למרות שבזמן האחרון מתקפות החות'ים ירדו מהכותרות - בעיקר בגלל העיסוק האובססיבי בנושא עסקה עם חמאס והמתיחות מול הצפון - מתברר שהמחבלים מתימן הצליחו במשימה שלהם להשבית, או לכל הפחות לפגוע, בסחר העולמי העובר דרך ים סוף.
לפי נתונים שפרסמה חברת הספנות העולמית 'מארסק', פעילות הטרור של החות'ים בים סוף גרמה לירידה של 66% במספר הספינות החוצות את הים האדום, כאשר רוב החברות המפעילות נאלצות להקיף את אפריקה כדי שהספינות יגיעו ליעדן באירופה.
בחברת מארסק אומרים כי ההשפעה השלילית על הספנות הימית ושרשרות האספקה העולמיות מהתקפות בים האדום ממשיכה להתעצם ככל שהתנועה מנותבת מתעלת סואץ.
"שיבושים אלה הובילו לתצורה מחדש של שירותים, לשינויי נפח, ושינויי תשתית וכתוצאה מכך עומס בנמל, עיכובים ומחסור בקיבולת ובציוד", הוסיפה חברת הספנות מארסק.
ביולי הזהירה חברת מארסק כי המתקפות של החות'ים בים האדום גרמו לשיבושים לא רק במשלוחים שבין אסיה לאירופה אלא להפרעות אספקה במובן הגלובלי הרחב ביותר.
בימים אלו ממשיכים בפיקוד המרכז להילחם בתשתיות הטרור של החות'ים תוך הגנה - ככל הניתן, על ספינות העושות את דרכן בים סוף.
כמעט בכל יום מפרסם הצבא האמריקני את תוצאות המתקפה היומיות כנגד החות'ים, בדרך כלל כנגד משגרי טילים או כטבמי"ם שהיוו איום מיידי על ספינות הסחר העושות את דרכן בים האדום.