איפה היא בסיפור?

מאזדה חושפת: למה הם לא ממהרים עם החשמליות?

בזמן שהתעשייה מתחרה על תואר "המחושמלת ביותר", היצרנית היפנית חושפת אסטרטגיה מפתיעה: מנועי בעירה חדשים, פיתוח היברידי עצמאי, ורק ב-2030 - מעבר מלא לחשמל (רכב)

|
1
| כיכר השבת |
לא ממהרת לעת עתה. מאזדה (צילום: Shutterstock)

מאזדה חושפת אסטרטגיה שמרנית ומפוכחת בדרך לעידן החשמלי. בעוד מרבית יצרניות הרכב מתחרות ביניהן על תואר "המחושמלת ביותר", היצרנית היפנית בוחרת בגישה מדודה ומחושבת, המתבססת על ניתוח מעמיק של צרכי השוק.

הדרך של מאזדה לעתיד החשמלי מתוכננת בקפידה: עד 2027 החברה תתמקד בפיתוח טכנולוגיה היברידית עצמאית, שתבכר לראשונה בדור הבא של ה-CX-5. במקביל, החברה ממשיכה לפתח את מנועי הבעירה שלה, עם הכרזה מפתיעה על מנוע Skyactiv-Z חדש שיעמוד בתקן יורו-7 המחמיר.

השינוי המשמעותי צפוי רק ב-2027, עם השקת פלטפורמה חשמלית מודולרית חדשה. זו תשמש בסיס לרכב פנאי בינוני ולסדאן שיפותחו בשיתוף עם היצרנית הסינית צ'אנגן. עד אז, ה-MX-30 החשמלי יישאר הנציג הבודד של מאזדה בעולם החשמלי.

מעניין במיוחד הוא החזון ארוך הטווח של החברה: בעוד מתחרותיה מכריזות על מועד קץ למנועי בעירה, מאזדה דווקא ממשיכה להשקיע בהם. היא אף מתכננת להמשיך בפיתוח מנועים רוטוריים, עם רמיזות לאפשרות של מכונית ספורט חדשה - אולי יורשת למיאטה האגדית.

גישה זו, שעשויה להיראות מיושנת במבט ראשון, מתבררת כמפוכחת דווקא עכשיו, כשיצרניות רבות נתקלות בקשיים בשוק החשמלי: ביקושים מאטים, תשתיות טעינה לא מספקות ורגולציה מורכבת. מאזדה, כיצרנית בינונית בגודלה, מוכיחה שלעתים דווקא הזהירות והתכנון לטווח ארוך משתלמים יותר מריצה עיוורת קדימה.

החשמלית היחידה של החברה עד כה. מאזדה MX-30 (צילום: יצרן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

1 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

1
בינתיים הרכבים שלהם שותים יופי יופי אגב חשמליות מזכיר את הטעות של קנון כשיצא המצלמה הדיגיטלית הראשונה
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות