על פי החלטת ועדת הכלכלה מהבוקר (שני), במידה ותיסעו עם אופניים חשמליים וכלים נוספים ללא קסדה - תקנסו באלף שקלים, שינוי הצו שאושר, ייכנס לתוקף בעוד כחודש.
על פי ההחלטה, נסיעה באופניים, חשמליים, קורקינטים חשמליים, סגוואי והוברבורד, מתחת לגיל 16, תגרור קנס של 1,000 ש"ח, כמו גם רכיב ללא קסדה, או שימוש בכלי שאינו תקני.
בנוסף נקבע כי רוכבים מעל גיל 16 שירכבו ללא הכשרה מתאימה צפויים לקנס של 750 שקלים. עוד אושר להחיל את הקנס הקיים היום על רכיבה על אופניים חשמליים לא תקניים, בסך 250 שקלים, גם על הכלים החשמליים הנוספים. בנוסף נקבע קנס של 250 שקלים על חסימת חניה ו-1,000 שקלים על חסימת חניית נכה.
ח"כ איתן גינזבורג, שמילא את מקומו של היו"ר מיכאל ביטון, הזכיר כי מדובר בדיון שהוא המשכו של הדיון אותו ניהל בשבוע שעבר, ואמר כי הצו חשוב ובא לעשות סדר ואחידות באכיפה אל מול שלל הכלים החשמליים. הוא הוסיף כי בשבוע הבא צפויות להגיע התקנות שיאפשרו להרחיב את סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים בנושא, כך שגם האכיפה תוגבר.
ח"כ אוסאמה סעדי ביקש לשלוח תנחומים למשפחתו של השוטר עמיחי כרמלי, ואמר כי אין ספק שהמגיפה של תאונות הדרכים לא מספיקה לגבות קורבנות, וגובה מחירים כבדים במיוחד בחברה הערבית. הוא הוסיף כי אין ספק שצריך הרתעה, אבל צריך גם להשקיע בחינוך ולהתחיל מבית הספר. ח"כ מופיד מרעי אמר כי בחלק מהעבירות העונש קל מדי ולא מרתיע.
כאמור, במהלך הדיון היום אישרה הוועדה תיקונים לצו. במסגרתם הוחלט שלא להטיל קנס על מי שירכב ללא מחזיר אור על הקסדה. ח"כ גינזבורג הסביר כי התקנה הזו אינה ברורה מספיק ועלולה להכשיל את הציבור. בנוסף הוחלט כי הקנה על חסימת מקום חניה יעמוד על 250 שקלים והקנס על חסימת חניית נכה על 1,000 שקלים.
באשר לבקשה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בנהיגה מ-1,000 ל-1,500 שקלים אמר גינזבורג, כי הוועדה לא קיבלה נתונים באשר לאפקטיביות המהלך. ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשטרה, סימונה זילבר, התייחסה לכך ואמרה כי אין ביסוס מחקרי שהמשטרה יכולה להציג שמעיד שהעלאת הקנס מונעת עבירות. ראש מדור תעבורה באגף התנועה, גיא לוי, הוסיף עם זאת כי מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר ועל כך אין עוררין. הוא הדגיש כי המשטרה סבורה שצריך להעלות את הקנס ושהדבר ירתיע.
כאמור, בתום הדיון אושרו התקנות בתמיכת ח"כ גינזבורג וח"כ טטיאנה מזרסקי, בעוד ח"כ סעדי התנגד. לאחר ההצבעה אמר ח"כ גינזבורג כי הוא מקווה שלא נצטרך לעשות שימוש בתקנות הללו, שלא יבוצעו עבירות וששוטרי התנועה יישארו מובטלים, וביקש מהציבור לנהוג בזהירות, בבטחה ובמקומות המיועדים לכך. הוא שב וציין כי בשבוע הבא יגיעו התקנות שיאפשרו הרחבת סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים וציין כי כך יושלם מכלול של צעדים. הוא אף קרא לממשלה להאיץ את פעילויות ההסברה והחינוך.
ח"כ יעקב אשר על ההחלטה לעלות את הקנסות על רוכבי הכלים החשמליים: "זה חלם, על מי יוטלו הקנסות אם לגורמי האכיפה אין אפשרות לזהות את הרוכבים העבריינים?!
ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה', הגיב להחלטה ואמר: "זה יכול להיות צעד מבורך אבל רק אם הוא בא כחלק מאסדרה כוללת ולכן חתמתי גם על החוק המצוין של ח"כ גינזוברג להעברת סמכויות לפקחים העירוניים. אבל זה לא מה שאנחנו רואים היום, העלאת הקנסות לפני שהוסדר חיוב התקנת לוחית זיהוי בכלים הללו, זו רתימת העגלה לפני הסוסים, איך השוטר ייתן דוח אם הוא לא יכול לזהות את מי שביצע את העבירה?!".
"לפני יותר מחצי שנה אושר בטרומית חוק שיזמתי לחייב את רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בהתקנת לוחית זיהוי, כששרת התחבורה הודיעה כי תקדם את החוק החשוב הזה. זה יאפשר לשוטרים ולפקחים לזהות את עוברי העבירות ולהטיל עליהם קנסות מרתיעים, בלי זה האכיפה חסרה את הצלע המרכזי ביותר שלה. לצד זאת יאפשר הזיהוי לחברות הביטוח לספק פוליסות ביטוח, וגם יסייע בצמצום תופעת גניבות אופניים וכלי רכב ממונעים.
"אבל היום התברר שבמקום להילחם באמת במכת המדינה של תאונות הקורקינטים, משרד התחבורה ממשיך לגרור רגליים ומונע דיון בוועדת הכלכלה על קידום החוק שיזמתי. הם מעדיפים לטפל בחלק הקל, בהגדלת הקנסות, ואני רק שואל, על מי יוטלו הקנסות המרשימים הללו אם לגורמי האכיפה אין אפשרות לזהות את אותם עברייני קורקינטים שמשתוללים בכבישים ובמדרכות כשהם מסכנים את עצמם ואת הולכי הרגל?!
"עוד לא מאוחר לתקן, אני קורא לשרת התחבורה להתעשת ולאשר בהקדם את חובת התקנת לוחית הזיהוי, אם בחוק ואם בתקנות מטעם המשרד, כדי להבטיח שהכאוס המשתולל בתחום הכלים החשמליים אכן יגיע לקצו, וברור לכל בר דעת שזה לא יקרה רק באמצעות הודעות על הגדלת קנסות".