למעלה מן הזמן 

ובעיקר לעשות 'מהפכה ממש' בעתיד | דברי כיבושין לאלול מהמשפיע רבי צבי מאיר זילברברג

עת רצון של דל יחיד ויחיד לשפוך שיח | עבודת אלול היא בג' חלקים | ההשתוקקות, השאיפה, הברען, ההתלהבות, והקאָך לשוב בתשובה שלמה | א אלולדיגע עבודה | ההתגלות בשיבה על כסא רחמים | 'חיזוק' בהילוך גבוה לימי הרחמים | דברי חיזוק וכיבושין לאלול מהמשפיע רבי צבי מאיר זילברברג (יהדות)

רבי צבי מאיר זילברברג (צילום: דוב לענטשעווסקי/ א בליק)

תפילה לעני כי יעטוף

אנו נמצאים בע"ה בימים קדושים, קדושים מאוד. ימי הרחמים, ימי תשובה ימי רצון. בכל שנה ושנה אבינו שבשמים משפיע לכלל ישראל בכללות ובפרטות לכל אחד ואחד מתנה נפלאה ונשגבה הימים הקדושים של אלול ותשרי. כל שנה ושנה זו מתנה חדשה. אנו משתדלים עכשיו ביחד לדעת מה רצון אבינו שבשמים מאיתנו בימים הקדושים האלה, כדי שנוכל לקבל יותר ויותר ממה שאבינו שבשמים מכין בשבילנו ורוצה להשפיע לנו.

תשובה קדמה לעולם

באופן כללי, העבודה של אלול ותשרי נחלקת לשלושה חלקים. החלק הראשון הוא עבודת התשובה, שבימים קדושים אלו אבינו שבשמים נותן אפשרות הרבה הרבה יותר ממה שיש לנו תמיד, לשוב בתשובה שלמה לתקן את כל העבר, ובעיקר לעשות מהפכה ממש בעתיד. כ"א מאיתנו מקבל כוחות נפלאים למעלה מן הטבע, "תשובה קדמה לעולם", (פסחים נד.) יש סייעתא דשמיא בימים אלו לשוב בתשובה שלמה, "הפותח שער לדופקי בתשובה". בכל שנה אבינו שבשמים פותח שערים חדשים ואפשר לכ"א לשוב בתשובה שלמה ממש.

זכינו לדבר כאן בתחילת השנה בעשי"ת, כמה יסודות של עבודת התשובה, והיסוד הראשון הוא, שלכל אחד יש אפשרות לשוב בתשובה שלמה. היצה"ר וחילותיו מביאים כמה אופנים, ומתגברים ומתחדשים בכל יום אצל כל אחד ואחד, להחליש ההשתוקקות והשאיפה והברען וההתלהבות והקאָך לשוב בתשובה שלמה, בפרט בדור חלש שלנו. "ת"ח נדמה לו", חז"ל הקדושים אומרים שהיצ"ר מביא כמה ראיות שא"א לשוב, כי יש גדרים של תשובה ותנאים של תשובה ופרטים של תשובה, וממילא היצה"ר משתדל שיהיה פשוט אצלנו שא"א לשוב בתשובה שלמה.

וידוע מכמה וכמה צדיקים זי"ע שזה היסוד הראשון לידע שחז"ל הקדושים מגלים לנו שאבינו שבשמים נותן אפשרות לכל אחד ואחד מאיתנו, לכל אחד ואחד מישראל בכל שנה ושנה, לשוב בתשובה שלמה "והחזירנו בתשובה שלמה לפניך". חז"ל הק' אמרו לנו בכמה לשונות הבחינות של "נתפשרתי" עם קוני ועשיתי תשובה. בחינות של "חתירות" שאבינו שבשמים חותר לנו. "כי קרוב אליך הדבר מאוד". וידוע מהרמב"ן ומעוד צדיקים זי"ע שמשה רבינו אמר לנו לפני ההסתלקות שלו, שלא נתפָּתָּה מהיצה"ר האומר לנו שהתשובה היא בחינה של "נפלאת" ו"רחוקה" בחינה של "מעבר לים" בחינה של "בשמים" "לא נפלאת היא, ולא רחוקה היא" וכו' "כי קרוב אליך הדבר מאוד".

ידוע מהח"ח זי"ע שהיה מרגלא בפומיה "תשובה איז נישט קין בֶּער" שהתשובה אינה בחינה של "דב" דהיינו דבר שא"א להגיע אליו, ח"ו, וכמו שרבינו יונה ועוד הרבה מאריכים בזה שאבינו שבשמים מבקש רק פתחו של מחט, תשובה שלמה היא מלשון השלמה, וכמו שהאריך בזה רבי צדוק זי"ע והמוהר"א מבעלז זי"ע שאבינו שבשמים משלים אותנו. זה החלק הראשון של העבודה - תשובה שלמה.

א אלולדיגע עבודה

החלק השני של העבודה הוא ההתחזקות המיוחדת בימי אלול ותשרי. אבינו שבשמים רוצה ונותן לנו אפשרות, שכל סדר החיים וכל סדר היום בימי אלול ותשרי, יהיו במצב של התעלות ובהמשך הדברים נזכיר קצת למה אבינו שבשמים רוצה זה, אַ אלולידגע תורה, אַ אלולידגע התמדה, א אלולידגע יגיעה, אַ אלולידגע תפילה, אַ אלולידגע השכמה, אַ אלולידגע שכיבה, אַ אלולידגע בין אדם לחברו, אַ אלולידגע קדושה וטהרה, אַ אלולידגע רציפות, אַ אלולידגע שקיעה בתוה"ק, אַ אלולידגע חזרה, אַ אלולידגע הכנה לתוה"ק. אַ אלולידגע אמונה, בטחון, שמחה, שיויתי. כל ההנהגה, כל סדר היום, כל סדרי החיים בימי אלול ותשרי יהיה הרבה יותר גבוה מכל השנה. וזה "צאי לך בעקבי הצאן", שזו היתה הדרך בכל הדורות אצל כלל ישראל שההנהגה של אלול ותשרי היתה הרבה יותר גבוהה, חיזוקים, תקנות, גדרים, סייגים, כמובן כ"א וא' לפי דרגתו לא ח"ו דברים שהם למעלה מן הדרגה, למעלה מן היכולת.

אבל כל אחד ההנהגה של אלול ותשרי אצלו בכל פרטי עבודת ה' תהיה ביותר חיזוק, זה החלק השני של העבודה.

בראש השנה יכתבון

החלק השלישי הוא לדעת שאבינו שבשמים מכין בשבילנו שנה חדשה, ובכל שנה ושנה יש כל הבחינות, של "כל באי עולם יעברון לפניך כבני מרון", כל הבחינות, כמה לשונות בחז"ל הק' ובתפילות הק', שיש משפט על כל המחשבות והדיבורים והמעשים שלנו, ואבינו שבשמים משפיע "בראש השנה יכתבון וביום צום כיפור יחתמון", את כל הרשימה.

ידוע מהרבה צדיקים זי"ע שמעיקר העבודה בימי האלול היא לקבוע זמן לחזור על התפילות של הימים הקדושים של תשרי, ועי"ז ליכנס למצב של לחיות עם האמת שבכל שנה ושנה אבינו שבשמים משפיע לכל אחד ואחד מחדש, הכל מחדש. מי יחיה, מי ישלו. מי ישקט. כל החיים וכל הבריאות. כל הגשמיות וכל הרוחניות. כל המצבים וכל הפרטים ופרטי פרטים של כל המצב, הכל אנו מקבלים מחדש. ואבינו שבשמים, כביכול, רוצה להשפיע לכל יהודי כתיבה וחתימה טובה ושנה טובה ומתוקה. וכל התכלית של המשפט וכל התכלית של הדין כמו שחז"ל הקדושים אומרים לנו בכמה מקומות שהתכלית של הכל הוא שנזכה למצב של "מאימת הדין נפשי תבחיל" וממילא תהיה התגלות של עומד מכיסא דין ויושב על כיסא רחמים, כביכול, לרצות לפתות את ריבונם בתרועה.

אבינו שבשמים כולו רחמים "אתה מלא רחמים", התכלית של הכל היא רחמים, ואבינו שבשמים מבקש מאיתנו שנפעל על הפרט ועל הכלל שתהיה שנה טובה מלאה חסדים מגולים ורחמים פשוטים, ותהיה כבר הכנה למשיח מתוך רחמים וחסדים ונזכה להשלמות של "תקע בשופר גדול לחרותנו ושא נס לקבץ גלויותינו" וכמו שמסיימים בהשופרות "וקרב פזורינו מבין הגויים ונפוצותינו כנס מירכתי ארץ" ויהיה כבר "מלוך על כל העולם כולו בכבודך" עם ההתגלות של "ה' אחד ושמו אחד".

אלו שלשת חלקי העבודה, א'- תשובה שלמה ב'- התעלות והתחזקות מיוחדת בכל פרטי ההנהגה בימי אלול ותשרי ג'- לפעול על הפרט ועל הכלל שנזכה כולנו לכל הבחינות של "זכרנו לחיים", כל הנכלל בחיים, "בספר חיים ברכה ושלום ופרנסה טובה וגזירות טובות ישועות ונחמות נזכר ונכתב לפניך אנחנו וכל עמך בית ישראל לחיים טובים ולשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

4 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

4
לא לשכוח שהוא אחיו של זילברג מגור
3
הגרצ"מ מרשה לפרסם את דבריו באינטרנט המשוקץ בשפה העברית הטמאה?
2
הרה"צ נגד טכנלוגייע כיצד הכניסו זאת
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות