אנחנו עוקבים אחר מסעם של כ-200 בני ישיבות (בעיקר ליטאים, וגם חסידים) מלייקווד לקעמפ קיץ בארץ הקודש, כפי שחשפנו לפני ימים מספר.
בשינוי מעולם הישיבות בארץ ישראל שמנצל את בין הזמנים לטייל במסלולי הליכה ותפילות על קברי הצדיקים בגליל במסגרת הקעמפים, "חוצניקים" אלו הגיעו לבקר בארץ הקודש, במקומות הקדושים באמת.
לאחר שביקרו במקומות הקדושים במרכז הארץ כבית הכנסת העתיק בסוסיה וחברון עיר האבות, הם המשיכו בדרכם למקומות הקדושים בנחלת בנימין.
בביקור בנחלת בנימין ביקרו בני הישיבות באתר 'חלום יעקב', שם בני הישיבות התרגשו לבקר במקום המדויק (ע"פ חלק מהחוקרים) שיעקב אבינו חלם על סולם שמוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה ומלאכי אלוקים עולים ויורדים בו, ואת הבטחת הקב"ה לו ולבניו את הארץ אשר הוא שוכב עליה, שלולי אירוע זה, אין לנו זכות מגורים באה"ק (ראה: בראשית, כ"ח, י').
בנוסף, בני הישיבות ביקרו באתר 'משכן שילה הקדומה', שם הבחורים התחברו רגשית למקום המדויק בו חנה התפללה לבן, ואשר חז"ל למדו מתפילה זו, שתפילת שמונה עשרה צריכה להיות בשקט, לאחר שעלי הכהן חשבה לשיכורה.
בני הישיבות ביקרו בתצפית האגדית על הבקעה 'הר קידה', וכן ביקרו אצל מתיישבים בגבעות שילה, ולאחר מכן הלהיט של היום לדברי בני הישיבות ה"חוצניקים" היה לבקר בשרידי התנחלות פלסטינית לא חוקית 'עין סמיה' שננטשה בידי הערבים.
בעיתון הארץ נכתב בזמנו על הפרשה: "החליטו קרוב ל-200 תושבי קהילת רועים בגדה לנטוש את כפרם... חמישה ימים רצופים של התקפות המתנחלים שגרמו להם להיכנע סופית ולעזוב", ובני הישיבות ה"חוצניקים" נהנו לשמוע, שגם בימינו יש יהודים העומדים על נחלתם.
בני הישיבות ה"חוצניקים" גם תרמו בפועל להתיישבות, וב'שדה יונתן' הטו שכם ליושבי המקום במאבקם.
מתיישבי יו"ש שפגשו את בני הישיבות במקומות בהם טיילו, קיבלו את פניהם בסבר פנים יפות, ועודדו אותם לעלות ארצה ובכך לזכות לקיים את המצוות התלויות בארץ.
את הסיור ארגון איש יהודה ושומרון ר' סעדיה הרשקופ.