של הגר"נ קרליץ, ובשיחתו השבועית בפני המתפללים - אזי הרב הייזלר התעכב על דברי הבית יוסף בהלכות חנוכה (סי
1
המתיר הגדול שהכשיל אלפים לעליה להר הוא לא אחר מאותו "קורן" שחלק על הרב שמידל בפרשת הקברים בגולבנציץ פתאום אותו קורן נהיה איש סדום"
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים