מהחזקות בעולם

בוגאטי טורביון החדשה: רכב העל החדש של החברה היוקרתית

מנוע V16 טבעי בנפח 8.3 ליטר, שלושה מנועים חשמליים, 1,800 כוחות סוס ו-60 קילומטרים של נסיעה חשמלית - היורשת של השירון מגדירה מחדש את גבולות הביצועים והיוקרה | מכונית העל החדשה של בוגאטי מציעה תאוצה מדהימה של 0-100 קמ"ש ב-2 שניות ומהירות מרבית של 444 קמ"ש, תוך שילוב בין מסורת לחדשנות במחיר התחלתי של 3.9 מיליון דולר (רכב)

|
1
| כיכר השבת |
מהחזקות והיקרות בעולם. הבוגאטי טורביון החדשה (צילום: באדיבות היצרן)

בוגאטי חשפה לאחרונה את הדור הבא של מכוניות העל שלה - הטורביון. בניגוד לדגמים הקודמים, זו אינה עוד גרסה של השירון אלא מכונית חדשה לחלוטין, הכוללת שלדת מונוקוק חדשה, מתלים חדשים ומערכת הנעה היברידית מהפכנית.

במרכז המכונית נמצא מנוע V16 אטמוספרי בנפח 8.3 ליטר, שפותח בשיתוף עם קוסוורת'. למרות גודלו, המנוע שוקל רק 252 ק"ג ומפיק 1,000 כ"ס ו-900 ניוטון-מטר של מומנט. המנוע מגיע למהירות סיבוב מרשימה של 9,500 סל"ד - ללא מגדשי טורבו.

המערכת ההיברידית כוללת שני מנועים חשמליים בסרן הקדמי ומנוע שלישי מאחור, המוזנים מסוללה בקיבולת 25 קוט"ש. המנועים החשמליים מוסיפים 800 כ"ס, מה שמביא את ההספק הכולל ל-1,800 כ"ס. עם צמיגי מישלן Pilot Sport Cup 2 ייעודיים, הטורביון משיגה תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך שתי שניות בלבד.

הביצועים המרשימים לא מסתיימים כאן: המכונית מגיעה ל-200 קמ"ש תוך 5 שניות, ול-300 קמ"ש תוך 10 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת ל-380 קמ"ש, אך עם מפתח המהירות המיוחד היא יכולה להגיע ל-444 קמ"ש.

תא הנוסעים של הטורביון משלב יוקרה קלאסית עם טכנולוגיה מודרנית. שלושה מחוגים אנלוגיים בגלגל ההגה, שעוצבו על ידי יצרנית השעונים Switch, מציגים את מהירות הנסיעה, הסל"ד וטמפרטורת המנוע. הם מקובעים לעמוד ההגה כך שנשארים יציבים בעת סיבוב ההגה. בקונסולה המרכזית נמצאים מתגי אלומיניום ומנוף קריסטל להתנעת המנוע. מסך דיגיטלי נסתר מתרומם לפי דרישה ומציע גישה ל-Apple CarPlay.

דלתות כנף מרשימות (צילום: באדיבות היצרן)
לוח השעונים בייצור SWITCH (צילום: באדיבות היצרן)
פנים הרכב (צילום: באדיבות היצרן)

מערכת המתלים החדשה קלה ב-45% מזו של השירון, והמכונית כולה - למרות התוספת של סוללה ומנועים חשמליים - קלה יותר מקודמתה. היא מסוגלת לנסוע 60 ק"מ על חשמל בלבד, והטעינה מתבצעת במערכת 800 וולט מתקדמת.

בוגאטי תייצר רק 250 יחידות מהטורביון, במחיר התחלתי של 3.9 מיליון דולר. המסירות הראשונות צפויות להתחיל ב-2026, כשהמכונית נמצאת כעת בשלב הניסויים.

לדברי מאטה רימאק, מנכ"ל בוגאטי: "פיתוח הטורביון הונחה בכל שלב על ידי 115 שנות ההיסטוריה של בוגאטי ודבריו של אטורה בוגאטי עצמו. המנטרות שלו 'אם זה בר השוואה, זה כבר לא בוגאטי' ו'שום דבר אינו יפה מדי' היוו דרך מנחה עבורי באופן אישי, כמו גם עבור צוותי העיצוב וההנדסה."

הבוגאטי טורביון (צילום: באדיבות היצרן)
הבוגאטי טורביון (צילום: באדיבות היצרן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

1 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

1
היה לי כזה נדבק לי מסטיק בגלגל הבאתי למנקה שלי
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות