דרום קוריאה עדיין מלקקת את פצעיה מאסון התרסקות המטוס הגדול ביותר בהיסטוריה שלה, ועם הזמן שעובר מתבררים פרטים על הטרגדיה הקשה.
ב'רויטרס' סיכמו את הדקות האחרונות של המטוס טרם בוצעה נחיתת החירום, כולל קריאת המצוקה של הטייס שנהרג גם הוא באסון.
ציר הזמן:
- 08:54 – בקרת התעבורה האווירית מאשרת למטוס לנחות על מסלול 01, המכוון בזווית של 10 מעלות לצפון.
- 08:57 – הבקרה האווירית מזהירה מפני פעילות ציפורים באזור המסלול.
- 08:59 – טייס המטוס מדווח על פגיעת ציפורים ומכריז על מצב חירום: "Mayday Mayday Mayday". הוא מוסר גם דיווח חוזר על "מכת ציפורים" ומודיע על כוונה לשנות את גישת הנחיתה.
- 09:00 – הטייס מבקש אישור לנחות על מסלול 19, הנמצא בקצה הנגדי של המסלול המקורי.
- 09:01 – בקרת התעבורה מאשרת את שינוי הגישה והנחיתה על מסלול 19.
ההתרסקות עצמה:
- 09:02 – המטוס יוצר מגע ראשוני עם המסלול בנקודה המרוחקת כ-1,200 מטרים מקצהו, על מסלול שאורכו 2,800 מטרים.
- 09:02:34 – בקרת התעבורה האווירית מפעילה אזעקת חירום ומדווחת ליחידת החילוץ של נמל התעופה.
- 09:02:55 – כוחות החילוץ והכיבוי מסיימים את פריסת הציוד.
- 09:03 – המטוס יוצא מגבולות המסלול ומתנגש בחומה.
- 09:10 – משרד התחבורה מקבל דיווח רשמי על התאונה מרשויות הנמל.
בשלב זה מספר שאלות עדיין נותרו פתוחות. לא ברור מדוע לא הוטל קצף כיבוי על המסלול בהתאם להנחיות במצבים דומים, או מדוע הטייס לא רוקן את הדלק שלו לפני שביצע את הנחיתה.
לא ברור גם מדוע הטייס נחת באמצע המסלול במקום בתחילתו, דבר שהיה מונע כמעט בוודאות את האסון.