חוקרים פדראליים של המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה בארצות הברית אמרו אמש (שני) כי ייתכן ואטם הדלת שנפל במהלך הטיסה מעולם לא חובר על ידי ברגים, מה שהביא לניתוקו מהמטוס ואך בנס לא גרם לנפגעים בנפש.
ההנחה שאטם המטוס לא חובר כראוי על ידי ברגים היא אחת מן התאוריות שנבדקות על ידי המועצה הפדרלית ועל ידי החברה בעצמה.
יו"ר המועצה אישרה את הממצאים ואמרה כי החקירה נמשכת. בנוסף עולה כי בבדיקות שערכו טכנאי החברה על מטוסים נוספים מדגם דומה נמצאו מטוסים נוספים מדגם בואינג 737 מקס 9, בהם הברגים באטם הדלת היו רופפים ולא יציבים, דבר שאם לא היה נבדק בזמן עלול היה להביא לאסון נוסף. 'אלסקה איירליינס' אישרה אף היא את הממצאים.
החלק שנפל בעיצומה של הטיסה הוא 'אטם דלת' שמיועד להחליף את הדלת במטוסים קטנים יותר, בהם הוחלט על צמצום הדלתות ובמקומן מותקן החלק המדובר.
על המטוס שבו אירעה התקרית היו אמורים להיות מחוברים לאטם הדלת ארבעה ברגים שתפקידם למנוע את ניתוק החלק שמחליף את דלת המטוס. אותם ברגים מעולם לא נמצאו וישנן הערכות כאמור כי הם מעולם לא הותקנו.
"אנחנו לא יודעים אם הם היו שם או אם, שוב, הם יצאו במהלך אירוע שחרור הפיצוץ החזק", אמרה יו"ר המועצה הפדראלית.
כזכור, אמש דיווחנו על תקלה שנמצאה במטוס ביחס לנורה שכבתה שוב ושוב ואשר תפקידה היה להתריע על ירידת לחץ בתא הנוסעים. מתברר כי הבעיה הזאת מעולם לא טופלה והטכנאים הסתפקו באיפוס המערכת. החוקרים בודקים את כל הכיוונים כדי להסביר את האירוע החריג, שהיה עלול להביא לאובדן גדול של חיי אדם והחקירה נמשכת.