
הכאוס במירון: בשעות הצהריים (ראשון) הצליחה משטרת ישראל "להשתלט" במקצת על האנדרלמוסיה בהר מירון ואט אט התנועה שבה לזרום לאיטה, כשהאלפים שהיו "תקועים" במקום משעות הבוקר הצליחו להידחק ולהעלות לאוטובוסים על מנת לשוב לביתם.
חברי הכנסת החרדים דורשים לקיים דיון בכנסת ולהקים וועדת בדיקה על מנת לערוך תחקיר מעמיק בנוגע לכשלים שהתגלו היום כשמעדויות האנשים עולה אצבע מאשימה בעיקר כלפי חברת 'אגד', כשעל פי הטענות "זלזלה" החברה בציבור החרדי ולא נערכה כיאות לכמות האנשים שהגיעו באותה שעה אל הציון.
עוד בנושא:
• מערך התחבורה בקריסה: פקקי ענק, רבבות תקועים
• משי זהב על הכאוס במירון: "המצב הוא חמור מאוד"
• חברי כנסת: להסיק מסקנות אישיות נגד כל האחראים
לדברי אבי, אחד האברכים ששהה במקום, "נכון שהמשטרה גם היתה אשמה אך בעיקר חברות האוטובוסים ובראשם חברת 'אגד שסדרניה התנהגו באופן מחפיר אל הנוסעים וצופפו אותם יחד באוטובוסים במקום לדאוג לרווחתם כשגם את זה עשו מעט מידי ומאוחר מידי".
לדברי אחד העסקנים ששוחח עם "כיכר השבת", במסגרת הסדרי התנועה שסוכמו בין חברת אגד למשטרת ישראל, הרי שמאמש כל אוטובוס של חברה פרטית שהגיע לחניון פרוד, הופנה על-ידי השוטרים לחניון עין זיתים, מה שיצר עומסי תנועה רבים.
לדבריו, באגד ביקשו כי בחניון פרוד, יחנו רק אוטובוסים שלהם בכדי שהשאר יצטרכו לנסוע למרחק רב יותר מה שגרם כאמור לבעיות תנועה שיצאו הבוקר משליטה.
שושי, אם חרדית מירושלים, ששהתה בחום הכבד יחד עם שלושת ילדיה, אומרת ל"כיכר השבת" כי "ההתנהגות של אגד כלפי הציבור החרדי היתה פשוט נוראה. עמדנו בשמש הקופחת כשאנחנו מחכים במשך שעות ארוכות לאוטובוס של אגד שבושש מלהגיע".
לדבריה, "הסדרנים הבטיחו שהכל מסתדר תוך דקות ספורות, אולם לשווא. חיכינו למעלה משעתיים כשאני מפסידה יום עבודה וילדי בוכים וכעוסים".
"חבל שהחברה שהציבור החרדי הינו מהמשתמשים הכי גדולים בשרותיה, בוחרת כך לזלזל בציבור שמפרנס אותה במשך כל השנה כולה", אומרת שושי.
מוטי, בחור ישיבה צעיר ששהה אף הוא במקום בחר לוותר על כרטיס 'הלוך ושוב' שקנה באגד ושב הביתה עם חברה פרטית. לדבריו, היחס של החברה פגע בו כאדם חרדי ולכן בחר "להחרים" את הנסיעה עם אגד זאת למרות ששילם עליה מראש.
"אינני רוצה שיתייחסו אליי כנוסע מובן מאליו ולא יתנו לי את השירות הבסיסי לו אני זכאי", אומר מוטי.
איציק רודיך, יועץ חברת 'אגד' מגיב על הטענות בשיחה עם "כיכר השבת" ואומר כי "מאות אוטובוסים יצאו מירושלים למירון ונתקעו בפקקי התנועה האין סופיים שנגרמו מחמת חסימת כביש המעגל בהר מירון. כל נוסע מאותם אלפים שישבו באוטובוסים, במרחק קילומטרים ספורים ממירון כשחלקם אף נאלצו ללכת ברגל בחום הכבד הם ההוכחה שכל האוטובוסים הגיעו ליעדם".
"אף אחד מהם לא נסע לחרמון", מדגיש רודיך, "כולם היו בכניסה למירון. יתירה מכך, ברגע שנפתח הכביש לאחר 6 שעות המתנה, הרי שבתוך כמחצית השעה התרוקן כל החניון מאותם אוטובוסים שהתעכבו רק בגלל הפקקים".
"אגד באופן רשמי מצירה על כך שדווקא היא שנושאת בעיקר הנטל והזכות להביא רבבות יהודים למירון במטרה להתפלל, צריכה לחלוק חויות כל כך מצערות יחד עם ציבור הנוסעים תחת השמש הקופחת", אומר רודיך ומוסיף כי "אנו מקווים שאותם אלו האחראים על נושא התנועה באזור מירון יתנו את הדעת על אשר אירע תוך כדי הסקת מסקנות לפרטי פרטים על מנת להפיק לקחים לקראת השנה הבאה בה יחול שוב ל"ג בעומר במוצ"ש על מנת שלא נגיע שוב לאותם מחזות מבישים שהתרחשו השנה".
"חברת אגד הינה חברה שאמורה להסיע את הנוסעים למירון ולא לעסוק במתן פתרונות תנועתיים בהר מירון ולפיכך שכל אחד יעשה את חלקו בצורה מיטבית ולא ינסה להטיל גם אם בדרכים עוקפות את האשמה על חברת אגד", אומר רודיך.
הצגת כל התגובות