זאת לא מכונית אספנות, זהו דגם חדש לחלוטין במחיר של מכונית ספורט יוקרתית. פורד, שהפסיקה את ייצור האסקורט בתחילת שנות ה-2000 כדי לפנות מקום לפוקוס, החליטה להחזיר את השם האגדי באופן מפתיע בעשור האחרון עבור מכונית סדאן שיוצרה ונמכרה בסין. הייתה זו חזרה קצרת מועד מכיוון שהדגם יצא משימוש בשנה שעברה. כעת, הוא חוזר שוב עם מכונית חזקה הרבה יותר. עם זאת, הפעם פורד מעורבת רק באופן חלקי.
הדגם החדש
חברת Boreham Motorworks הבריטית, בפיקוחה ואישורה של פורד, מחזירה את האסקורט בגירסת ביצועים במה שהם מכנים "continumod". מונח השיווקי הזה מתייחס ל"רכב המיוצר חדש, מדויק לשרטוטים המקוריים, תוך שמירה על רוח התקופה". במילים אחרות, המכוניות נבנות מאפס במקום לחדש כלי רכב קיימים כמו בפרויקטי שיחזור טיפוסיים.
מפרט טכני
המנוע הסטנדרטי הוחלף במנוע 2.1 ליטר חזק יותר המפיק 296 כוחות סוס. הוא מגיע ל-10,000 סל"ד ומעביר את הכוח לכביש דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לחלופין, הדגם הבסיסי משתמש במנוע 1.8 ליטר המפיק 182 כוחות סוס, המועבר לגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת ארבעה הילוכים. למרות שזה אולי לא נשמע כמו הרבה כוח לפי הסטנדרטים של היום, זה עדין חזק יחסית למכונית המקורית. Boreham Motorworks מכוונת למשקל של 800 ק"ג בלבד, מה שיתן לרכב משקל קל בהרבה מהממוצע.
עיצוב ומאפיינים
הפנים כולל מושבי מרוץ וכוללת חיזוק בכלוב בטיחות המיועד לשמור על הנהג מפני התהפכות בתאונה. החברה משדרגת את תא הנוסעים עם אלקנטרה ועור. היא מציעה גם רתמת בטיחות בעלת ארבע נקודות עיגון ואזור ייעודי מקרבון בחלק האחורי לאחסון קסדות מרוץ. המכונית מצוידת במיזוג אוויר, מערכת מולטימדיה קטנה, מחוונים בסגנון רטרו ומתגים חדשים.
מחיר וזמינות
המחיר מתחיל בכ-375,000 דולר. הייצור מוגבל ל-150 יחידות בלבד והמכונית מגיעה עם אחריות לשנתיים או 20,000 מייל. ההשקה לציבור תתקיים בקיץ הבא, כאשר הייצור יחל ברבעון השלישי של 2025.