כיכר השבת

דברים שלא ידעתם על סכנות הפאה

תשאלו חילונים איך "גאולה" נראית? והאם הם מסוגלים להבחין בין נשואה לרווקה? תשאלו אברכים היכן הנסיון קשה יותר - ב"גאולה" או ביפו? איפה כל הליטאים שבבחירות האחרונות לכנסת השמונה עשרה הכריזו ברחובות קריה: "האחריות מחייבת!!" ושהרב אלישיב הורה לבחור ביהדות התורה, אף אחד לא פקפק!. אחד העם במאמר נוקב

|
855
| כיכר השבת |

אני יודע שכל מאמר או תגובה נמדדת לפי מי שכותב אותה וקצת פחות לפי התוכן.

נסו להיות אובייקטיביים (למרות שלחלק בנינו זה יהיה קצת קשה) ולקבל את האמת ממי שאמרה.

לכן זה קצת פחות משנה אם אני ספרדי או אשכנזי תימני או חסיד.

אני יהודי!!

יש נושא שמאוד קשה לעיכול בקרב הציבור החרדי בכלל ולגולשים בעיקר,

הפאות.

אני לא מעוניין לגעת בפן ההלכתי כי אלו ואלו דברי אלוקים חיים - למרות שאני לא מאמין שהפוסקים שהתירו דיברו על הקאסטם, הגוונים והמסולסל- וזה לא התחום שלי.

גם איני רוצה לדון בעניין של יופי. מכיוון שאין ספק שידה של הפאה על העליונה.

אני מעוניין לדון בפן המעשי-היום יומי, על הגישה.

אבל לפני כן, אני רוצה לסייג. יש נשים שיש להן היתר ספציפי מרב. ויש כאלו שיודעות איפה הגבול והטעם הטוב. ולא אליהן מכוונים דברי.

אני לא בא להכליל את כל חובשות הפאה. אלא את אלו שהגזימו עם ההיתר מרבנים שכל היום מנפנפים עם זה ולקחו את ההיתר מאוד רחוק. אם זה במראה של הפאה ואם זה בלכתחילה ובהידור שהם עשו לזה.

עד כדי כך שבעל או אישה שמתנגדים לעניין הם פרימיטיביים. "פרענקים". והיד עוד נטויה...

אני בא בדברים אלו לכל האנשים שמכשירים ומטהרים את השרץ. אנשים שמונעים בצורה לא פרופורציונאלית ומגינים בחירוף נפש על דבר שגם אם הוא מותר הוא לא לכתחילה. אולי בדוחק. וגם לא כמו שנשותיהם הולכות היום.

אנשים שמחמירים יותר מהחזון איש ובוחנים אתרוג עם זכוכית מגדלת. אבל הצצה אחת על אישתו הוא לא נותן. איך שהיא יוצאת לרחוב ואיך היא נראית.

ידוע שכל משפט ואימרה של הגדולים היא חדה כתער ונוגעת בכל תחומי החיים. ישנו מעשה עם החפץ חיים, שתלמידו שגויס לצבא הרוסי הגיע אליו כדי לשאול אם מותר לו לאכול מהנבלות וטריפות שמוגשים במחנה מכיוון שאין אופציה אחרת?!

ענה לו הח"ח במשפט שצריך להיחקק בתוכנו: "תאכל את הבשר, אבל אל תמצוץ את העצמות...!!!"

גם אם התירו את הפאה, אל תמצצו את העצמות!!! אל תמצצו את ההיתר עד לשד עצמותיו!!

מתי היתה הפעם האחרונה שעברתם בגאולה או ברבי עקיבא?

שמתם לב מה קורה שם??

אם היינו יכולים לפני חמש עשרה שנה לראות איך אנחנו נראים היום לא היינו מאמינים שכך זה יהיה.

תשאלו חילונים איך גאולה נראית? ואם הם מסוגלים להבחין בין נשואה לרווקה?

תשאלו אברכים יקרים ויהודים שמשתדלים לשמור על עיניהם איפה הניסיון יותר קשה, גאולה או יפו?

ותבינו להיכן הגענו. עד לאן ירדנו.

טענה אומללה

יש לי כמה שאלות וגם תובנות שממש מציקות לי, אולי מתוך בורותי ואולי הם נכונות. בכל מקרה אשמח להחכים;

1. הטענה של "פת בסלו" – שכדי שהבעל לא יסתכל על נשים אחרות היא חייבת לחבוש פאה.

זוהי טענה אומללה ועצובה שבסאבטקסט שלה מסתתר מסר, שאם לא תהיי מספיק יפה בעיני אני "יראה" בשדות זרים והאחריות כולה מונחת על כתפייך!! או פאה או שאני מוצא אלטרנטיבות!

נכון שזהו מושג הילכתי ידוע, ואישה בהחלט מחויבת להיראות במיטבה לפני בעלה, גם בחוץ אבל בעיקר בבית!! (מה שלענ"ד נראה שקורה פחות, עיין ערך חלוקי בית וכתמי אקונומיקה.) והבעל כמובן חייב להשקיע ולטפח את אישתו בכל מובן ובכל דרך!!

אבל לא כדי שיהיה פת בסלם של העוברים ושבים ברחובות קריה...

האבסורד הגדול הוא, שבמקום שגבר יקנה לעצמו ספר מוסר, הוא קונה לאשתו פאה!?

2. הרי ברור לכולנו שכל דבר במראה החיצוני שלנו ממתג ומקטלג אותנו, לטוב ולמוטב.

וכיום אם את חובשת פאה אז את מודרנית, פתוחה, אחת שמבינה. ולכן זו סיבה באמת טובה.

אבל יש נקודה מאוד חשובה שפשוט מתעלמים ממנה.

ידוע ומפורסם שכל בגד וכמובן כל צבע משדר מסר מסוים.

השאלה היא מה הפאה באה לשדר לי, עובר אורח??

בעיני, אישה שחובשת פאה - ומתלבשת בהתאם - משדרת: שכל העניין הזה של כיסוי הראש מכיוון שנשואה אני לא כל כך מדבר אלי, ואני מעדיפה לטשטש את העובדה הזאת. אז אני מעדיפה להיראות כלא נשואה. ותשאלו את אלא שיש להן פס לבן ומראה טיבעי. ואל תשאלו את הנשואות שהציעו להן שידוך או גרוע יותר...

אם הייתי מנסה לטשטש את היותי יהודי או את מוצאי או את דרך עבודת השם שלי ע"י שינוי הלבוש שלבשו אבותיי ואבות אבותיי בתימן ובאירופה, אז הייתי הופך למוקצה או לפורק עול. אבל כשאישתי משדרת : אני נשואה מינוס, זה עובר חלק ואפילו מהודר ומשובח. ובלי מצמוץ!

3. הטענה שמיד עולה לחלק מהקוראים היא: וכי הגברים לא מסוגלים לשלוט ביצרם ועל עיניהם??

אז ככה, אם אישה שואלת אז התשובה היא: זה קשה! מאוד קשה!! ואולי לא תביני כמה, אבל יש ליצר הרע משקל כבד על העניין הזה! ובהחלט נשמח אם לא תסייעו לו!

ואם גבר שואל אז או שהוא מיתמם או שהוא יכול להכריז "וליבי חלל בקרבי...". וד"ל.

ואני הראשון שיעמוד בתור כדי להתברך מפיו...

4. ומכאן אני עובר לטענה הקשה: שתקום האישה שקנתה פאה ב 2000$ ובקשה מהמוכרת שהפאה תהיה כמה שיותר סולידית וצנועה ולא בולטת ומושכת עין!!

הרי זו המטרה לא?? שיראו אותך! שיהיה לך נוכחות!

5. מדוע ולמה לרווקות אסור ללכת עם שיער פזור כמו אמא שלה שהולכת עם פאה??

אם שיער פזור זה לא צנוע בגלל המראה של השיער, ובנות יעקב לא הולכות כך. אז זה צריך להיות תקף גם לגבי אישה נשואה, לא?? וזה לא כל כך משנה אם זה השיער הטבעי שלה או זה השיער של איזו אסיאתית או אוקראינית...

האחריות מחייבת

6. איפה כל הליטאים שבבחירות האחרונות לכנסת השמונה עשרה הכריזו ברחובות קריה: "האחריות מחייבת!!" ושהרב אלישיב הורה לבחור ביהדות התורה, אף אחד לא פקפק!

אבל כשהרב אלישיב הרים ידיים בייאוש כלפי מעלה ואמר "הפאה היא צרה צרורה וזו הסיבה לצרות ולאסונות."

כאן קיבלנו דממת אלחוט! האחריות נעלמה? כבר לא עושים "קריעה" נגד מישהו??

אל תיתממו. אל תרימו כתפיים כאילו אתם לא יודעים על מה מדברים.

אתם רוצים ללכת כך תלכו. זו זכותכם! זו בחירה שלכם!

אבל אל תכפישו את מי שלא!! אל תלכלכו על אישה שהולכת עם כיסוי אמיתי כמו שצריך!!

אל תעשו את הבדיעבד לכתחילה!!

שוב פעם, אני לא אומר להתכער. זה לא מה שהתורה דורשת מאיתנו. ההפך, כל אישה מחויבת להשקיעה ולטפח את עצמה וכמובן שהבעל חייב ככל יכולתו לתת ולפנק.

אבל למה צריך ללכת על הגבול הדק שבין פרוץ לעובר בדיעבד?

אני מדבר כאן על ניואנסים ודברים דקים, ואולי גם קצת רגישים. אבל הגיע הזמן שהם יעלו על שולחן הניתוחים. המטרה שלי היא להעלות את העניין למודעות ולדיון. אין לי שום כוונה לצאת על מישהו ברמה האישית או הקנטרנית. אני פשוט רוצה להבין.

ולסיום, לא משנה איזה כיסוי ראש יש לנו או לנשותינו. ומאיזה חוג אנחנו.

אנחנו צריכים להעריך ולהוקיר את הנשים הצנועות שבמסירות נפש הולכות עם מטפחות וכיסויים צנועים. אפילו שקיימת האופציה של פאה. הן הולכות בזקיפות קומה ובגאווה גדולה!!

נ.ב

בקשה קטנה למגיבים הזועמים שנגעתי בציפור נפשם -למרות שזה קשה- תשדלו להיות ענייניים ולא לרדת לרמה האישית. תתעמתו עם העובדות.

ולמגיבים הנדושים שעושים העתק הדבק למקורות של כל הפוסקים שמותר או אסור, תעשו טובה- תגוונו קצת.

בברכה

אחד העם

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

855 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

174
נושא צניעות האישה הוא: בפאה, במטפחת ,בצבעי הבגדים ובאורכם ,ישנם פאות לא צנועות ישנם מטפחות צבעוניות ומוגבהות מידי וכן מכלל הבגדים . אשה שרוצה להיות צנועה יכולה להיות גם עם פאה וגם עם מטפחת לפי הוראות רבותינו , אישה יכולה ללכת עם פאה או מטפחת , אך עם בגדים צמודים ופתוחים וצבעים עזים מידי וזה הפך הצני
נשואה
173
מקווה שהדחיפה שקיבלתי מהמאמר אכן תעזור לי לעשות בסוף את השינוי. בעלי אומר לי זאת רבות אך חשבתי שו רגישות יתר שלו.
חרדית קונבנציונ
172
מה עם הלבוש הצמוד? חצאיות קצרות וצמודות? איפור מוגזם וכד'?
דסי
הרי לובשות הפאה לא צריכות לספק את עצמן עם כל הנ"ל, הן לובשות פאה ומרגישות טוב עם עצמן...
משה בן עמי
חייבת להבהיר שאני לא חרדית אלא "רק" דתיה, אבל מצאתי את המאמר מרתק ואני מבקשת להגיב בכ"ז, בתקווה שהדבר לא מהווה עבירה על חוקי האתר. (התקנון לא עולה משום מה) קודם כל, מניין שכל לובשת פאה "מרגישה טוב עם עצמה" ומה בדיוק התחושה הזו כוללת? אני יכולה לספר שתחושה טובה - כלומר, להרגיש יפה מספיק עבור עצמך (אי
---
את ממש, אבל ממש, טועה. בכל מילה שכתבת. קודם כל, תחושה טובה לאשה נובעת בעיקר מזה שהיא מרגישה טוב עם עצמה. ובדרך כלל כשהיא לובשת פאה, היא מרוצה מהמראה החיצוני שלה, יותר מאשר מטפחת/כובע. מה שכתבת, כמו ריח או חוזק השרירים, נשמע לי בדיחה. לפאה יש ריח נעים, לתחושה מתרגלים, היא לא כבדה על הראש, ולפעמים מט
ד.
את ממש, אבל ממש, טועה. בכל מילה שכתבת. קודם כל, תחושה טובה לאשה נובעת בעיקר מזה שהיא מרגישה טוב עם עצמה. ובדרך כלל כשהיא לובשת פאה, היא מרוצה מהמראה החיצוני שלה, יותר מאשר מטפחת/כובע. מה שכתבת, כמו ריח או חוזק השרירים, נשמע לי בדיחה. לפאה יש ריח נעים, לתחושה מתרגלים, היא לא כבדה על הראש, ולפעמים מט
ד.
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות