מסכת סנהדרין דף מז'
במשנה דף מו נאמר שאדם שנתחייב מיתת בית דין לא היה נקבר בקברות אבותיו, אלא היה נקבר בבית קברות מיוחד של בית הדין, ורק לאחר שנתעכל הבשר באדמה, היו מלקטים את העצמות ומעבירים אותן לקברות אבותיו.
בדף שלנו מסבירה הגמרא את הטעם לדבר, והוא, שאין קוברים צדיק אצל רשע. ומה המקור לכך שלא קוברים צדיק אצל רשע ? מביאה הגמ' סיפור המופיע בספר מלכים, ושם כתוב שהיו אנשים שהיו עסוקים בקבורה של אדם אחד שהיה אדם רשע, היה נביא שקר, ולפתע הגיע גדוד של מואבים להילחם בהם, מיד הם השליכו את המת לתוך קבר קרוב שהיה שם, וברחו.
אותו קבר, היה קברו של אלישע הנביא. אותו מת התגלגל לתוך הקבר, וברגע שהוא נגע באלישע הנביא ששכב שם, הוא קם לתחייה על רגליו ויצא מהקבר למקום אחר.אז כביכול יש כאן ראיה, שלכן נעשה לאלישע הנביא נס, כדי שלא יקבר רשע אצל צדיק.
שואלת הגמ' מי אמר שזו הסיבה שהוא קם לתחייה ? אולי יש סיבה אחרת.
הרי כתוב שלפני שאליהו הנביא עלה בסערה השמיימה,הוא שאל את אלישע, שהיה תלמידו, מה תבקש ? ואלישע ענה לו "ויהי נא פי שניים ברוחך אלי " ז"א שאלישע ביקש שהוא יוכל לעשות כפול ממה שעשה אליהו. עכשיו, ואליהו הרי החייה מת אחד, את בן הצרפית, אם כך אלישע היה אמור להחיות שני מתים ועד כה הוא החייה רק אחד, את בן השונמית ? אז אולי זו הסיבה שאותו נביא שקר קם לתחייה, כדי לקיים את בקשתו של אלישע מאליהו "פי שנים ברוחך " וככה יצא שאלישע החיה שני מתים !
מתרצת הגמ' שזו לא יכולה להיות הסיבה, כי אם כך, אותו נביא שקר היה אמור לקום לתחייה ממש, לחזור לחיות, אבל האמת היא שהוא רק קם על רגליו כדי לצאת מקבר אלישע.
וממילא יש לנו ראיה שאין קוברים רשע אצל צדיק.