מאזדה חושפת אסטרטגיה שמרנית ומפוכחת בדרך לעידן החשמלי. בעוד מרבית יצרניות הרכב מתחרות ביניהן על תואר "המחושמלת ביותר", היצרנית היפנית בוחרת בגישה מדודה ומחושבת, המתבססת על ניתוח מעמיק של צרכי השוק.
הדרך של מאזדה לעתיד החשמלי מתוכננת בקפידה: עד 2027 החברה תתמקד בפיתוח טכנולוגיה היברידית עצמאית, שתבכר לראשונה בדור הבא של ה-CX-5. במקביל, החברה ממשיכה לפתח את מנועי הבעירה שלה, עם הכרזה מפתיעה על מנוע Skyactiv-Z חדש שיעמוד בתקן יורו-7 המחמיר.
השינוי המשמעותי צפוי רק ב-2027, עם השקת פלטפורמה חשמלית מודולרית חדשה. זו תשמש בסיס לרכב פנאי בינוני ולסדאן שיפותחו בשיתוף עם היצרנית הסינית צ'אנגן. עד אז, ה-MX-30 החשמלי יישאר הנציג הבודד של מאזדה בעולם החשמלי.
מעניין במיוחד הוא החזון ארוך הטווח של החברה: בעוד מתחרותיה מכריזות על מועד קץ למנועי בעירה, מאזדה דווקא ממשיכה להשקיע בהם. היא אף מתכננת להמשיך בפיתוח מנועים רוטוריים, עם רמיזות לאפשרות של מכונית ספורט חדשה - אולי יורשת למיאטה האגדית.
גישה זו, שעשויה להיראות מיושנת במבט ראשון, מתבררת כמפוכחת דווקא עכשיו, כשיצרניות רבות נתקלות בקשיים בשוק החשמלי: ביקושים מאטים, תשתיות טעינה לא מספקות ורגולציה מורכבת. מאזדה, כיצרנית בינונית בגודלה, מוכיחה שלעתים דווקא הזהירות והתכנון לטווח ארוך משתלמים יותר מריצה עיוורת קדימה.