עוד פרטים חדשים מתבררים כעת (ראשון) אודות מתקפה של החות'ים שהתבצעה כנגד ספינות משא ובהמשך כנגד משחתת אמריקנית הפועלת במפרץ.
המתקפה, כך על פי סוכנות הידיעות AP, החלה בסביבות השעה תשע בבוקר (שעון ישראל) והיא נמשכה קרוב לחמש שעות.
אחת הספינות שנפגעה היא ספינה המכונה מספר 9 והיא במקור מאנגליה. הספינה עברה באזור תימן ונפגעה בצורה קשה מאוד מטיל קרקע ים של החות'ים ואף היו דקות שהיא הייתה בסכנת תביעה, כעת שעות לאחר המתקפה, החברה דיווחה כי הספינה בתנועה.
הספינה כפי שדווח מוקדם יותר, לא הייתה קשורה לישראל ולא הייתה אמורה להעביר סחורות לישראל, ככל הנראה, החות'ים טעו בזיהוי והם תכננו לפגוע בספינה שהיא בבעלות חלקית של ישראלי.
גורם ביטחוני אמר לווינט הערב: "מדובר בטרור פיראטי. יש מדינות אחרות שסוגרות חשבונות מול החות'ים והן לא ישראל. אם תהיה פגיעה משמעותית יותר יכול להיות שנצטרך לפעול גם נגד החות'ים".
מוקדם יותר הערב דווח, כי ספינות אמריקניות וישראליות הדפו את המתקפה (השנייה. י"נ) באמצעות כטבמי"ם. למרות שהספינה נמצאת בבעלות בריטית, אחד מבעלי המניות שלה הוא ישראלי ועל כן התקיפה.
במקביל, הפנטגון אישר דיווח חריג ל'כאן חדשות' ומוקדם יותר לרשת 'אל ג'זירה', כי המשחתת של הצי האמריקני Uss Carney הותקפה באמצעות ירי רקטי וכטבמי"ם, ככל הנראה לאחר שהגיעה ככוח תגובה למתקפה הראשונה.
החות'ים נטלו אחריות על המתקפה ואמרו כי הם חידשו את המתקפות על מטרות ישראליות לאחר שישראל חידשה את המלחמה. הדובר הצבאי של המורדים החות'ים בתימן, יחיא סריע, אמר מוקדם יותר כי "הכוחות החמושים יחדשו את התקיפות - לאחר שישראל חידשה את התקיפות ברצועת עזה. אם האמריקנים והישראלים יתקפו את תימן - זה יהיה מעשה טיפשי, והתגובה לכך תהיה חזקה וכואבת. מוכנים לכל האפשרויות וגם למתקפות מצד סעודיה והאמירויות", הדגיש עוד הדובר התימני.
הדובר של החות'ים אישר כי ביצע שתי מתקפות: "ביצענו מתקפה על שתי ספינות ישראליות באזור באב אל-מנדב בים סוף. אחת תקפנו באמצעות רקטה ואחרת באמצעות כטב"מ", הוסיף הדובר.
מוקדם יותר הערב אמר דובר צה"ל על מה שקרה בים האדום: "היום נורו טילים לעבר שתי ספינות סוחר ללא שום קשר למדינת ישראל. ספינה אחת נפגעה באופן משמעותי ונמצאת במצוקה עם סכנת טביעה, וספינה נוספת נפגעה פגיעה קלה. זה אירוע חתרנות שלילית של החות׳ים, עם אמל״ח, מודיעין ויכולות איראניות. זו בעיה עולמית ובעיה אזורית. חופש השיט הופך למסוכן בעולם״.