מינימום 100 מוניות והתחייבות לזמינות 24/7: רש"ת (רשות שדות התעופה) מפרסמת את התנאים לזיכיון במכרז החדש להפעלת המוניות מנמל התעופה הבינלאומי של ישראל. החברה שתזכה במכרז תתחייב להפעלת אפליקצייה ייעודית שתספק מענה לכל אדם שירצה להזמין נסיעה תוך שקיפות מלאה במחירים והפעלת מונה.
בכך מקווים ברש"ת לעשות סוף לעוקץ הנוסעים במוניות מנתב"ג ואליו תוך ניצול מצוקת הנוסעים או תמימותם. בין התנאים עליהם תתחייב החברה שתרצה להפעיל את מערך המוניות בנתב"ג: רישום שם נהג המונית המבצע כל נסיעה, הפעלת אמצעים טכנולוגיים ואפליקצייה ייעודית שתכלול את מערך השירותים הכולל של הסעת נוסעים במוניות.
האפליקציה תכלול נסיעות מיוחדות, באמצעות מוניות רשומות אצל המפעיל, מוניות מזדמנות, ומוניות לפי הזמנה מראש, ,קליטה ורישום של המוניות, בנסיעות מיוחדות בכניסה למתן השירות, ניהול מלא של כל מערך המוניות במתחם נתב"ג, הכוונת מוניות למתן השירות , ניהול סדרנות והכוונה של הנוסעים בתור ההמתנה למוניות ועוד.
בשירותי המוניות יושקעו אמצעים טכנולוגיים מהשורה הראשונה: מערכת ניהול באמצעות ג'. פי. אס. וניהול תור נהגים ממוחשב. מערכת סלולארית באמצעותה ניתן לשלם את שכר הנסיעה במונית באמצעות כרטיס אשראי, ישראליים ובין לאומיים, מטבע מקומי ובמטבע זר כנהוג במרבית שדות התעופה הבינלאומיים ברחבי העולם.
החברה שתזכה במכרז תוכל להפעיל את המוניות במהלך 5 השנים הקרובות + אופציה ל4 שנים נוספות. החברה שתזכה תקבל סבסוד על סך 6.3 מיליון ש"ח בשנה, זאת ע"מ להבטיח כוח אדם זמין ושירות לקוחות יעיל ואדיב.
ברש"ת מעדכנים כי כ40% מהנוחתים בנתב"ג משתמשים במוניות. מדובר ב1.7 מיליון מוניות שיוצאות מנמל התעופה בשנה. מלבד חברת המוניות המתפעלת את מערך הנסיעות, ישנם 'נסיעות מזדמנות' - נהגי מוניות שהוזמנו באופן פרטי ע"י נוסע ספציפי והן זקוקות לאישור מיוחד מרש"ת הניתן בדרך כלל באופן חד פעמי לבקש נהג המונית.