מהפכת הרכב החשמלי מביאה עמה לא רק שינוי בסוג האנרגיה המניעה את כלי הרכב, אלא גם שינוי מהותי בחוויית הנהיגה עצמה. אחד החידושים המשמעותיים ביותר הוא האפשרות לנהוג באמצעות דוושה אחת בלבד - דוושת התאוצה, המשמשת גם לבלימה באמצעות טכנולוגיית הבלימה הרגנרטיבית.
בלימה רגנרטיבית היא מערכת המאפשרת להאט את הרכב באמצעות המנוע החשמלי, כאשר הוא פועל כגנרטור וממיר את האנרגיה הקינטית (אנרגיה הנוצרת מתנועה) של הרכב לחשמל, המוחזר לסוללה. היתרון הכפול - חיסכון באנרגיה והגברת טווח הנסיעה - הפך את המערכת לאחת התכונות המבוקשות ברכבים חשמליים.
אולם, דווקא בסין, השוק הגדול בעולם לרכבים חשמליים, מתעוררת דאגה משמעותית. הרגולטור הסיני טוען כי נהגים המתרגלים לנהיגה בדוושה אחת עלולים לשכוח את קיומה של דוושת הבלם במצבי חירום, או גרוע מכך - ללחוץ בטעות על דוושת התאוצה כשהם מתכוונים לבלום. לפי הממשל הסיני, זוהי הסיבה למרבית תאונות ה"האצה הבלתי נשלטת" בדגמי טסלה בסין.
כתוצאה מכך, מרבית הרכבים החשמליים המשווקים בסין אינם מציעים אפשרות לנהיגה בדוושה אחת עד לעצירה מלאה. יתרה מזאת, משרד התחבורה הסיני שוקל צעדים מחמירים נוספים: החל מחיוב הנהגים להפעיל מחדש את המערכת בכל נסיעה, ועד לאיסור מוחלט על השימוש בטכנולוגיה זו החל משנת 2026.
מעניין לציין כי חברות רכב סיניות המייצאות את דגמיהן לשווקים אחרים בעולם, מאפשרות את הפונקציה באמצעות עדכון תוכנה פשוט. זהו פתרון המדגיש את הפער בין הגישה הרגולטורית המחמירה בסין לבין המגמה העולמית המקדמת את הטכנולוגיה.
בינתיים, הדיון ממשיך להתפתח: האם נהיגה בדוושה אחת היא באמת מסוכנת, או שמא מדובר בחשש מוגזם? התשובה לשאלה זו עשויה להשפיע על עתיד הנהיגה החשמלית לא רק בסין, אלא בעולם כולו.