כיכר השבת

ניוד מסוכן

זהירות: סחיטה וסיוט מבית 'גולן טלקום'

לקוח שהתפתה להתנייד ל'גולן טלקום' נסחט על ידי החברה ועבר סיוט. איבוד זמן רב, איבוד כסף, עצבים. לקוח גולן? תתחיל להיות פראייר. גולן טלקום בתגובה: "שירות איכותי" (צרכנות)

| 49 | כיכר השבת |
מספיק להיות פראייר??
מספיק להיות פראייר?? (צילום: יח"צ)

מ' מירושלים בסך הכל רצה להחליף חברה סלולרית, כדי לקבל שירות טוב יותר במחיר מוזל. בחלומות השחורים ביותר שלו הוא לא יכל לדמיין את השירות אותו קיבל בחברת 'גולן טלקום'.

"לפני כמה חודשים התפתתי כמו רבים אחרים, להתחבר לגולן טלקום, שהצליחה ליצור רושם מוטעה שמדובר בחברה מתקדמת, יעילה וזולה, הנותנת את השירות שהלקוח אמור לקבל. לא דמיינתי לעצמי שהתהליך הזה ייקח כמה חודשים ויסתיים בתחושה של "לקוח מול קיר", איבוד זמן, כסף, עצבים ובריאות", מספר מ'.

הלקוח רצה סך הכל רצה לחבר ארבעה קווים לגולן טלקום. הוא פנה לחברה והזמין 4 סימים חדשים לצורך הניוד. הוא אף היה מוכן לשלם תוספת תשלום של כמה עשרות שקלים כדי לקבל את הסימים "אקספרס" ולא דרך הדואר, העיקר כדי שיגיעו מהר.

הוא המתין כמה ימים, אך הסימים לא הגיעו. לאחר חמישה ימים שהסימים לא הגיעו, הלקוח התקשר לחברה כמה פעמים וניסה להבין מה קורה עם ההזמנה שלו. "לנציגים לא היה מושג מה אני רוצה. הם העבירו אותי מאחד לשני כשהם מבזבזים את זמני בחוסר מקצועיות שכמותו לא פגשתי מזה שנים ארוכות", מספר מ' את השתלשלות הדברים. לבסוף נאמר לו, שיש תקלה במערכת והסימים לא הגיעו כלל לחברת השליחויות. זאת למרות, שהוא קיבל למכשירו הודעת sms מחברת השליחויות לפיה יש חבילה בדרך אליו.

הלקוח דן לאורך התהליך את החברה לכף זכות והיה בטוח שתוך זמן קצר צרותיו יסתיימו . "הם התנצלו והציעו שישלחו מחדש את הסימים דרך הדואר. הסכמתי וביקשתי שיזכו אותי על דמי משלוח האקספרס, שכזכור, לא נשלח אליי, אך בחוצפתם אמרו, כי לא יכול לזכות אותי על התשלום המלא ששילמתי בשביל משלוח מהיר, אפילו שלא קיבלתי את המשלוח. הזוי. הם סירבו בכל תוקף. רק לאחר שיחות ארוכות במיוחד ושוב העברה מנציג לנציג הואילה החברה להשיב לי את כספי על השירות שלא קיבלתי, עד היום אני לא יודע אם זוכיתי או לא".

לאחר תקופה ארוכה יחסית הגיעו סוף סוף הסימים בדואר, והלקוח פנה לגולן טלקום בבקשה לבצע את הניוד המיוחל והופתע לגלות שהוא נדרש לתשלום נוסף. פשוט לא יאומן.

לטענת גולן טלקום הוא נדרש לשלם דמי חיבור חדשים, כי עבר יותר מידי זמן מרגע ההזמנה עד הרגע שהסימים הגיעו, הלקוח הסביר להם זה בגללכם לא בגללי. "לא רק שהמשלוח לא הגיע? לא רק שחייבתם אותי כסף סתם אתם כעת מאשימים אותי (הלקוח התמים) שהמשלוח לא הגיע? מה זה? עולם תחתון? השתגעתם?".

כאמור, הסיבה היחידה לעיכוב היה השירות הלקוי והטעויות של החברה בלבד כך שכל חברה שמכבדת את עצמה הייתה לוקחת אחריות על הנושא והעלויות הנלוות.

כאן לא הסתיימו ניסיונות הסחיטה, פשוטו כמשמעו, של גולן טלקום. הלקוח התבקש לשלם מחדש גם את התשלום עבור סים, כ-20 שקלים על כל סים, בטענה שאת הסים הזה הוא לא קיבל בדואר. "הסים שקיבלתי אחרי מסע תלאות נמצא לי בידיים והנציג אומר לי שזה לא הגיע בדואר. קשה להאמין לסיפור הזה, נכון? זה בלתי נתפס".

וזה לא נגמר. "אמרתי לנציג, אוקי, חייב אותי 20 ש"ח חדשים על כל סים אבל, תזכה אותי על מה שלא הגיע בדואר לטענתך... אחרי המתנה של כמה דקות ארוכות על הקו הוא חזר אלי ואמר, אוקי, טעות. בסדר, לא נחייב".

ניסיונות הסחיטה מבית גולן טלקום לא נגמרו. "גולן ביקשו ממני לשלם משהו חדש, תשלום עבור חיבור הקו - עוד 30 ש"ח." הלקוח ניסה להסביר לנציגים, כי כבר שילם על הסימים ולא עשה שום שימוש עדיין בסים של החברה, אך הנציגים התעקשו כי עליו לשלם שוב.

לאור הסיוט המתמשך, הלקוח נכנע ושילם כדי לבצע סוף סוף את הניוד תוך תקווה חסרת בסיס שהעניינים ייפתרו. קודם לניוד הוא ביקש מהנציג להסדיר את המסלולים הנדרשים עבור הקוים. הנציג אמר שאין צורך, הניוד יתבצע ורק לאחר מכן הוא יתאים עבורו את המסלולים. לאחר ביצוע הניוד הלקוח ביקש את הסדרת המסלולים, אך אז אמר לו הנציג כי עליו לשלם עוד כמה עשרות שקלים על שינוי מסלול לקו שרק זה עתה חובר...

הלקוח הזכיר לנציב שביקש מלכתחילה את סידור המסלולים, הנציג הודה בכך, אך התעקש לסחוט מהלקוח תשלום נוסף בטענה שאין ברירה וכי יש לשלם על שינוי מסלול.

תוך כדי התהליך, התבקש הלקוח האומלל לשלם סכומים נוספים. נציג השירות טען בפניו, כי כיוון שהכניס את אחד הסימים הכשרים לטלפון שלא מוגדר בגולן כטלפון כשר, הוא יצטרך להזמין סים חדש ולשלם עליו מחדש.

בשלב זה ביקש הלקוח, שהקווים לא ינויידו יישארו כמות שהן, העיקר לא לשמוע מגולן טלקום יותר, ורק בשלב זה לאחר שהנציג התייעץ כמה דקות עם מנהל, הוא הציע שהכספים הנוספים לא יחויבו. אך הלקוח שכבר עייף מהסאגה והשירות המזעזע, סירב להצעה.

לאחר שיחות ארוכות במיוחד, הלקוח החליט שלא להיות לקוח של גולן טלקום וקיבל על עצמו להמליץ לכל בר דעת לא להתקרב אליהם.

לשם השוואה, הלקוח התנייד לאחר מכן לחברה סלולרית אחרת ושם התהליך היה מהיר ופשוט ובאורח פלא בלי חיובים נוספים.

מגולן טלקום נמסר בתגובה:

הלקוח נרשם באופן עצמאי באמצעות אתר גולן טלקום וברשותו שלושה קווים כשרים. כמו כן, רכש הלקוח שלושה כרטיסי sim ולכן חויב ב-19 ש"ח בעבור כל אחד מהם, כלומר סך של 57 ש"ח. בעת הפעלת ה-sim, חויב הלקוח בדמי חיבור, סכום קבוע הנגבה מכל לקוח ומופיע בתקנון הרישום באתר. הלקוח ביקש לשלוח את כרטיסי ה- sim שרכש באמצעות שליח upsו הזמנתו אכן יצאה, אך חזרה מכיוון שכתובתו לא הייתה תקינה. הוצע ללקוח לגשת לנציג מכירות פרונטלי ללא כל עלות נוספת, והועבר זיכוי על סך 40 ש"ח כעבור מספר ימים בעבור עלות המשלוח.

לאחר בדיקה, נמצא כי באחד הקווים, הוכנס ה- sim הכשר למכשיר לא תומך, ולכן הכרטיס נחסם. לנוחיות לקוחותיה, גולן טלקום מאפשרת פתיחה חד פעמית של חסימה מסוג זה ללא עלות נוספת. במידה והיה פונה אל שירות הלקוחות בנושא זה, חסימת הכרטיס הייתה משוחררת באופן מידי."

תגובת הלקוח לתשובה:

תגובת החברה לוקח בשקרים, חוסר דיוק, וללא מענה והתייחסות אמיתית לניסיונות הסחיטה שבוצעו ע"י גולן טלקום ללקוח.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
40
גולן היא החברה עם הכי הרבה זילזול בלקוחות. מניסיון בעיקר במגזר החרדי 0 התחשבות וכדאי לקרוא את האותיות הקטנות של גולן כי אחרי שנה או אפילו חצי שנה אתם תקבלו סחרחורת מחיובים גבוהים במיוחד. לא מומלץ חברת גולן בכלל
39
אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות.
38
גולן טלקום זולים ועל כן השירות שלהם בסיסי ביותר והקליטה אצלם גרועה בחלק מהאזורים. שאתה עושה עסקה איתם ידוע לך שככל הנראה תקבל בדיוק את הנ"ל. כל השאר זה התנהלות בעייתית וטעויות של הלקוח, אם אתה קונה סים כשר מה אתה מכניס אותו למכשיר "טמא"? ואם אתה לא יודע להזמין באינטרנט ולבחור מסלול אז למה לא ללכת פי

הצגת כל התגובות

37
ממתי בן אדם רגיל מקבל כזאת חשיפה...
36
אמרו לי שחרגתי מהמסלול שלי שהיה ללא הגבלה. עשו לי את המוות כמה פעמים אבל סהכ עדיין שווה...
35
הייתי אצליהם שנים עם כמה קווים והם היו מצויינים.
34
כל חודש הם מוצאים חיוב אחר על מה לחייב וכל הסימים הזמניים מתעוררים לחיים מידי תקופה ומחוייבים בתשלום. אם לא עוקבים אחרי החשבוניות שלהם מפסידים הרבה כסף.
33
כל החברות החדשות שקמו להן על הפנים פרט להוט מוביל ששמעתי שהם טובים הרבה שעברו לגולן טלקום עזבו אותם בגלל בעיות קליטה ושירות גרוע וכמו כן ברמי לוי שירות הגרוע מכל שמרו את פרטי האשרי שלכם ועיקבו בכל חודש מה קורה בתנועות האשראי בהצחה
32
יכול להיות בכל חברה פאשלה . מה עשיתם מזה "ניסיון סחיטה" .לא הגזמתם קצת ...
31
אפשר לקרוא להם נוכלים, כל פעם שאני נוסע לחו"ל אני מתקשר אליהם להחליף חבילה, הטלפנית אומרת פרטים על החבילה ואז בסגירת העסקה או אפילו פעם קרה שכמה דקות לפני העלייה למטוס הם אומרות אה לא טעיתי וזה בעצם אחרת ופה פתאום הם מגבילות בדקות, מחיר יותר יקר להחלפת מסלול ועוד הגבלות, כשבעצם אתה חייב להסכים כי כב
30
היה לי קו בגולן לבסוף נשאר לי חוב של חמש שקל בגלל שכרטיס האשראי פג תוקף שהם לא טרחו לשלוח לי מכתב לשלם לאחר כמה זמן קיבלתי מכתב מעוד לשלם כ 300 שקל על החוב של החמש שקל מילא אם היו מודיעים ומתריאים לפני לא ממליץ להתקרב אליהם
29
אני מרוצה מהם. כנראה שלא הכל היה תקין אצל הלקוח..
28
ככה זה נראה כשאין רגולציה רצינית !!!
27
גם בשוק הדתי / חרדי - קיימים נסיונות סחיטה ושימוש במדיה לשיימינג נסה לגנוב שימוש במכשיר לע קשר
26
מחברה מתחרה
25
ברחתי מהחברה הזאת מהר מאוד....
24
גם אני נעשקתי כמו עוד מאות ואלפים שפשוט שותקים ולא מרימים את קולם בגביע של הכסף מראש הם גונבים את כולם וטכנולוגיה של היום שאין אל מי לדבר רק לטלפנים ואפליקציות תמיד הם יהיו המוצדקים והלקוחות השקרנים המפסידים הנעשקים
23
של חברות התקשורת בישראל (מי הכי גרועות ולא ניתן לקבל מהן שירות סביר מינימלי? די ברור כשרואים את הנתונים הרשמיים): http://bit.ly/2mIm83P המ לא היה נופל בפח אם היה מתחשב בנתונים הרשמיים הללו שברור מהם ללא כחל וסרק ושחור על גבי לבן: להתרחק מהן כמו ממגיפה מדבקת...
22
כתוב בתוך האתר על החיוב של דמי החיבור והלקוח צריך לאשר. סתם לקוח בכין וממציא. אני עברתי מבלקום לגולן חמישה קוים והכול עבר חלק ואני משלם יותר זול. אני מאוד מרוצה מגולן
21
אי אפשר לערוך כתבה שלימה מסיפורים של לקוח אחד שהיו או לא היו. גולן טלקום לא ידועה בציבור כבעלת שירות גרוע בכלל [בניגוד לחברות סלולריות אחרות] וזה קצת לא פייר לכתוב כתבה כזו על סמך סיפור אחד
אפילו ביבי ממרום כסאו התנגד למכירה הזאת וסלקום כידוע זו חברה של צדיקים וחסידים שמעולם לא נתבעה על רמאויות ועל שקרים
20
אני למעלה משניתים בגולן מבסוט עד הגג גם המשירות,והקליטה,והיחס האדיב. ממליץ בחום אני לא יודע להבין אייך מסיפור כזה פרטי שיכול לקרא בכל חב סוללר אפשר אפשר לקחת דוגמא. ושוב אני חוזר אני ממש נהנה מהחברה .
19
שהסים לא הגיע התקשרו מהחברה ושאלו מה קורה. אחרי שנודע להם שלט הגיע הסים , הגיע עובד החברה עם הרכב ומסר לי את הסים. שירות מיקצועי.
18
ניידתי קו כשר ופתחו עלי כמה קווים שאין לי...חויבתי בכספים בלי קשר.יצרתי איתם קשר לפחות 5 פעמים וכל פעם התחייבו לי שיחזירו את הכסף ותמיד הודו לי שאני צודק בשלב מסוים במקום להחזיר גבו ממני את אותו סכום.הזוי.ושוב עד שאני תופס אותו הם מודים לי ואני מאיים שאפנה לתקשורת והשיחות מוקלטות וכל פעם לקחתי מספר
חוץ מהסיפור שכתבתי.אני מרוצה.
17
רמי לוי הכי נוכלים הגדולים - גנבו אותי ב 2000 ₪ גולן טלקום הבאים בתור - שרות הכי מזעזע שיש. פלאפון הבא בתור - צריכים לחכות שעות בטלפון, בסוף מעבירים אותך למישהו אחר, עם כסף הם מרמים, אבל מי שחכם יודע איך לסדר אותם חזרה. פרטנר גם יודעים לעקוץ טוב. הוט מובייל הכי פחות גרועים מבחינת השירות, אבל יש אזור
16
לאחר שעשק בעבר את לקוחות פלאפון הוא מנסה כעת לעשוק את לקוחות גולן, כדי להצדיק את שכרו המנופח, כאשר הוא לא שווה אפילו אגורה שחוקה. לו הייתי מעסיקו הייתי מציע לו שכר מינימום וגם זה רק בהתחשב בכך שיש חוק שכזה.
15
תקראו את האותיות הקטנות ואז לא תצטרכו להתלונן. כתוב במפורש שהסים והחיבור עולים 49 ש"ח חד פעמי. ושימו לב לחשבונית שמודיעה לכם שמהחודש הבא המחיר עולה וליצור קשר מיד על מנת להמשיך במחיר הנמוך (ללא תשלום נוסף).
14
קאא לי משאו דומה אתם. אפסדתי יותר מ50ש"ח ל3 מנוים וראיתי ה"טופ" של השירות: משלמים בזול-מקבלים בזול
13
להם אחלה שירות לקוחות
12
לצערי אחרי שהוציאו לי את הנשמה נאלצתי לתבוע אותם בבית משפט, וכמובן שזכיתי. אבל את הכח והזמן אף אחד לא יחזיר לי..
11
עשיתם לגולן אחלה שיימינג
10
קווים שונים ועם שני מסלולים שונים שחוברו בשני תקופות שונות, כך הם פועלים הגנבים. ראו הוזהרתם.
9
הם שדדו אותי במאות שקלים בשיטות מתוחכמות ביותר
8
אלכס היא האשמה בכל העניין וכל האחמשים שיושבים שם בערך בני 30 ונציגים חסרי ידע. כאשר הייתי עובד שלהם הם גנבו ממני ורימו אותי בשכר שלי של ל4000 שקל!! כאשר היינו מרוויחים שם שכר מינימום!!
7
שירות כפי המתואר בכתבה ניתן למצוא רק בסלקום ולכן לא לחינם הם כמעט התמזגו.
6
גולן ומחסני חשמל זה בעצם אלקטרה . איך חשב הבחור הצדיק שאלקטרה מתעשרת שקל כאן עוד2שקל כאן והיה לכם מחסני חשמל וגולן ט
5
גם אני שהזמנתי סים במשלוח אקספרס ההזמנה לא הגיעה בטענה שהכתובת לא נכונה וכששאלנו מה הכתובת שמופיעה אצלכם הם הקריאו כתובת נכונה ורציתי כבר לבטל את ההזמנה והם בחוצפתם חייבו אותי על מה שלא קיבלתי וגם גבו על משלוח שבכלל לא הגיע ממש חברה על הפנים עם שירות לקוחות מזעזע
4
תוותר מייד תעבור לחברה אחרת תוך שעתיים. וללמד בזול מאוד לא לעבוד עם מי שאתה לא נהנה ממנו. במקרים אחרים אנשים לומדים על בשרם במאות אלפי ש"ח. אז תשמח שיצאת בזול ותחיה באושר.
3
אני אישית מרוצה הכתבה נראית מגמתית
2
גם לי קרה משהו דומה ולאחר סאגה ארוכה של יותר מחודש עם קו בלתי תקין הם הודו לי שזה בעיה שלהם אבל את הכסף הם גבו פעמיים..... ולא הסכימו לזכות בשום פנים ואופן.
1
אין להם מחילה עד שיפסידו ויפשטו רגל.
צרכנות נבונה