ה"שאלים" האמיתיים

ישנם פריצויות בתחום הפאות הארוכות ודומיהם, כך שהפריצות – ה"שאלים" האמיתיים, הם נמצאים שם. הפריצות החרדית הינה גם בגדר "שטות", והיא גם מפריעה לחיינו. אנוכי הבער, באמת לא הבינותי: על מה תהום הסערה? מדוע חרגנו מהפרופורציות?! כלום הכל ורוד בצניעות מחננו פנימה?? הרגיעו חברים, הרגיעו!

|
88
| כיכר השבת |
אישה בשאל (פלאש 90)

בעיר חלם היו שני מעגלים של שוטים. היו את השוטים הזנוחים, אלו שהכל ידעו שהם שוטים – הם עמדו בפאתי העיר ורקעו ברגליהם, מכרכרים בעוז ללא הרף, הכל סקרו אותם רגעית, והמשיכו הלאה בשטף החיים. לא רבים בכלל סובבו שם, אי-שם בפאתי העירה. אלו שכן הפריעו לחיים, היו קבוצת השוטים שקיפצו להם בטבורה של העיר, הם הפריעו לעוברים ושבים לרכוש בחנויות את הדרוש להם, כשהם מעכבים ו"פוקקים" את התנועה האנושית הזורמת. לא היו אלו סתם שוטים, אלא שוטים שהוטמעו בציבור, שטרדו אותו.

ההסתערות על תופעת ה"שאלים", למרות שהיא כמובן מוצדקת, היא מגוחכת למדי. כי בעוד שעל ה"שאלים" הפרועים, לא נראתה כזו הסתערות דווקא על ה"שאלים" הצנועים מידי, געשה, פרץ וצווחה. ולמי שלא הבין את שפת הקודים: ישנם פריצויות בתחום הפאות הארוכות ודומיהם, כך שהפריצות – ה"שאלים" האמיתיים, הם נמצאים שם. הפריצות החרדית הינה גם בגדר "שטות", והיא גם מפריעה לחיינו.

ולכל העסקנים הבוחשים בקדרת הרב רומפלר, הייתי ממליץ להוציא הודעה מקבילה ונחרצת; שהפריצות המודרנית כמוה בדיוק כ"פריצות השאלים"! כשזה יקרה אנחנו אכן נרגע.

אנוכי הבער, באמת לא הבינותי: על מה תהום הסערה? מדוע חרגנו מהפרופורציות?! כלום הכל ורוד בצניעות מחננו פנימה?? הרגיעו חברים, הרגיעו! יש פריצות לא פחות נוראה מנגע ה"שאלים", רח"ל, שמא אף גרועה ממנה!

ול"אנשי השאלים", (לא ל"כת") הפטיר ברוגע: אל דאגה, יש לכם חברים!

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

88 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

23
יש שהביאו ראיה שסתירת שיער היא פריצות, שבסוטה מצינו שהכהן סותר קלעי שערה, ופירש רש"י (סוטה ח.) "סותר קלעי שערה, מרבה בגילויה שסותר קליעתה", עכ"ל. והיינו שסתירת קלעי שערה הוא הדגשת הגילוי ביותר, והדגשה זו היא פריצות. אולם אין זו ראיה כלל, כי שם מוכח רק שסתירת קלעי השיער הוא הדגשת הגילוי, אבל לא מ
אליהו בן חיים
כתב הרב אליהו: "יש שהביאו ראיה שסתירת שיער היא פריצות, שבסוטה מצינו שהכהן סותר קלעי שערה, ופירש רש"י (סוטה ח.) "סותר קלעי שערה, מרבה בגילויה שסותר קליעתה", עכ"ל. והיינו שסתירת קלעי שערה הוא הדגשת הגילוי ביותר, והדגשה זו היא פריצות". שמעתי ממקור נאמן ומוסמך ביותר, אודות יחידות שהיה לפני הרבה שנים א
שניאור זלמן
והרבי זצ"ל מעולם לא הוציא פסק הלכה בנידון. וכנראה כוונת הרבי היא לבת רווקה, וכתקנת הסמינרים ובתי הספר, שבת רווקה תלך עם שיער אסוף. אולם זאת דעת המג"א, והאחרונים חלקו עליו בענין זה והתירו, והביאם הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א בשו"ת יביע אומר (חלק ד' אה"ע סי' ג'), שהעתיק את דברי המג"א וכתב ע"ז: "א
זבולון
מה שכתב הרב זבולון: "והרבי זצ"ל מעולם לא הוציא פסק הלכה בנידון. וכנראה כוונת הרבי היא לבת רווקה, וכתקנת הסמינרים ובתי הספר, שבת רווקה תלך עם שיער אסוף", רצה לומר, שפאה של נשואה אין קפידה שתהיה אסופה, ולדעתו מותר ללכת עם פאה פזורה. וזה תמוה ביותר, אלא שההיפק הוא הנכון, שאם רווקה חייבת ללכת עם שער אס
נחום
הרב אליהו בן חיים מסיק: "העולה מכל זה להלכה: בוודאי ראוי ונכון להתרחק מהפאות הארוכות מאוד, ובפרט שכיום נוהגות בזה דוקא הנשים שאינן מקפידות כ"כ להלכה, והנוהגת כך נחשבת כאינה יראה. אולם אין להטיל דופי באותן הנשים ההולכות בפאה ארוכה, וחמור עוון לשון הרע יותר מחשש איסור בפאה ארוכה מאוד. אבל פאות באורך ס
נצרת
1. קצרה מאד = 2 ס"מ. 2. קצרה = 15 ס"מ. 3. ארוכה סביר = 25 ס"מ 4. ארוכה לא סביר = 35 ס"מ 5. ארוכה מאוד = 50 ס"מ.
נחמן
לפי "תקנון הצניעות" [הובא גם ב'לקט שכחת הפאה' פרק ג (ע' 33) של הרב שלום דובער הלוי וולפא]: של מכללת "בית רבקה" כפר חב"ד על-פי הוראות בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש": "כיסוי הראש לנשים נשואות יהיה על ידי פאה בלבד. הפאה תהיה בתסרוקת צנועה ועדינה, לא ארוכה מן הכתפיים ופזורה, לא רחבה או קצרה במיוחד", נמ
לוי יצחק
ארוכה מן הכתפיים יכולה להתפרש שעוברת את כל איזור הכתף, לאחור, כלפי מטה. שזה באמת אריכות מוגזמת. הכלל אומר שכל דבר היוצא דופן אסור, וממילא אפשר להסיק מסקנות מהכלל הזה, לפי הזמן ולפי המקום (שהרי אין שום מקור הלכתי לאסור פאה ארוכה). וכן כתב הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית בירושל
זכריה
22
הרגיע אתה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
התבלבלת
21
הרעלה.זה לא אותו דבר. נשות הרעלה הן אלה שהולכות הכל עם שחור ורעלה. נשות השאל הן נשים צנועות שקבלו על עצמן דת יהודית.לכסות מה שראוי לכסות.והכל לפי מנמהג המקום כפי שכתב האור לציון. אבל אתה פרי,פרי לא מבושל,בא ואומר שזה מוצדק להסתער עליהן? מי אתה,מי אמך,ומי סבתך שתבוא ותגיד לנו שצריך להסתער? איפה
מאור פרץ.
הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי
יחזקאל
מקורותיך הם "העתק הדבק" שעשית מכתבות של עיתונאים באתרים החרדים. המרחק בין עיתונאי לשקרן חובב לא עולה על 3 דקות נסיעה במהירות 20 קמ''ש. ולמה אני מדבר כך? כי מי שציטט בשם "דעת תורה על "כת השאלים" / מאת אחד הרבנים שליט"א" כבר כתבתי לההוא מי זה אחד הרבנים? מדוע הוא פוחד לגלות את שמו? הגר''ע יוסף לא אמ
המיישר
לא כתבתי שום דבר בעד פאה, אני לא בעד ולא נגד, ולא רוצה להיכנס למחלוקת הזאת. אני בסך הכל העתקתי תגובה של ציטוטים מדברי הרבנים שליט"א, ואם זה לא נוח לך, אל תנסה לומר על אחרים שהם שקרנים. זאת המציאות. הרב ברלנד אמר שזה זיוף, והרב עובדיה אמר שזה פריצות. והרב אברהם יוסף בוודאי לא שקרן, ואתר בחדרי חרדים
יחזקאל
וכן כתב הרה"ג ר' זאב שכטר שליט"א בקובץ אור ישראל (כ"א), וזה לשונו: "יש הטוענים שאין לדמות הפאה שלנו לפאה נכרית בדורות הקודמים שהתירום הפוסקים, משום שלא הצטיינו ביופיין כפאות שבזמנינו. והאמת היא שהפאה נכרית שהתירו הפוסקים היתה גם כן משיער טבעי של חברתה, ופשוט שהשיער הטבעי בדורות קודמים לא היה פחות
שאול אסולין
התפרסם כבר וידאו ברור מהגרי"ש אלישיב, ושם שואלים אותו במפורש, האם פאה זה לכתחילה, והוא אמר שפאה זה לכתחילה, וגם סיפר "מעשה רב" מאחד מגדולי ישראל שהתעקש שאשתו תלבש דוקא פאה: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה
יאיר שטרן
נראה לי שגם מי שאוטיסט- כבר הבין!!! הנה, אני יכולה לחזור על זה מילה במילה...... רוב הרבנים אמרו ששאל זה פריצות הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שר
המקובלת
בסך הכל העתקתי תגובה עם ציטוטים של דברי הרבנים נגד שאלים. ואם אתה גבר שמתחפש לאשה, ואתה רודף שמלות ופאות, אל תאשים בזה את אחרים. הפוסל במומו פוסל!
יחזקאל
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות