קניית רכב הינה סוגיה לא פשוטה בכלל המשלבת בתוכה כמה וכמה שיקולים, כשמדובר במשפחה חרדית המונה בממוצע 7 נפשות, השיקול העיקרי מתייחס לגודל ולנוחות, השיקול הבא הוא המחיר (או להיפך) • סקרנו עבורכם כמה רכבים רלוונטים.
המשפחה החרדית הממוצעת אינה יכולה להצטופף ברכב משפחתי של חמישה מקומות. לרוב, הן עושות שימוש ברכבי מיני וואן - מכונית בעלת שבעה מושבים, אך העלות של רכב חדש כזה יקרה יותר ורכב כזה שותה בדרך כלל יותר דלק, כך שאחזקה של מיני וואן למשפחה שאינה נוהגת לצאת לבילויים ונסיעות משותפים באופן תדיר, לפעמים אינה משתלמת.
אז ראשית, מומלץ בהחלט לשוטט בלוחות היד שניה שם תוכלו למצוא מציאה במחירים יחסית שפויים אך גם חיפוש אצל חברות הליסינג יכול להוביל למציאה של ממש, ואתם תהנו משימוש ברכב נוח וטוב.
סקרנו עבורכם כמה רכבי מיני וואן בעלות של עד שמונים אלף שקלים המתאימים למשפחה החרדית.
מיצובישי גרנדיס
הרכב הזה הושק בשנת 2003 והוא האח המשודרג של מה שהיה פעם מיצובישי ספייס וואגן, חברת מיצובישי למדה מעט מהטעויות של הגרסה הקודמת, והביאה מכונית ידידותית המתאימה לשבעה נוסעים (אם כי בשני המושבים האחוריים שימו את בחורי הישיבות שלכם שפחות יתלוננו על מושבים מעט צפופים).
תא המטען מציע שטח מרווח יחסית, אך כמו ברוב המכוניות עדיף שתקפצו למסגרייה המקומית ותתקינו גגון ראוי שיישא עליו את עול המזוודות והעגלות. בגרנדיס קיימים פתחי מיזוג בכל שורות המושבים. רמת הבטיחות טובה עם 6 כריות אוויר כסטנדרט.
הגרנדיס מצויד במנוע בנפח 2,400 סמ"ק שמביא ביצועים לא רעים, תיבת ההילוכים מיושנת קצת עם 4 יחסי העברה בלבד. תנאי הנסיעה טובים ונוחים, כמו גם בידוד הרעשים. הגרנדיס יחסית אמינה, יפנית בכל אופן, והטיפולים לא מי יודע מה יקרים. אך לעומת זאת היא די צמאה ותדרוש ליטר אחד של בנזין לכל שמונה קילומטרים.
שורה תחתונה: המיצובישי גרנדיס מרווחת, אמינה אך שותה דלק.
מאזדה 5
המאזדה 5 היתה המכונית הכי פופולארית במשך כמה וכמה שנים בישראל, למרות שהיא יקרה יחסית, וכדי לקבל רכב זול תצטרכו לרדת בשנתון. למרות המראה המבלבל שלה, טעות לכנות אותה 'רכב משפחתי', כי 7 מושבים אמנם יש אבל מקום לא כל כך:
בשורה האחרונה המושבים נמוכים וקטנים, ובשורה האמצעית יש שני מושבים מרווחים והכיסא האמצעי מתאים יותר לתיק צד.
המאזדה 5 קלילה, זריזה ונחמדה עם רמת בטיחות טובה יחסית והתנהגות כביש נוחה.
רמת האמינות מצוינת ובמאזדה כמו במאזדה - התיקונים לא כל כך יקרים, ובדרך כלל לא תדעו מתי המוסכניק עשה בר מצווה לילד כי לא תפגשו אותו הרבה. צריכת הדלק עומדת על ליטר אחד לעשרה קילומטרים בערך.
שורה תחתונה: המאזדה לא זולה, לא גדולה כל כך אבל אמינה בהחלט.
סיטרואן C4 גראנד פיקאסו 2009
הסיטרואן היא בעצם המראה הצרפתית עם המחלות, אבל גם עם הפלוסים.
נתחיל עם הגודל: היא פחות או יותר ממוקמת באמצע בין המתחרות. לא מרווחת מאוד אך גם לא הכי צפופה. אבל כאן מגיע הטוויסט הצרפתי לאוהבי אסתטיקה, בדמות עיצוב מעניין ומרענן.
הסיטוראן בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1,600 סמ"ק, ותיבת הילוכים רובוטית. בשנת 2008 שווק הפיקאסו עם מנוע 2,000 סמ"ק ותיבה אוטומטית סטנדרטית, כך שדגמי 2009 בהחלט מביאים חידוש מרענן. במגרשי הליסינג תוכלו למצוא את ה-C4 פיקאסו במחירים מצוינים.
הצרפתים שאוהבים כניסה מרשימה ופינקו בדלתות גדולות ונוחות. הגרנד פיקאסו 2009 מרשימה מאד ונאה למראה. שורת המושבים השנייה של הפיקאסו מציעה 3 מקומות ישיבה מרווחים ונוחים. והמושבים האחוריים בהחלט יכולים לספק ילדים עד גיל מצוות. תא המטען לעומת זאת, די קטן כאשר כל המושבים בשימוש.
מנוע הטורבו עושה יופי של עבודה ומזרז את המנוע אך תיבת ההילוכים הרובוטית הורסת קצת את החגיגה ומנענעת את הרכב בעת ההחלפה. דגמי 2008, עם מנוע ה-2,000 סמ"ק, מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית נעימה וחלקה, אך צריכת הדלק שלהם גבוהה יותר.
רכבי סיטרואן זולים יחסית ומאבדים את ערכם במהירות בשל התקלות החוזרות ונשנות במערכות החשמל של המכונית. בואו נגיד את זה בעדינות, הצרפתים לא הכי אמינים..
צריכת הדלק של הגראנד פיקאסו 2009 טובה יחסית ועומדת על ליטר ל-11.5 קילומטר.
שורה תחתונה: ה - C4 גראנד פיקאסו 2009, זולה יחסית, מרווחת ומרשימה מאד, אך לא אמינה במיוחד.
קיה קארנס 2008-9
דגמי קיה קארנס הם מהדגמים הישנים לפני שמעצבי קיה החדשים קבלו את הדרכון הקוריאני ועשו מהפכה במכוניות החברה. המושבים בהחלט סבירים מלבד השורה השלישית שקצת יותר צפופה, ובמקום בתא מטען לכו על הפטנט של הגג, כמפורש בהלכה שרשותו של אדם היא עד לרקיע.
הרכב מצויד במנוע בנפח 2,000 סמ"ק שלא מציג ביצועים מפוארים אבל גם לא זולל הרבה דלק. הקיה קארנס היא מכונית זולה ופשוטה וגם די אמינה. היא כמובן לא מפוארת ולא מפנקת אבל תשנע יחסית בזול את השבט. שימו לב שקיימת גרסת דיזל שיחסית נדירה אבל תהיה חסכונית יותר בדלק, אך עם זאת קצת יקרה יותר בטיפולים.
שורה תחתונה: הקיה קארנס פשוטה, לא מתיימרת, אמינה וזולה.
רנו לוגאן 2010
רנו לוגאן זו בעצם הדאצ'יה המיוצרת ברומניה. אם תבקרו שם תוכלו לראות שכמעט כל המוניות, רכבי המשטרה והאמבולנסים הם מתוצרת דאצ'יה (חוץ מזה אין כ"כ מה לראות שם), ובאופן כללי היא זוכה לאהדה לא כ"כ מוסברת מצד הרומנים.
הרנו לוגאן זולה מאד, וירידת הערך הגבוהה שלה הפכה אותה למשתלמת עבור רכישת יד שנייה. איכות פנים הרכב ירודה עד ירודה מאד, אם נגיד זאת בעדינות, הנדסת אנוש לא משהו ונוחות הנהיגה גם לא חוויה מסעירה. שורת המושבים השלישית מרווחת יותר לעומת מרבית המתחרות, אך תא המטען קטן כרגיל.
בלוגאן מנוע 1600 סמ"ק בלבד, לא חזק בכלל, אבל לא נהיה נודניקים ונבקש את הכול במחיר כזה. אם רגל שמאל שלכם תנדב את עצמה לטפל בקלאצ' תוכלו לקחת את הגרסה הידנית עם קצת יותר כוח.
הרכב צורך בערך ליטר אחד של בנזין לכל 11.5 קילומטרים.
שורה תחתונה: הרנו לוגאן 2010 זולה, איכות ירודה, מרווחת יחסית ו...רומניה.