מטוס הבואינג 737 מקס 9 שהתפרק באמצע הטיסה היה נתון לבדיקות טכניות ובעיות שונות עוד טרם התרחש האירוע הדרמטי ביום שישי שעבר, כך עולה היום (שני) מדיווח בארה"ב.
מתברר, כי המטוס של חברת 'אלסקה איירליינס' לא היה בשימוש במשך תקופה בטיסות ארוכות "מעל המים", לאור תקלה בנורה המעידה על "ירידת לחץ" בשלוש טיסות שונות שביצע המטוס של החברה.
יו"ר הדירקטוריון של המועצה הפדראלית אמרה כי בשלב זה היא לא יודעת לומר אם קיים קשר בין התקלה בנורה לבין ההתפרקות של אטם הדלת של המטוס בעודו באוויר, אך הדגישה כי הם יבדקו את זה לעומק.
בהצהרה הסבירה שהעובדים הטכניים של החברה התבקשו לברר לעומק מדוע הנורה כבתה שוב ושוב אך במקום לבצע את מלאכתם הם איפסו את המערכת והחזירו את המטוס לפעילות, כאשר לאחר מכן המטוס יצא מפורטלנד בדרכו לקליפורניה.
כזכור, לאחר התפרקות אטם הדלת שהחליף את יציאת החירום של המטוס, החלה במטוס ירידת לחץ שאף שאבה החוצה חולצה של ילד שישב במושב הסמוך. החלק שהתפרק מהמטוס נמצא לבסוף מאחורי חצר בית בסמוך לנמל התעופה ולמרבה המזל לא גרם לאבדות בנפש בנפילתו.
גם האירוע על המטוס עצמו לא הביא לנפגעים באורח קשה, למרות שתיאורטית יכול היה אדם להישאב החוצה במהלך הטיסה, כאשר המטוס עמד על גובה של 16,000 רגל.
התקלות עם הנורות התרחשו שלוש פעמים מאז השביעי לחודש דצמבר וייתכן כי יש לכך קשר לאטם הדלת הבעייתי.
יו"ר המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה של ארה"ב תיארה את הכאוס במטוס ואמרה כי לאחר ירידת הלחץ נפתחה הדלת של תא הטייס מכוח אפקט השאיבה ואחד הטייסים אף איבד את האוזניות שלו. היא אמרה כי בגדים היו מפוזרים בכל המטוס ומשענות הראש "נעלמו".
ביום שבת הודיעו הרשויות הפדרליות על קרקוע של כלל המטוסים מהדגם וההנחיה נוגעת ל-171 מטוסים מדגם זה. בעקבות כך בוטלו טיסות רבות בחברות שונות והחקירה נמשכת.