כיכר השבת

הסוף לקווי הנייעס?

נציגי הקווים משכו את העתירה בבג"ץ; הסגירה עוד שבועיים

במהלך דיון בבג"ץ בעתירת קווי הנייעס נגד החלטת משרד התקשורת לסוגרם החליטו העותרים למשוך אותה. ההחלטה תכנס לתוקף עוד שבועיים, חלק יעברו לקווי פרימיום - 1900 (דיגיטל)

| 28 |
נציגי הקווים משכו את העתירה בבג"ץ; הסגירה עוד שבועיים
(צילום: שאטרסטוק)

הסוף לקווי הנייעס? חודשיים לאחר שהתקבלה החלטה המעכבת את החלטת משרד התקשורת לסגירת קווי הנייעס, החליטו נציגי העותרים הבוקר בדיון שנערך בנושא בבית משפט העליון למשוך את העתירה, לאחר ששופטי בג"ץ רמזו לעורכי הדין כי דינה של העתירה להידחות.

לאחר התייעצות קצרה החליטו עורכי הדין המייצגים את העותרים נגד החלטת משרד התקשורת, למשוך את העתירה בנושא. כך שהחלטת משרד התקשורת תיכנס לתוקפה כבר בתוך שבועיים מהיום.

נציגי הקווים מוסרים כי בתוך שבועות ספורים יעברו למתכונת של קווי פרימיום, מה שיקשה על פעילותם של עשרות אלפי הקווים שנפתחו, הן מבחינת מספר המאזינים שלא ירצו לשלם עבור ההאזנה, והן מבחינת קלות החסימה של קווים אלו על ידי וועדת הרבנים לעינייני תקשורת, שיוכלו מעתה לחסום את הקווים בייתר קלות.

בנוסף, קווי הנייעס שהתרגלו להפעיל את מה שהם מכנים "קמפיינים", במהלכם מצנתקים לעשרות אלפי קווים, לא יוכלו להמשיך בפעילות זו מכיוון שצינתוק מקוו פרימיום במחיר פרימיום עלולה להוות עבירה פלילית.

כזכור, לפני מספר חודשים התקבלה החלטת משרד התקשורת שקבעה כי קווי הפרימיום בתעריף רגיל, שאפשר להפעיל קווי תוכן בתעריף רגיל, תוך שהם נהנים מהפרשת חלק מדמי הקישוריות המועברים לחברת הסלולר שארחה את אותם קווים.

על פי ההחלטה סופית, שפורסמה לפני מספר חודשים, אמור היה המשרד לסגור את כלל קווי התוכן המציעים את שירותיהם בקווים רגילים ללא תוספת תשלום, כבר בתאריך ה-15 בפברואר. אלא שעתירתם של חלק ממפעילי הקווים לבג"ץ מנעה את סגירתם בתאריך האמור.

מפעילי הקווים, ביקשו כי בית המשפט יפסוק צו ביניים למניעת הסגירה, עד למתן פסק דין בעתירה. בית המשפט שדחה את סגירת הקווים, העניק למפעילים לפני מספר חודשים צו המקפיא את ההליכים עד למתן תגובת המדינה לבג"ץ.

כעת כאמור, משכו בעלי הקווים את עתירתם, וההחלטה תכנס לתוקף בעוד כשבועיים ב-17.8, אז יאלצו הקווים להיסגר, אך כאמור חלקם יעבורו למתכונת של קווי פרימיום בקידומת 1900.

יענקי קצבורג שניהל בעשור האחרון כמה קווי תוכן אומר אחרי ההחלטה: "בשבועיים הקרובים נבחן את הנושא, כבר היו תקופות שפעלנו עם קווי פרימיום של קידמות 1900. ההחלטה של משרד התקשורת והבג”צ תשפיע לא רק על קווי התוכן אלא גם על תחנות הרדיו ואלפי מוסדות שהפעילו קווי מידע ותוכן ומעתה לא ניתן יהיה לחייג לקוים אלו במחיר שיחה רגילה".

ידידיה חסון, המפעיל גם הוא קווי תוכן מסר: "העתירה נמשכה ודרשנו עם המשיכה שיתנו תקופה ארוכה להעביר אלפי קווים וגם שהחברות לא יחסמו מספרים".

28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
18
אם הייתי יודע שזה ייגמר בפסיקה של "תעברו לקווי פרימיום" במקום לשלם קנס רציני על כל ההטרדות האלה עד היום.
17
לקו טרף, בגלל כל המציקים הללו, רשעות ממדרגה ראשונה,ברוך שפטרנו.
בקוי טרף יש הרבה כאב ראש מסוג אחר. אבל כל הכבוד לך אח הכל.
16
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)

הצגת כל התגובות

15
אף אחד לא הגיע בטענות על אנשים שמתקשרים ושומעים נייעס הבעיה מתחילה בצינתוקים אינסופיים כל יום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
14
מושחתים נמאסתם!! רשעים ארורים אין מחילה, גזלתם זמן ושינה וביטול תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
13
המצנתקות ימח שימו של עמלק
12
לכולנו נמאס מהצנתוקים המעצבנים ולעתים גם בשעות המאוחרות! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
11
אנשים עברו לקווים לא כשרים רק בשביל לברוח מהחפירות של הקווים הללו.!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
10
ב"ה שנגמרו הצינתוקים סוף סוף..... חוץ מהקו הקדוש של הרב ברלנד שליט"א שזה באמת מבאס מאד. העיקר שבסיוט הנייעסי נגמר.
9
היו שבויים של ועדת הרבנים ושל מפעילי הקוים שכולנו קיללנו אותם בכל קללה שקיימת פעמיים ביום ברוך ה ששלחו אותם לכל הרוחות עזי פנים שחושבים שחרדים םראיירים
8
סוף סוף
7
ב-1 בלילה הקרציות האלה מתקשרים... אם זה ימשיך ככה, אני עוברת לפלאפון רגיל.
6
סוף להטרדות של הצינטוקיםבכל שעות היממה וגם כמה שתקיש להסרה זה לא עוז אז אם הגזמתם תשלמו על כך
5
הידיעה היפה של החודש
4
מחרפנים את הבן אדם סוף סוף קיבלו שכל לסגור להם את זה הרגו אותי כבר
3
נמאסתם
2
כבר מזמן היו צריכים לסגור את קוי הנייעס המטרידים האלו. איך אנשים לא מתביישים להטריד כל הזמן את כולם בשביל כמה גרושים.
1
פונים לחברת התקשורת עליה אתם מנויים ומבקשים חסימה אוטומטית של כל קווי שיחות שיווקיות וקווי התוכן. כך שמעתי. זה פותר גם את בעיית הטלפונים של חברות השיווקיות.
בגולן טלקום בכל אופן אין כזה שירות...כבר ניסיתי הכל.. השארתי הודעות צורחות מזעם בתא קולי של הנייעסים האלה וגם התקשרתי לחברת טלפון והם אמרו שאין דבר.
סלולר ואפליקציות