כיכר השבת

הגר"ח קנייבסקי: "תעביר את הפאות קדימה - ותבריא"

בחור ישיבה ליטאי ביקש את ברכתו של שר התורה, מרן הגר"ח קנייבסקי, וזכה לתשובה מפתיעה: אם אתה רוצה להבריא, העבר את פאותיך אל קדמת הפנים. הסיפור המלא (ארץ)

| 47 | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יהודה פרקוביץ)

למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי הגיע לאחרונה בחור ישיבה ליטאי הסובל מבעיה בריאותית, כדי לבקש את ברכה לרפואה שלמה.

רבי חיים הביט בו, וראה כי פאותיו מונחות מאחורי אוזניו. "אם תעביר את הפאות קדימה, תבריא", אמר לו במפתיע.

ימים לאחר-מכן, כשהגיע לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, סיפר על הוראתו של הגר"ח.

ראש הישיבה הגיב: "עליך להוציא את הפאות מאחורי האוזניים כפי שהורה שר התורה, ותבריא בזכות זה".

הבחור התנצל בפני הגראי"ל באומרו כי הוא מתבייש מחבריו, אבל ראש הישיבה התעקש.

יש לציין כי הגר"ח מורה לתלמידיו שלא ללכת עם הפאות מאחורי האוזניים, וכותב כי כך היה מורה מרן החזון איש ז"ע שכתב כי "אין להתבייש בצורה היהודית".

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
8
עבירה חמורה ביותר.
7
כאילו שזה הפתרון לבעיה...
6
זה ממש, ממש "לא תנחשו".

הצגת כל התגובות

5
ורוב גדולי הרבנים, כולל מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, הורו שפאה היא הכיסוי המהודר ביותר. ◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעי
מה עם מורנו ורבנו עטרת ראשנו מרן הרב עובדיה זצ״ל שקבע חד משמעית שאישה חייבת בכיסוי ראש? אני חושב וסבור שיש לשקול אותו כנגד כל הפוסקים שהזכרת אז במקום להסית לפאה תשאיר את הבחירה בידי האישה אתה ממש להוט כאילו זה מפריע לך
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
איסור חמור מדאורייתא לחבוש שערות של אשה שמתה שחייבים לקוברם. וכל ההולכת עם פאה אסור לגעת בה באיסור חמור כולל בעלה ששניהם חייבים כרת. ולא מבין כיצד מתיקון תועבה שכזאת.
כל מי ש"פסק" שמתפחת לא כיסוי ראוי שמע "ראיות" מאנשים בעלי אינטרסט כי לא רואו מעצמם את המוני הנשים הצנועות שהולכות עם מתפחות שכן מכסות כראוי, ולא הראו להם את הנשות בעלות פאות ארוכות מסולסות וכו' שהם פשוט "יפה כמו שיקסא"!
כל אחד יכול לראות אצל אשתו, שהמטפחת מחליקה מהראש. מאידך, גם נגד פאות ארוכות ומסולסלות ויוצאות דופן, אסורות. מה הקשר? רוב הפאות אינן כאלה. אם זה באמת ארוך מדאי, זה אסור.
כל דבריך מזוייפים אחד אחד, תראה מש"כ הגאון שר התורה מרן עובדיה יוסף שיש להוציאה ללא כתובה. אתה חוטא ומחטיא את הרבים הגיהנם יכלה ואתה לא תכלה
אבל עליך לדעת שבדברי הגר"ע יש סתירות רבות. והמעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף
אבל מרן יביע אומר ומרן הרב אלישיב ומרן בעל שבט הלוי אסרו וכן הגר״א ובעל הפלאה ועמם הגאון חתם סופר. ולכל אחד עושה כמנהגו
הגרי"ש אלישיב אמר במפורש בוידאו שפורסם בכל כלי התקשורת, שמותר פאה לכתחילה. להלן תמליל מדבריו: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פעם גדול הדור... כאשר
כל מי שגדל בבית חרדי או דתי-תורני נורמלי מהדור הקודם לזה הנוכחי (כלומר חצי דור) ואביו בן למשפחה תורנית, יודע שכך הם הדברים גם אם הם לא הוסברו לו אף פעם באופן מרוכז. אני למשל בתור ילד ונער שאלתי וקיבלתי הסברים ומראי מקומות לכל דרך ההתנהלות בהלכה ובהנהגת הבית. יש כאלה שפספסו את זה וחבל.
מסוימת
התפלאתי לקרוא את תגובה זאת למרות שאינו שייך לכתבה ואיני מגיבה על כל תגובה וראיתי לנכון ומצווה מן התורה להביא כאן את מקצת הדעות של רבני אשכנז וספרד על איסור חמור ביותר בחבישת פאה נכרית ואם אתה רוצה עדיין להצדיק את עצמך אני לא באתי להתווכח. לידיעת ספרדים אין כמעט אף פוסק ספרדי שמתיר חבישת פאה. לגבי ר
ולדוגמא, לגבי החת"ס שהזכרת, החת"ס כתב בהגהותיו לשו"ע סי' ע"ה "אבל פאה נכרית לא עדיף מקלתה דאסור", היינו כמהר"י פדוואה שיש לכסות הראש בשני כיסויים, וכמו שקלתה דהיינו מטפחת צריכה רדיד עליה, כך גם פאה, ודינה שווה לדין המטפחת. וא"כ כיצד יכולים היום אוסרי הפאה בדורינו להביא מהם ראיה ולהתיר המטפחת? ועוד
עדיין צריך להיזהר שיכירו בכך שהפאה היא פאה ולא שיער ראש במיוחד אילו שלא מבינים בפאות. וכך פסקו כל גדולי ישראל אפשר לעיין בתקנון הצניעות של בי"ד משמר התורה ששם מפרטים איך צריכה להיראות פאה צנועה כמו שאר פרטי הלבוש לאישה. מכל מקום כל פוסקי הדורות האחרונים הורו שגם עם ההיתר ללבישת פאה צנועה יש ענין להח
אלא מספר עסקנים שאספו להם רבנים שונים עם דעות שונות (חלק בכלל אוסרים פאה..) וגיבשו יחד תקנון, ברובו מחמיר וקיצוני. דבר שני, רוב הפאות אפשר להכיר בקלות שזה פאה. השיער מבריק, התסרוקת מעידה על כך, וכו'. עם זאת, לפי הפוסקים המתירים מותר אע"פ שלא ניכר כלל. דבר שלישי, את קובעת שלפי רוב פוסקי הדור עדיף מ
את כל הדבר הזה במייל בצורה מסודרת? וכן מה אומרים הרבנים על חבישת פיאות ארוכות ? האם גם זה עדיף על מטפחת?
אבל אני יענה לך: מחמת ריבוי הדמגוגיה שנעשית ע"י כל מיני אנשים בעלי אינטרסים, שמנסים לקעקע ולסלף את דברי הרבי, צריך לחזור ולהדגיש לכולן: גם פאה ארוכה עדיפה ממטפחת! כי "צניעות" פירושה לא לבלוט, לא להיות יוצאת דופן, זאת אומרת שאם הרבה נשים לובשות פאות ארוכות, אף אחת לא יוצאת דופן ואין בזה בעיה, אבל גיל
כל פעם אתה מפיץ את השטויות שלך
ידוע ומפורסם מאז ומתמיד שפאה היא הידור מצווה. וכל השומעים לרבותיהם, לא יראו פני גיהנום
ומשבח את עצמו על שקריו שהכניס כאן בהרבה שמות שונים על מנת להסתיר את עצמו ללא הצלחה? האמת נחשפה. ראו את חשיפת האמת מאחורי הספר באתר - Charedish.net
כמה שהיצר הרע גדול..."והאמת תהיה נעדרת..." צא לרחובות בני ברק ותראה את כל הפרוצות עם הפאה והחצאית הקצרה...בגלל הסיבות המטומטמות שלך להתיר פאה...ברור לכל בר דעת שפאה מושכת יותר ממטפחת!!! מפגר!!!! או שאת עיוור או משהו כזה....מה שהרבנים מדברים הם התכוונו לפאה מזעזעת של פעם שלא רק שהיא לא מושכת היא אפיל
אין שום קשר, ומה שאתה נמשך לפאה זה בגלל שאתה לא שומר על העיניים ("ירא שמים"?), אין שום בעיה ללכת עם פאה למרות שהיא "מושכת" כמו כל מיני פריטי לבוש אחרים. ולגבי מה שכתבת שהתירו "פאה מזעזעת של פעם", זה לא נכון. כל אחד יכול לפתוח את ספרי הפוסקים, ולראות שהפאות בעבר לא היו משיער עיזים, אלא משיער טבעי מש
שאלה אחת לי אליך: שרה רבקה רחל ולאה אביגיל ואסתר המלכה וכל אימותינו הקדושות לבשו פאה??? הרי ברור שכיסו ראשן בכיסוי בד כזה או אחר, צריך ראיה טובה מזו??
ומשבח את עצמו על שקריו שהכניס כאן בהרבה שמות שונים על מנת להסתיר את עצמו ללא הצלחה? האמת נחשפה. ראו את חשיפת האמת מאחורי הספר באתר - Charedish.net
כל פריטי הלבוש כיום, לא דומים לאמותינו הקדושות. למה רק כשמגיעים לפאה נזכרים באמותינו? חוץ מזה ששרה אמנו לא גלשה באינטרנט ולא דיברה בפלאפון... בכל מקרה, ההלכה נקבעת ע"פ הפוסקים.
ידוע לכל שיש סכנה גדולה מאוד מכל "שונאי ישראל" כולל בני תורה, ומינים, ואפיקורסים המחללים ומבזים (ומגרשים) נשי הצנועות הלובשות "שאל" המקרבות הגאולה שלמה.
בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב: "לאחרונה נפוץ כיסוי השאל לנשים. ויש הדורשים לשבח, שהדבר צנוע יותר, מנגד יש
למה האדמו"ר מדושינסקיא וחסידיו שהם נגד הצניעות של השאלים, מקבלים פני הרב הגאון הצדיק האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א שהוא בעד הצניעות הנכון!!! של מנהגי ירושלם של לבישת ה"שאל" לנשים הצנועות.
ארץ..
4
ויתן שם חשבון הבנק והכול יבא על מקומו בשלום
3
מספיק בבחירות כל רגע יצאו עם קללה אחרת על מי שמצביע עץ אז שלא יגידו לנו מה לעשות
2
,,ולא ראיתי חרדי חולה עם פיאות מקדימה,וחרדית חולה עם פאה מלמעלה.
1
מי אמר שחייב שיראו את השערות דרך המטפחת?
◄ מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל: "שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים". ◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול". ◄ מרן הגאון רבי בן ציון אבא שא
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים