אנו נוטים לחשוב שביקור תיירים בישראל והפגישה עם המנטליות הישראלית פוגעים בדעה של התיירים על ישראל אך בסקר השנתי של משרד התיירות שערל מכון המחקר מרטנס הופמן והשתתפו בו 22 אלף תיירים עולה תמונה הפוכה. לשאלה "האם בעקבות הביקור בישראל שינית את דעתך לטובה", ענו 57.4% בחיוב. זאת לעומת 1.5% ששינו את דעתם לרעה. לשאלה אם תשוב לבקר בישראל ענו 78% בחיוב.
בעוד 85% מהמבקשים מידע בעת ביקורם בישראל השתמשו בגוגל (לעומת 81% ב-2017), רק 24% ממחפשי המידע על ישראל חיפשו אותו בפיייסבוק, ירידה של 38% בהשוואה ל-2016. 27% מהגולשים שחיפשו מידע באינטרנט נכנסו לאתר טריפאדווייזר, ירידה של 27% בהשוואה לסקר של 2016.
מנתוני הסקר, שמתקיים אחת לשנה מ־1993, עולה כי רוב התיירים שמגיעים לישראל, 47.3%, מגיעים לבד, 34.9% מגיעים בזוגות והשאר הגיעו ביחידה משפחתית של 3 נפשות או יותר. שיעור התיירים שהגיעו לבד בולט בקרב תיירים מאירלנד (79%), דרום קוריאה (74%), יפן (72%), הודו ויוון (67%). רבע מהתיירים באו לטיול, ורבע לביקור קרובים וידידים. 19% הגיעו לצליינות, 17% לבילוי והנאה והשאר אנשי עסקים.
באופן מעניין, רק 22% מהתיירים שהגיעו לישראל הם יהודים. מדובר בירידה של כ־8.5% בהשוואה לנתוני 2016 וצניחה של כ־18.5% בהשוואה ל־2015. אמנם בשנת 2017 כ־792 אלף תיירים היו יהודים, לעומת 696 אלף בשנת 2016, עלייה של כ־13.7% במספר התיירים היהודים. אלא שהגידול בסך התיירים שהגיעו לישראל היה 25%, כך שלמעשה התיירות היהודית לישראל לא הדביקה את קצב הגידול בתיירות הנכנסת. לעומת זאת, כ־57% מהתיירים הם נוצרים כאשר בקרב הנוצרים הקתולים חל גידול של 16% והם היוו כ־22% מכלל התיירים.
59% מהתיירים שהגיעו לישראל ב-2017 לנו בבתי מלון או כפרי נופש (גידול של 5.35%), 24% לנו אצל קרובים וידידים (ירידה של כ־14%), 10% ישנו בדירה שכורה (גידול של כ־43%) והשאר באכסניות נוער או אכסניה נוצרית.
שר התיירות יריב לוין מסר בתגובה לממצאי הסקר: "כל תייר מרוצה הוא שגריר של ישראל בעולם. השיאים נותנים דחיפה ענקית לענף, למשק ולכלכלה הישראלית".