שיאומי, יצרנית הטכנולוגיה הסינית, חשפה את רכב הפנאי החשמלי השני שלה - ה-YU7. החשיפה הרשמית התבצעה דרך משרד ממשלתי סיני, המאשר את אותנטיות התמונות והמפרט הטכני של הרכב החדש.
העיצוב של ה-YU7 מושפע באופן ברור ממכוניות GT יוקרתיות, ואף השם שלו מרמז על השאיפות של החברה להתחרות בטסלה מודל Y. בגרסת ההנעה הכפולה, הרכב מצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק מרשים של 680 כ"ס - קרוב מאוד ל-725 הכ"ס של הפרארי פורוסאנגווה.
למרות שפרטים רשמיים על הסוללה טרם פורסמו, ההערכות הן שה-YU7 יצויד באחת מהסוללות המוכרות מדגם ה-SU7: סוללת 94.3 קוט"ש או 101 קוט"ש. בזכות העיצוב האווירודינמי המשופר, הרכב צפוי להציע טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים בין טעינות.
הרכב החדש נבנה על בסיס גלגלים של 3 מטרים, בדומה ליונדאי איוניק 5, מה שמבטיח מרווח פנימי נדיב. בנוסף, הוא מצויד בחיישני לידאר מלפנים ומאחור, המרמזים על יכולות נהיגה אוטונומיות מתקדמות.
שיאומי, למרות היותה שחקנית חדשה יחסית בתעשיית הרכב, כבר הוכיחה את יכולותיה עם דגם ה-SU7. גרסת המסלול שלו, ה-SU7 אולטרה, השיגה תוצאות מרשימות במסלול נורבורגרינג בגרמניה, עם זמן טוב יותר מזה של פורשה. אפילו ג'ים פארלי, מנכ"ל פורד, נוסע בשיאומי SU7 מזה מספר חודשים ומדווח על חוויית נהיגה מהנה.
הייצור של ה-YU7 צפוי להתחיל בתחילת שנת 2025, כאשר פרטים נוספים, כולל תמונות של תא הנוסעים, מפרט טכנולוגי מלא, נפח תאי המטען ומחירים, צפויים להתפרסם עם תחילת הייצור.