זהו הנתון נכון להיום (יום שני): 361 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת 2024, פחות מ-10 חודשים, מתחילת שנת 2024 ואנו עם כמות ההרוגים של כל שנת 2023.
לפי נתוני הרלב"ד מספר ההרוגים השנה בכבישם גבוה ב-22% מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. מספר ההרוגים ב-12 החודשים האחרונים עומד על 426 בני אדם, מספרים שמוכרים מתחילת שנות ה-2000.
כך חזרנו 20 שנה אחורה: מספר ההרוגים בישראל לפי שנים
המגזר בו התבטאה העלייה הגדולה ביותר במספר ההרוגים הוא החברה הערבית, שבה זינק מספר ההרוגים מתחילת השנה עד 14 באוקטובר מ-64 ל-109 עלייה של 70%. המגזר השני בו חלה עלייה במספר ההרוגים הוא נהגי האופנועים והקטנועים. במגזר זה, שחלקו בתאונות הקטלניות גבוה בהרבה מלכתחילה ביחס לחלקו באוכלוסייה, חלה עלייה מדאיגה של כ-24% במספר ההרוגים השנה: 78 הרוגים עד 14 באוקטובר, לעומת 63 בתקופה המקבילה אשתקד. המגזר השלישי הוא הולכי הרגל, בפרט מבוגרים וילדים, שנמצאים בסיכון גבוה להיפגעות. בקרב מגזר זה נרשמה עלייה של 21% במספר ההרוגים: 85 בני אדם נכון ל-14 באוקטובר השנה, לעומת, 70 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.
"יותר מחודשיים לפני סיום שנת 2024 וניתן לקבוע כי מדובר בשנת כשלון בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים. לא רק שמדובר בשנה של עליה בהרוגים אלא בשנה הקטלנית ביותר מזה כשני עשורים", אומר עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק.
עוד הוסיף מנכ"ל אור ירוק: "כאשר מדינות אירופה מתקדמות ומצליחות להפחית במספר ההרוגים, אנחנו חוזרים עשרים שנים לאחור. הכשלון השנה הוא תוצאה ישירה לצמצום הכסף שמועבר לטיפול בקטל בדרכים - פחות ניידות ופחות שוטרים, פחות כסף לטיפול במוקדי סיכון ואדישות ממשלתית. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לקדם את התוכנית הלאומית הרב שנתית אשר מונחת על שולחנה זמן רב".