כיכר השבת

סקר האינטרנט הגדול: היכן שווה לעשות קניות?

קניות באינטרנט: סביר להניח שילדינו כבר לא יסתובבו להם בין מדפי הסופר וימשמשו עגבניות. את הקניות הם יבצעו בין מדפי סופר ווירטואלי, ואת המוצרים הם יבחנו באמצעות מצלמות אינטרנט כשר כמובן. כעת נראה כי השוק מתעורר ומביא איתו בשורה לצרכנים - קניות מהמחשב בבית תחת המזון, במחירי רמי לוי

| 1 | כיכר השבת |
בקרוב נפסיק לדחוף עגלות?
בקרוב נפסיק לדחוף עגלות? (צילום: פלאש 90)

קניות באינטרנט: סביר להניח שילדינו כבר לא יסתובבו להם בין מדפי הסופר וימשמשו עגבניות. את הקניות הם יבצעו בין מדפי סופר ווירטואלי, ואת המוצרים הם יבחנו באמצעות מצלמות אינטרנט (הכל דרך אינטרנט כשר כמובן).

החלום הזה לא כל-כך רחוק, אחרי שנים שענף המזון המקוון של רשתות השיווק היה לא אטרקטיבי בעליל, כאשר שתי שחקניות עיקריות (שופרסל תחת המותג 'שופרסל ישיר', ו'מגה באינטרנט') הציגו מחירים יקרים מדי. כעת אפשר לומר שהשוק מתחיל להתעורר, הרשתות הקיימות זיהו את הפוטנציאל השיווקי וכעת האתר של רמי לוי שהיה בפיילוט תקופה ארוכה יוצא לדרך.

בשורה צרכנית של ממש

רמי לוי מביא בשורה צרכנית של ממש לשוק המזון האינטרנטי, על פי בדיקה שערכנו באמצעות אתר "הסופר" המחירים באתר המקוון של רמי לוי הם הזולים ביותר בקרב רשתות המזון האינטרנטיות. יתר על כן המחירים זהים לחלוטין לאלו שבסניפים, דבר שאין לו תקדים בתחום חנויות המזון המקוון (יש אף שהם יותר זולים).

האמת שלבשורה זו חיכנו הרבה זמן, נכון שקנייה באינטרנט עדיפה לאלו שעיתותיהם אינם פנויות בכדי להסתובב בין טורי המזון הארוכים, נכון גם שאין צורך לחפש חניה או לשלם נסיעות. אך האמת שרשתות השיווק מרוויחות כאשר אנחנו רוכשים מזון באינטרנט. הן לא צריכות לשלם שכירות במיקום מרכזי, הן משלמות הרבה פחות על איחסון, עובדים והשקעה במבנים. למרות זאת המחירים עד עתה היו יקרים בעליל מהמחירים על מדפי המרכולים. כעת ההתרחבות של רמי לוי היא מהפכה של ממש.

במסגרת הפיילוט התקיימה החלוקה בעיקר באיזורים מסויימים, כעת איזור החלוקה מתרחב (פתח תקווה, כפר-סבא, אזור והוד השרון), ובהמשך באופן מדוד ועקבי לכל חלקי הארץ.

אז כמה זה עולה לנו?

בדיקת 'גלובס' על סל שכלל כ-20 מוצרים נמצא כי ברמי לוי המחירים היו הזולים ביותר, גם על כל מוצר באופן פרטני וגם בסכום הקנייה הכולל. לדוגמא: סל המוצרים עלה ברמי לוי כ-340 ש"ח לעומת כ-440 ש"ח באתר מגה הפרש של 30%! (100 שקל). קנייה באתר שופרסל לא תתן תוצאה טובה הרבה יותר, רק כ-10 שקל פחות ממגה כ-428 ש"ח.

הפערים הבולטים במחירי המוצרים: כרעיים עוף ברמי לוי 15 ש"ח לעומת 20-25 ש"ח אצל המתחרות. מלפפונים כ-2 ש"ח אצל רמי לוי, כ-5 ש"ח אצל המתחרות (פער של 75 %). הפער הגדול ביותר נרשם במרק עוף של קנור שעולה ברמי לוי 10 ש"ח לעמות 25 ש"ח אצל המתחרות, פער של 150%!

חווית קנייה: אתרי המזון המקוון שודרגו

באופן כללי הגלישה באתרים נוחה ונעימה, אך עדיין אין זה דומה לאתרי הדמה שהופצו ברשת בהם אפשר לסייר ממש בסופר ווירטואלי לקנות ולראות את הסחורה.

רוב האתרים מספקים תוצאות מהירות ומדוייקות בהתאם למילות החיפוש. באתרים ישנה אפשרות לראות תמונות להמחשה ולשמור רשימת קניות. באתרים של שופרסל ומגה הוספו פיצ'רים חדשים כמו החלפת מוצרים בבריאים או בחסכוניים יותר.

נתח השוק על פי הערכת מומחים נאמד בקצת יותר מאחוז בודד. המובילה בענף כעת היא שופרסל, אך בעתיד אין ספק שיתרחש גידול דרמטי בקניות מזון דרך האינטרנט כחלק ממגמה עולמית. בבריטניה למשל הפעילות היא בסביבות 8%.

ללקוחות עצמם אין ספק שקניה אינטרנט עדיפה מבחינות רבות, לשבת במזגן ולעשות קניות הוא חלום ישן של רבות מעקרות הבית הנואשות. לרשות שהשיווק כאמור רווח נקי מלקוח הקונה באינטרנט, אך גם הפסדים אדם המגיע רעב לסופר בלי רשימה מסודרת, יכניס לעגלה מוצרים רבים שאינו צריך, לעומתו הצרכן החכם באינטרנט לא רואה שלטים מרצדים ומזון עסיסי הקורץ לא מכל עבר, במקום זאת הוא רואה מסך מרצד ואת הארנק שלו.

אם תרצו להשוות מחירים ולראות את התוצאות בעיניכם אתם מוזמנים, אתר "הסופר" מציע השוואת מחירים מקוונת.

תוכן שאסור לפספס
1 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
1
אני מזמין דרכו כבר שנתיים!
יוסף
אולי גם יעניין אותך
צרכנות נבונה