כיכר השבת

מחקר: רמי לוי גודל שופרסל נסוגה

מחקר חדש שנערך בכנסת מגלה את המגמות בשוק קמעונאות המזון: נתח השוק של הרשתות הגדולות כגון שופרסל ומגה בנסיגה לעומת עלייה בנתח של רשתות פרטיות כמו רמי לוי (צרכנות נבונה)

| 2 | כיכר השבת |
רמי לוי
רמי לוי (צילום: פלאש 90)

מחקר שנערך לבקשת וועדת הכספים של הכנסת מגלה מגמת מהפך בשוק קמעונאות המזון. נתח השוק של הרשתות הגדולות (שופרסל, מגה, הריבוע הכחול) בנסיגה לעומת עלייה בנתח השוק של הרשתות הפרטיות (רמי לוי וכו').

מהמחקר עולה כי נתח הרשתות המובילות ב-5 השנים האחרונות ירד מ-69% ל-58%, לעומת עלייה של חלק מן הרשתות הפרטיות מ-31% ל-42%. אך עדיין למרות העלייה בנתח הרשתות הפרטיות עדיין הנתונים מצביעים על מגזר ריכוזי יחסית".

המחקר נערך על פי בקשתה של ח"כ גילה גמליאל, חברת ועדת הכספים העומדת בראש השדולה להוזלת מחירי המזון. אחרי חמישה עשורים של ריכוזיות, בכדי להוזיל את מחירי המזון החלו בכנסת לקדם את התחרותיות בנושא. כעת נראה כי סוף-סוף יש שינוי מגמה, וגוברת התחרותיות בשוק.

אך בשוק הקמעונאי עדיין לא מרוצים: "צריך להגביר את התחרותיות בתחום, אין ספק, אך זה לא מספיק. הרשתות הפרטיות נותנות "פייט" ומוזילות את המוצרים, אך החוק צריך לתמוך במגמה הטוב שמסתמנת כעת בתחום".

תוכן שאסור לפספס
2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
1
רמי לוי גדל, (קמץ, צירה)ולא גודל- אין מילה כזו.
מורה ללשון
אולי גם יעניין אותך
צרכנות נבונה