חילונים וחרדים, כאחד

לו ידעתם כמה סדנאות, הרצאות, סופי שבוע שכתניהם יהדות (בין אם באמצעות מרכזים ללמוד חוכמת הקבלה, או מרכזי חב"ד ודומיהם) מושכים קהל רב וקבוע.. חילוניים שאהבת אלוקים כנה בוערת בהם והם משתוקקים לדעת את דברו.. לו ידעתם, אני מהמרת שהייתם המומים (תוכן גולשים, דעה)

|
23
| כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

***מאמר זה התעורר לכתיבה בזכות המאמר "די לשנאה" - ועל כך תודה לכותבו***

לבנות עוד כוללים? באמת? זו התשובה? או להכות ולהתחכך? אנשים יקרים, אחים ואחיות אהובים.העולם השתנה לטובה.

מפתיע לא?

בתקשורת לא תראו את זה.. אבל פה, באינטרנט.. פה אפשר לראות.

השנאה היא תוצר של אי ההיכרות האמיתית, הריחוק התרבותי..

והפחדים (השגויים) של כל צד ממה שרוצה לעולל לו הצד השני..

ופה? פה אנחנו מכירים!! מגלים לאט לאט את האמת האחד על השני.

והאמת הזו יפה יותר מה שניבט דרך עיני התקשורת בעלת האג'נדה,

שכפי שמציגה את החרדים באורח מסויים, כך מציגה את החילוניים באורח מסויים - ושני "אורחים" אלו.. שניהם זווית מאד מצומצמת של האמת שגורמים לטעות כי מעלה תחושה שזו תמונת כל האמת.

חברים. אחים..אין הבדל בינינו פרט להבדלות שאנחנו עושים.

אין הבדל אוביקטיבי.

בעיני השם יתברך.. כולנו אותו דבר: או שחוטאים (מפספסים) את העיקר, מקדשים את דעתנו ורצוננו (יהא מה שיהא), ומבקשים כל אחד שדרכו שלו תנצח!!!

או שמקדשים רק אותו יתברך (קידוש לשון הבדלה לשם הדגשת המיוחדות, השוני המוחלט) ומשום שמעוניינים לעשות רצונו לרצוננו - כאן בינינו עושים כל דבר אפשרי לחבר כל אחד ואחת.

שומעים אותי ברור? כל אחד ואחת, לאמת השלמה. בכל דרך אפשרית.

דרך ההתחברות איננה אמורה להיות "אחת".

ה"צדק" - הינו זווית אחת של האמת.

לכן יש הרבה "צודקים".

לאמת הרבה זוויות -

ולמעשה, רק חיבור כל זוויות הראייה האפשריות

של עניין מסויים מצייר את תמונת האמת השלמה.

(דוגמא מפורסמת היא שני צדדיו של המטבע).

ועדיין נכון, שכל זווית צריכה להבחן בפני עצמה, כי לא כל דרך ראייה מתארת משהו מין האמת. יש זוויות ראייה שאינן מתארות אף חלק של האמת, ועל כך, נדמה לי שנאמר - חוטא (מפספס) ומחטיא (בגלל שהוא משכנע כל כך הוא גורם לאחרים ללכת בעקבותיו ולפספס גם כן).

אז איך נדע האם דרך מסויימת מתארת פן של האמת או שהיא מחטיאה?

באופן מפתיע זה לא כל כך מסובך. כל שנדרש לעשות הוא לשאול את עצמנו, מהו גרעין האמת שאנחנו כולנו מסכימים עליו?

מהי תכלית קיומו של עם ישראל? עבור מה הוא נבחר?

תכלית קיומינו בעולם הזה הוא לחבר את כל הקצוות.

להביא לאחדות העולם (שזו משמעות "אור לגויים").

ונדגיש לא רק אחדות בעולם - אלא אחדות כל העולם.ממש.

נבחרנו להעביר ידע שיש בכוחו לאחד את כל העולם

(ורק לאמת יש פוטנציאל כזה של "איחוד" אצל האנושות)

דרכם של החסידים או של הליטאים או של הספרדים.. או של החילוניים. כן!! יודעת שזה נשמע מוזר, אבל כן, גם להם דרכי התחברות. כל דרך, שבזכותה אדם כלשהו, מצליח לראות את האמת.. להתקרב לאלוקיו ובעיקר לפעול פה, בעולם הזה בהתאם לאמת הזו ולטובת חיבור של כל אחד ואחת לאמת, טובה.

תבינו, לא משנה מה אתם רואים בתקשורת - חילוני איננו שווה:

שונא יהדות, כופר, עוכר ישראל, שוטים חרדים, נבער מדעת וחסר כל ידיעה והבנה לגבי האלוקות, או תינוק שנשבה ותו לאו.

חילוני, הוא קודם כל (ברובם) יהודי שמחובר רגשית למסורת ולמורשת שלו. 90% צמים בכיפור. הרוב המכריע עורך ליל סדר, קורא הגדה ויושב בסוכה. ומיעוט אפסי שבאפס, פחות מ- 1% היו מוכנים שתהיה פה מדינה "רב לאומית".. לכולנו חשוב צביונה היהודי של מדינת ישראל. אצל חלקנו זה בגלל הבנת אמת התורה, אצל אחרים בגלל רגשי המסורת, אצל אחרים נוספים בגלל הזיכרון החי של מה שקרה בגולה, ואצל כולנו, מהפן ההשרדותי הטהור - ולו בגלל שברור לנו שזו הזכות הלגיטימית היחידה האמיתית, גם בעיני העולם, למושבנו פה.

יתר על כן, לו ידעתם כמה סדנאות, הרצאות, סופי שבוע שכתניהם יהדות (בין אם באמצעות מרכזים ללמוד חוכמת הקבלה, או מרכזי חב"ד ודומיהם) מושכים קהל רב וקבוע.. חילוניים שאהבת אלוקים כנה בוערת בהם והם משתוקקים לדעת את דברו.. לו ידעתם, אני מהמרת שהייתם המומים.

הניצוץ היהודי בוער בשנים האחרונות ביתר שאת בכל מקום.

הלהבה מתגברת :)))) זהו זמן אחדות אחים. עוד רגע הגאולה,

ושם אי אפשר "לעבוד" על הקדוש ברוך הוא, רק שאלה אחת תשאל, נראה לי, טוב אולי שתיים:

האם בפעולותיך ובמה שנחבא בלבבך - פעלת בכנות, כפי מיטב הבנתך את רצונו שלו? פעלת על מנת לממש את רצונו?

או את רצונך שלך?

ואולי גם - האם נותרת נאמן לעצמך באמת. האם השתמשת בכלים הפרטיים שניתנו לך? כי זו העבודה הראשונה. הבסיס - עבודה זרה - זה לפעול בעולם מתוך דברים שזרים לך. זר למהותך למי שאתה באמת. עמוק בלב אצל כל אדם יש תשובה לזה. כי מי שאנחנו באמת איננו האישיות שלנו, והדעות והסברות שאנחנו מגבשים אודות העולם, מי שאנחנו באמת, זה ניצוץ אלוקי ששואף להתחברות חזרה לכל שאר הניצוצות. האם פעלת לשם כך? או שהעולם הזה, הזר למהות הזו, תיעתע בך?

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

9
הפוליטיקאים החרדים הצליחו ליצור מצג כאילו רק חרדי הוא יהודי טוב וככל שמקפיד בחומרות שונות ומשונות - כך הוא יותר יהודי. כל עוד היו החילוניים בורים ומנותקים יכלו הפוליטיקאים והעסקנים החרדיים 'למכור' להם כל חומרה מופרכת כ'תורה למשה מסיני' והם היו בולעים ונכנעים. היום, כאשר יש לימוד בכל מקום, כאשר חי
משה כרם
הוא יותר טוב מכל האחר וכל מחפשי ומחנכי דרך האמצעית הוא ממש טועה וחוטא וכמו שכתב החזון איש על החינוך לקיצוניות והחינוך לבנוניות
מישהו
החזון איש חינך לקיצוניות הרמב"ם חינך לבינוניות בהכל פרט לעניין אחד בעניין אחד בלבד הורה הרמב"ם "קיצוניות מוחלטת": מידת הענווה. רשמת: "..יותר טוב מכל אחר.." מה משמעותי בחייך, להדמות ככל האפשר לבוראך - להיות הכי טוב, שאתה יכול להיות. בהתאם למה שהשם יתברך נתן בך? או להיות "הכי צודק" "הכי טוב" לעומת
עברייה
על דרך האמצע בקשר למידות האדם (דוגמא: שלא יהא האדם כעסן מדי., שם הוא מסביר איך יעבוד אדם על עצמו) ולא על חינוך לעבודת ה' אין שום קשר בין מה שאמר הרמב"ם למה שאמר החזון איש על חינוך לקיצוניות, (על איך מחנכים דור ובכלל)
מישהו
וודאי שיהודי יותר טוב מהגוי, שהרי הוא קרוב יותר למלך כנ"ל אני אומר על החרדי לדבר ה' שהוא יותר טוב משלא יהודי חרדי לדבר ה'. פשוט מאוד אני לא דן, כל אדם מחליט מה הוא ואם הוא רוצה פחות אז הוא פחות
מישהו
8
שלום, כשאתה אומר עבירות במזיד, ושולחן ערוך אני מניחה שאתה מתכוון לכל המצוות כמקשה אחת. אלו שבין אדם למקום ואלו שבין אדם לחברו. אני גם מניחה שאתה חרדי מבית? (אנא תקן אותי אם טעיתי) כדי להגיע למצב כזה, עבור חילוני זה לעולם יהיה תהליך. כי בין ידיעה לאמונה - ישנה דרך רבה ללכת. ואסביר: בין להכיר בבור
עברייה
אבל חוזר בלי נגיעות, אמיתי, חד,כנה עם עצמי, ועם ה'. לכן ביום שהבנתי עשיתי, איך עשיתי נכון או לא נכון האם הנחתי תפילין באופן הנכון או לא, זה לא משנה אבל הנחתי, ז"א לא ידעתי הרבה דברים אבל התחלתי לעשות, וכך התקדמתי גם במעשה וגם בלימוד, וזה מה שמתבקש מכל חילוני שמבין, פשוט לקום ולעשות, יודע לא יודע ,מו
מישהו
תהליכים לוקחים זמן...
daneili
אבל להשאר חילוני ולחלל שבת ולהגיד שהוא בתהליך זה לא תהליך, זה רשע
מישהו
שוב שלום :) שמחה שהגבת ותיקנת אותי - תודה. משתדלת לענות בזהירות. אתה חוזר בתשובה ואומר: ביום שהבנתי - עשיתי! ומייד רציתי לשאול: מה הבנת?? זו לא הקנטה. אלא עניין חשוב. מה הבנת? כי בהתאם לסוג ההבנה נגזרים גם המעשים. ולזה התכוונתי בתשובתי הקודמת - יש הבדל בין להבין-לקבל שיש בורא לעולם, לבין להבין
עברייה
הבנתי לא האמנתי, אני גם היום לא מאמין, אלא יודע כמו שכותב הרמב"ם שצריך לדעת... שיש בורא, לא להאמין לכן קמתי ועשיתי לא הרגשתי דבר מלבד ההבנה עכשיו ברגע שהחילוני מבין שהתורה אמת אבל הוא לא מקיים אותה בגלל שהוא עדיין לא מרגיש, זה נקרא רשע כי אין דבר כזה בתורה שצריך להרגיש ואז לעשות קודם כל תעשה ואם גם
מישהו
7
דברים מדהימים ונכונים את כותבת, שמחתי לקרוא את מה שאני חושבת אך לא יודעת לנסח ולהביע כ"כ יפה, נקי, טהור ואמיתי, ויותר מכל בצורה מכובדת וראויה כמוך...(כולל תגובותיך לאנשים שהגיבו כאן, ואולי בעיקר!!!) רק אנשים כמוך יכולים לקרב את עם ישראל לקב"ה ולתורה, כי הם באים ממקום נקי, טהור, אוהב ומכבד וכזה שרואה
osnt10
וודאי שצריך לקרב לקיום מצוות רק שאני עסקתי בדינם על פי תורה ויש הרבה הלכות היוצאות מזה לעליה לספר תורה, להשלמת מניין, קריעה באבלות וכו'
מישהו
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות