

הייתי, כן הייתי, למי שבכל זאת חקר ודרש, הייתי ברכבת הקלה. היא נעה לאיטה בדממת-אלחוט, כזו שנדירה לעיר סואנת ותוססת כירושלים הבירה. לא, לא תקתקתי במצלמה בפלשים על כל תזוזה כמו הקטנים שעלצו בסמוך אלי, אך בהחלט סוג של אקסיומה קיצית נהדרת.
למען האמת, כשהרהרתי לעצמי, גיליתי שאנחנו שרויים בפלונטר ובשוקת-שבורה של ממש.
עשור{!] חלף מאז החלה לקרום עור וגידים, ומה הכינו לנו בתוצאה? קטע קטן וזעיר למדי, יחסית, של חצייה ארוכה ומדוקדקת לעייפה של מרכז-העיר. זהו זה? השקעה סיזיפית ומפרכת שכזו, זה מה שהולידה? הרי ירושלים היא עיר ענקית, יש תלפיות, רמת-רחל, רחביה, ועוד עשרות, שכחו שם בעייריה שפסגת-זאב ומרכז העיר אינה הליבה של ירושלים, יש עוד שכונות רבות, ואם כבר רכבת, אז למה לחלוש על שטח כה זעיר??
כאן, מתחדדת לי התחושה כי יותר משהרכבת באה בכנות להעניק מענה הולם למצוקת האוטובוסים שטופי האדם כתרנגולים בתאיהם, היא פשוט באה להטיף קורטובי יוקרה לעיר והאם, בירת ישראל. כאן זה יצטלם טוב מאוד, כאן העיר תתהדר קבל עם ועולם. התושבים? מה זה משנה בכלל..
אם באמת הייתה היא באה להסדיר את זו, היינו רואים פה חשיבה כוללנית ומקיפה [תרתי משמע..] בהרבה.
מלבד זאת, ההמולה. מאות צעירים ערבים עולים לרכבת הקלה, מרעישים בה וגיעים עד מתחת לאפיך, עד מרכז העיר. ההתבוללות היא סלתי ניתנת לבלימה. הבאנו את שועפאט לטבורה של מאה-שערים. מה אנחנו צריכים את זה?? אורי לופוליאנסקי המתמוגג, יש לך תשובה?!
על כגון דא, כבר המליצו חז"ל: "כל שהוא מין קללה אין מברכין עליו".
תפאורה יש, פאר ססגוני מרהיב יש, אך יש גם הרבה מגרעות, וטוב לה שלא קמה משתקום ותתכונן. חבל.