מצבו של הגראי"ל שטיינמן אינו פשוט בעקבות התקיפה השבוע. התוקף מתברר כחולה נפש – אך זה שבחר להגיע דווקא אל רחוב חזון איש 5 בבני ברק, יכול ללמד אותנו הכל. מדוע לא עלה לבית רב בעירו? מדוע לא נסע לירושלים על מנת לתקוף? ואם הגיע לבני ברק מדוע לא עלה לגבעת ישיבת פוניבז'? לכן, איך שלא נהפוך בה ונהפוך בה, כן חולה נפש לא חולה נפש, כן בוחר בג' לא בוחר בעץ – האיש הגיע אל הבית הזה ספציפית ובמודע, מסיבה אחת בלבד, ההסתה.
נגד רבנים אחרים אף אחד לא הסית – נגד מרן הגראי"ל שטיינמן הסיתו - ובחומרה.
הטקסטים המרושעים שפורסמו באחרונה על מנהיג ענק ביהדות, הם לבדם ראויים היו שיתאבלו עליהם בשלושה ימים צום ומספד, על עומק ההידרדרות הרוחנית תורתית מהדרך המסורה לנו, ועוד מאחורי כסות אידיאולוגית.
מי ששמע את התבטאויותיו של התוקף בעת התפרצותו אל הבית, לא צריך את ההסבר הלוגי שלעיל. מי ששמע אמירותיו המחוצפות והבוטות, שהסגירו מצוקה נפשית, הסגירו גם את המסרים מהם הורעל בשבתו בכולל, או בשיחות עם חברים – לא יתן לדיס אינפורמציה המכוונת שנשתלה בידי גורמים שאף השאירו עקבות, לבלבל אותו בכזבים.
צריך לומר ביושר – מאחורי כל המאבק הכביכול אידיאולוגי, שמתבטא ב'הפלס' מול 'יתד' וב'עץ' מול 'דגל' – עומדת מטרה אחת עליונה. והיא - רצון להפוך את הנהגת הציבור של מרן הגראי"ל שטיינמן ללא-לגיטימית. זו הסיבה היחידה ואין בלתה. לכן סולק נתי גרוסמן מיתד נאמן לאחר שבמשך עשרות שנים לחם נגד מתן לגיטימיות למרן הרב שטיינמן, לכן הקים נתי את הפלס, לכן הקימו נתי והרב פטרוב, את מפלגת 'עץ'.
נכון שאי אפשר להתעלם מהעובדה שיש בידי המתפלגים מ'דגל' תמיכה בלתי מבוטלת של 15 אלף איש; נכון שיש להם הנהגה רוחנית בדמותו של מרן הגר"ש אויערבך, ועל כן יש לכולנו הצורך והחובה לכבד גם את עמדתם; אך להציג את התמונה באופן שגוי בפני הציבור, ולהשאיר הכל תחת מעטה וכסות של אידיאולוגיה צדקנית בלבד, ולא כמלחמת שליטה וניסיון חיסול מנהיגותו של אחד מגדולי ישראל - זו צביעות.
המנהיג הזה – מרן הגראי"ל, קיבל את הנהגת הדור מידי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל – שמעולם לא שלח למשל את חברי הכנסת של 'דגל' להתייעצות עם רב אחר, כך על פי עדותם, אלא אך ורק אל הרב שטיינמן. בני ביתו של הגרי"ש זצ"ל - אם זה הרב יוסף אפרתי ואם זה הנכדים ששימשו בקביעות את הרב, אומרים זאת בפה מלא וללא פיקפוק: הרב אלישיב שלח הכרעות רבות בעניינים ציבוריים אל הרב שטיינמן.
בנוסף, גדולי ישראל החיים עמנו כיום. החל ממרן הגר"ח קנייבסקי ועד רוב מכריע ומוחלט של גדולי התורה, עומדים בצד אחד ובצורה ברורה מאוד – הם כולם מצהירים על כפיפות דעת להנהגתו התורנית של מרן הגראי"ל.
אולי לא כל אחד מחויב לכך, 'עשה לך רב' – כל אחד יכול לבחור את הרב לאורו הוא הולך, אבל אין בעולמנו ביטוי 'מחוק לך רב' – הניסיון לחסל מישהו אחר, וודאי כשמדובר בסמכות רוחנית שאין שני לה בדורנו – הוא מעשה אשר לא ייעשה ולא ימצאו לו הצידוקים גם אם ייעטף באלפי תירוצי אידיאולוגיה ו'השקפה'.
קמפייני ההסברה בדרך להתפלגות אשר בחלקם לא היו אלא הסתה, למטרת ה'מחוק לך רב', הם אלו שללא ספק השפיעו על אותו תוקף - אברך כולל, אב לילדים בעל משפחה, שבראייה קהילתית-חברתית, ללא ספק עד שלשום נחשב היה לאדם מן השורה - והביאו אותו למצב של ירידה מן הדעת.
בחירה ביעד – ביתו של הגראי"ל וביצוע המעשה הנורא: התקפה בכוח ובזדון, ליהודי אשר כולו קודש קודשים, מסוגף, מתענה וכל ימיו אינם אלא תורה, יושר, צדק ואמונה, איננה סתם מקרית ולא יימצא לה אף הסבר או ניסיון טיוח משיחי.
מאה שנים של קדושה טולטלו בידי בן עוולה אשר אולי אינו חייב בדין כיוון שנטרפה עליו דעתו, אולם אלו אשר הביאו אותו לידי המעשה הזה – חייבים בדין, חייבים בחשבון נפש עמוק, אשר מאות מאמרי מערכת לא ימחקוהו.
הצגת כל התגובות