כיכר השבת

ח"כ יעקב אשר: החילונים משתמשים בתנ"ך - רק במה שמתאים להם"

ח"כ יעקב אשר תקף אמש במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת את השימוש שעושה הציבור החילוני במדינה בתנ"ך, רק למה שמתאים לו ומתעלם מיתר החובות והמצוות (אקטואליה)

| 36 | כיכר השבת |

This browser does not support the video element.

במהלך דיון אמש (שני) בוועדת החינוך של הכנסת על העמקת הזהות היהודית על-ידי לימוד התנ"ך, טען ח"כ יעקב אשר כי "לא יתכן להשתמש בתנ"ך כטענה לעצם קיומנו כאן בארץ ישראל ומנגד במשרד החינוך מצמצמים את הבגרויות בלימודי תנ"ך וגמרא ועוד מוסיפים בלימודי כפירה ותורת האבולוציה הנוגדים את מה שנכתב בתנ"ך".

"נשמעו פה טענות שבציבור החרדי לא לומדים מספיק תנ"ך אז קודם כל אני רוצה לדבר על עובדות, בציבור החרדי לומדים תנ"ך בצורה יסודית ועיונית בבתי הספר היסודיים, וגם אח"כ במהלך כל השנים הבאות משקיעים שעות רבות בלימודי משנה גמרא ומפרשים שכולם מתבססים על התנ"ך, אבל אצלנו זה לא מקצוע אלא ספר חיים שעל פיו חי האדם", טען ח"כ אשר.

"אבל", המשיך אשר, "אני רוצה להתייחס למה שקשור לציבור הכללי יותר כי אנחנו דואגים בדאגה כנה ואמיתית למה שקורה כאן במדינה, הפוליטיקאים מדברים הרבה על התנ"ך כטענה לעצם קיומנו כאן בארץ ישראל אבל מעבר לחידון התנ"ך ומעבר לאותו חוג במשרד ראש הממשלה יש ירידה משמעותית בהתייחסות לתנ"ך בישראל, בתנ"ך יש זכויות אך גם יש חובות, א"א לקחת את התנ"ך רק כטענה לקיומנו כאן כלפי מדינות העולם והערבים ולא לקיים את מה שכתוב בו".

"אבל במקום כל זה, מה שאנחנו רואים ממשרד החינוך זה פיחות שהולך ויורד בהשקעה במספר השעות בתנ"ך ובכל מה שקשור למסורת וזהות היהודית", תקף אשר, "רק לאחרונה התבשרנו על רפורמת הבגרויות של שר החינוך אשר במסגרתו צומצמו יחידות הלימוד בתנ"ך ובתלמוד ואני לא מדבר על הציבור החרדי אלא על הציבור הכללי ועל דמותה של מדינת ישראל כמדינה עם זהות יהודית, ועל זה שר החינוך טוען שזה כביכול בשביל להאהיב את זה ע"י מיעוט שעות הלימוד בנושא והורדת הלחץ מהתלמידים".

אשר המשיך ואמר כי "מצד אחד רואים פה יהודים ולאו דווקא חרדים, שמתלהבים מלימודי תנ"ך אך במשרד החינוך הרוח היא אחרת, רק אתמול התבשרנו שמשרד החינוך שוקל להוסיף ולהעצים במסגרת לימודי ביולוגיה את לימודי תורת האבולוציה של דרווין כאילו לא די בהורדת לימודי תנ"ך ומורשת ישראל אלא אף מוסיף לימודי כפירה".

"ואני שואל לאן הרוח של משרד החינוך נושבת?", תהה אשר, "האם אנחנו רוצים לשמר את הערכים, את הזהות היהודית, את התנ"ך שבשלו הזכות שלנו לחיות כאן או חלילה להחדרת כפירה וכל דבר אחר הנוגד את הנכתב בתנ"ך, גדל כאן דור בור ועם הארץ למורשתו, והאחריות הזו נופלת על כתפי משרד החינוך".

במהלך דברים שנשא אשר בערב במעמד הכנסת ספר תורה לבית המדרש של קהילת "בית אבא" בפתח תקוווה שב אשר על דבריו והדגיש את חשיבות התורה כשהוא תוקף את ההתייחסות לתנ"ך בבתי הספר הממלכתיים.

"בכל הלימודים אצלם הם לא מחשיבים אותו בכלל אבל כשבאים לדבר על הזכות על הארץ הם נזכרים בו", אמר אשר, "הם אוהבים בדרך כלל לקחת את החלק מהתנ"ך של הקושאן, לבוא ולהגיד לערבים אנחנו פה בגלל התורה אבל התנ"ך זה לא רק עמוד אחד. יש בו עוד כמה עמודים. יש שבת ועוד מצוות אבל הם משתמשים רק במה שמתאים להם".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
21
הדת שהמציאו עסקנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
20
אני מוחה בתוקף על הכנסת דברי כפירה בתורה... באתר שכביכול חרדי... ולעניין המלא סטירות - כל הסטירות הן רק מחוסר ידיעה בורות לשמה... כל התורה מבוסס שלא יצליחו להבין אותו כמשמעותו ללא קבלת תורה שבעל פה שקבלו יחד עם תורה שבכתב בהר סיני... ואדרבא אין התורה ספר סיפורים אלא ספר שיש להתעמק בה כדי למצוא את הע
הנקראת היום נחש? אתה מתלונן על כפירה ונופל בכפירה גדולה ממנה (כיאה לסמינרי ערכים למיניהם).
מיהו הנופל כאן בכפירה בדיוק??? שפיר היקר האם היית פעם סמינר בערכים???? כדאי שתדע שישנו לפחות ארבעה רמות להבנת התנ"ך, בר"ת פרד"ס פרוש רמז דרוש וסוד - מה שכתב.י הוא על פיפשוט על פי הפשט הפשוט, נכון שבבחינת הסוד והרמז יש כאן נחש רוחני.. אבל להגיד שזה כפירה מראה את בורותך באייך לומדים תנ"ך...
19
נא להסיר את התגובה של המגיב הכופר שכותב על התנ"ך ספר הזוי מלא סתירות ושטויות עפ"ל רח"ל

הצגת כל התגובות

18
ואפילו לא טורחים ללמוד אותו.
17
מה עם כל המורות והגננות שמלינים את שכרן חודשים. ושלא לדבר על תנאים גם אנחנו יודעים להשתמש בתנ"ך מתי שנוח לנו.
16
מלא סטירות ושטויות איפוא הנחש שאוכל אפר??
איך מעלים תגובה כזו
דביל מה עשית כדי לענות על השאלה המצחיקה והדבילת שלך עפר הינו טעם עפר יהיה במה שהנחש יאכל . פירוש עמוק יותר הינו שמזונותיו יהיו מצויים לו כעפר המצוי בכל מקום .וכמובן שיש עוד הבנות ופירושים אך כבר אמרתי אתה דביל מדי בשביל זה
15
מלא סטירות ושטויות איפה הנחש שאוכל אפר
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
13
חת שוחד וגניבה.
12
יעקב אשר טול קורה מבין עיניך - קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים.
11
החילונים למדו מהחרדים
10
מי יותר ומי פחות, אבל כבר מימי משה רבינו העם קיים חלקים מהתורה יותר מחלקים אחרים, ומגמה זו התחזקה בימי יהושע בן נון ועוד יותר בימי השופטים ועוד יותר בימי המלוכה, עד כדי עבודה זרה. ואחרי זה בזמן בית שני המשנה והתלמוד גם לא מקיימים חלקים מהתורה וחלקים אחרים מקיימים ואף מרחיבים.
9
ב - 25 שנים האחרונות, התפתחה כאן דת חדשה, "הדת החרדית". בין דת זו לבין הדת היהודית יש מספר נקודות השקה ודמיון, אבל אלו דתות שונות לחלוטין. להלן מספר הבדלים מהותיים: בדת היהודית יש ערך עצום לנושא "בין אדם לחברו", התחשבות בזולת, כיבודו והערכתו. בדת החרדית אין לכך ערך כלל. למעשה בדת החרדית המושג
דברי טעם תענוג לקרוא כל הכבוד כמה שיותר ישמיצו אותך סימן שהמאמר פעל את פעולתו !.
- 25 שנים האחרונות, התפתחה כאן דת חדשה, "הדת החרדית". ------למה רק 25 כאילו שאתה בקיא בהיסטוריה בין דת זו לבין הדת היהודית יש מספר נקודות השקה ודמיון, אבל אלו דתות שונות לחלוטין. הבל ורעות רוח אינך מכיר את התנ"ך ולא רוצה להכיר אותו.. להלן מספר הבדלים מהותיים: בדת היהודית יש ערך עצום לנושא "ב
8
מי שמדבר. יודע תנך כמו שבחור ישיבה חרדי יודע- כלומניק. כל סטודנט למדעי הרוח יודע פי מליון בהבנת התנך משיודע יעקב אשר. למה לא לדרוש במסגרת לימודי הליבה גם לימוד נביאים וכתובים?
7
מי הם שיטיפו מוסר על אחרים ??? ש"ס מחקו מהתורה את "לא תגנוב" , גורמים חילול ד' עצום ועוד רוצים להטיף מוסר ?? פחחחח..
6
איסור שוחד וגניבה לא התאים להם...אז לא לקחו.
5
אנחנו לפחות לא מאמינים כי יש סיבות טובות לא להאמין למשל בשומר הצולזציה הראשונה בעולם והיום עירק שמרו שבת. ביום השביעי היו מלאכות אסורות על פי חוק. ומשם זה הגיע לפיניקים ומשם למערב. יום השבת הספירה השבועית. הכתב.
4
את התנ"ך כראות עיניהם. הרי הרמב"ם כבר אמר שלמעט המצוות כל המקרא הוא משל בלבד, ולכן משל אפשר למצוא נמשל לפי הנוחיות
3
את התנ"ך כראות עיניהם. הרי הרמב"ם כבר אמר שלמעט המצוות כל המקרא הוא משל בלבד, ולכן משל אפשר למצוא נמשל לפי הנוחיות
2
את התנ"ך כראות עיניהם. הרי הרמב"ם כבר אמר שלמעט המצוות כל המקרא הוא משל בלבד, ולכן משל אפשר למצוא נמשל לפי הנוחיות
1
את התנ"ך כראות עיניהם. הרי הרמב"ם כבר אמר שלמעט המצוות כל המקרא הוא משל בלבד, ולכן משל אפשר למצוא נמשל לפי הנוחיות
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים