משרד התפוצות השקיע סכום של 2 מיליון דולרים על מנת לקנות אהדה לישראל בארצות הברית בכל הנוגע ליחס ממשל ביידן למלחמת חרבות ברזל. לפי הדיווח שנחשף לראשונה בניו יורק טיימס, מאז חודש אוקטובר - מעט אחרי מתקפת הפתע, החלו במשרד התפוצות לקנות חשבונות בדויים ברשתות החברתיות.
חברת Stoic מתל אביב, הייתה אמונה על המבצע הדיגיטלי, והיא השקיעה את הכסף ביצירת חשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות בפופולריות פייסבוק, X (טוויטר) ואינסטגרם, שם הם הפיצו תגובות אוהדות לישראל על פוסטים ורשומות שפורסמו על ישראל בנוגע למלחמה ברצועה.
לטענת ה'ניו יורק טיימס', המבצע כוון גם באופן אישי כנגד בכירים בממשל האמריקני. הבולט שבהם, הוא מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים - חכים ג'פריס. גם הסנאטור רפאל וורנוק וחבר בית הנבחרים ריצ'י טורס, הנחשבים אוהדים לישראל, זכו לקבל תגובות מהחשבונות הפיקטיביים.
חברת Stoic, שכאמור תפעלה את המבצע הדיגיטלי, השתמשה בבינה המלאכותית הפופולארית ChatGPT כדי לכתוב את הפוסטים ברשתות החברתיות השונות. בנוסף, הקימה Stoic 3 אתרים פיקטיביים, שהתיימרו להיות אתרי חדשות ישראלים בשפה האנגלית. מיותר לציין כי אין בישראל את האתרים שהוצגו שם.
ברשתות החברתיות זיהו את הפעולות הפיקטיביות וניסו לנסכל אותן. כך למשל, חברת Meta, המפעילה את פייסבוק ואינסטגרם, ניסתה לנטר את החשבונות הפיקטיביים. כך גם חברת I, המפעילה את ChatGPT, שהוגיעה כבר בשבוע שעבר על פעולות מצדה לסכל את הפעולות הישראליות להשפעה על דעת הקהל והממשל בארה"ב.