מקום ראשון: יידל ורדיגר עם השיר 'ואני אשיר' מתוך האלבום 'לב אחד'
עיבוד של מונה רוזנבלום כשאת קטע הסולו הוירטואוזי מבצע אבי סינגולדה בטייק (ניסיון) אחד. האגדה מספרת, לאחר שהוקלטו הכלים החיים לשיר הזה לפני השירה, רוזנבלום היה באקסטזה וביקש מהנגנים להמשיך לנגן לאחר שהסתיים השיר כשהקטע נכנס לאלבום ללא חזרות והקלטות נוספות. הקטע הזה נבחר כמקום ראשון בגלל ההתפרעות הנדירה של סינגולדה והיחודיות של הסולו במוזיקה החסידית.
מקום שני: מרדכי בן דוד עם השיר 'קלי קלי' מתוך האלבום 'אין עוד מלבדו'
עיבוד של מונה רוזנבלום. קטע הסולו הארוך ביותר שקיים במוזיקה החסידית. אין בו שום וירטואוזיה או משהו מיוחד אבל קטע כזה די נדיר במחוזותינו ובעיקר בזמן שהוקלט השיר, הגיטרה עדיין לא היתה בפרונט ונדרש אומץ לעשות את המעשה הזה.
מקום שלישי: שלומי גרטנר עם השיר 'מן המיצר' מתוך האלבום 'עשה עשה'
אמנם שיר שלא תפס כמו רוב האלבום "עשה עשה", אבל אוזנינו קלטה דווקא את הסולו גיטרה המיוחד הזה שבסוף השיר. על הסולו הזה מופקד איך לא, אבי סינגולדה.
מקום רביעי: שרגי גשטטנר עם השיר 'אודה' מתוך האלבום 'שים שלום'
בדומה להפקות של צמד החמד לשעבר יוסי טיברג וגרשי מושקוביץ שנוהגים לשלב אלמנטים רבים של גיטרות בהפקות שבהן הם שותפים. את העיבוד לשיר עשה שוע פריד, גם כאן הוחלט לשלב קטע סולו שיוסיף עניין בשיר לא מוכר יחד עם הזמר.
מקום חמישי: שרולי גינזברג עם השיר 'המה' מתוך האלבום 'אז יבקע'
אמנם סולו גיטרה לא וירטואוזי אבל סגנון העיבוד שלו יצירתי ולכן נבחר ברשימת עשרת הסולואים הטובים והמיוחדים. יש שישמעו את השיר ויזכרו בשיר דומה של אברהם פריד... אך צריך לומר שהמקור הוא של גינסברג, פריד הוא זה שלקח את הלחן ושינה אותו קצת.
מקום שישי: יעקב שוואקי עם השיר 'לא יעבוד' מתוך האלבום cry no more
עיבוד של ג'ף הורביץ בסגנון רוק כבד. ברור הוא שבשיר כזה ובעיבוד של הורביץ יהיה סולו גיטרה וירטואוזי. בכל שמונת האלבומים של שוואקי אין סולו גיטרה מיוחד שהיה ראוי להיכנס לעשירייה.
מקום שביעי: ליפא שמעלצר עם השיר 'אדון כל השמחה' מתוך האלבום 'הנקודה היהודית'
סולו כזה לא נשמע המון זמן במחוזותינו. עיבוד רוקי כבד מאוד עם גיטרות מופרעות, היה מתבקש וטבעי לשלב אותו בעשירייה.
מקום שמיני: אוהד מושקוביץ עם השיר 'אודך' מתוך האלבום 'אוהד 2'
לחן שקט של יוסי גרין, מאופיין בהרבה גיטרות. אבי סינגולדה לקח חלק גדול בעיבוד השיר.
מקום תשיעי: אלי פרידמן
"לכן חכו לי":
"למה":
כאן התלבטנו קשות. שני שירים שכל אחד מביא איתו סולו בסגנון אחר. האחד ("לכן חכו לי") סולו דיסטורשן צורם, והשני ("למה") סולו לטיני חביב. הכנסנו אותם ביחד ואתם תשפטו.
מקום עשירי: יידל ורדיגר עם השיר 'הנשמה' מתוך האלבום 'יידל 4'
את העשירייה פתח יידל וגם נועל אותה. רוב שיריו של יידל מאופיינים בהרבה גיטרות וסינגולדה הוא נדבך מאוד חשוב בעיבודים.
גבי כץ הוא עורך ברדיו "קול ברמה"
הצגת כל התגובות