"לקבוע יעד לאומי"

קורבנות תאונות הדרכים: מספר ההרוגים עלה ב-16 אחוזים

14,915 ישראלים נפגעו בתאונות בתשעת חודשי שנת 2021 - לעומת 13,489 בשנה שחלפה, כך לפי דו"ח הלשכה לסטטיסטיקה. במספר ההרוגים הזינוק אף גבוה יותר: 274 לעומת 235 (תחבורה)

|
3
| כיכר השבת |
תאונה קטלנית ליד גבעת זאב, בחודשים האחרונים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מספרי הקורבנות בתאונות הדרכים דוהרים ללא מעצורים: מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שפורסמו אתמול (ראשון), מתחילת שנת 2020 נהרגו 300 בני אדם בתאונות דרכים, המספר הגבוה ביותר משנת 2017. ע"פ פילוח הרלב"ד, 78 מההרוגים נהרגו בתאונות במעורבות רכב כבד, לעומת 59 בשנה שעברה; 78 הולכי רגל, לעומת 70 בשנה שעברה; 76 רוכבי אופנועים, לעומת 59 בשנה שעברה ו-10 רוכבי אופניים לעומת 4 בשנה שעברה.

היום (שני) מתפרסם דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המנתח את תאונות הדרכים שאירעו בישראל מינואר עד ספטמבר השנה - עוד לפני שהמספר עמד על 300 הרוגים, מול נתוני החודשים הללו בשנה שחלפה.

בתשעת החודשים הללו אירעו 8,524 תאונות דרכים עם נפגעים, עלייה של 7.0% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020. גם במספר הנפגעים חלה עלייה של 10.6% לעומת השנה שעברה - 14,915 לעומת 13,489.

עלייה גבוהה יותר נמדדה בנתונים המצערים ביותר: מספר ההרוגים - עלייה של 16.6%, אז עמדו הנתונים על 274 ב-2021 לעומת 235 ב-2020. במספר רוכבי האופנוע שנהרגו חלה עלייה חדה של 30.8%. במספר נהגי כלי הרכב שנפצעו קשה חלה עלייה של 3.9% מ-506 ב-2021 ל-487 ב-2020.

(צילום: דוברות מד"א)

לפי דיווחי המשטרה, בשנת 2020 אירעו 1,336 תאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים (לעומת 1,653 תאונות ב-2019). בתאונות אלו נפגעו 1,431 בני אדם: 23 בני אדם נהרגו, 140 נפצעו קשה ו-1,268 נפצעו קל (לעומת 1,775 נפגעים ב-2019). כמו כן, בבתי החולים אושפזו 531 נפגעים בעקבות תאונות דרכים שלא דווח עליהן למשטרה ושבהן היו מעורבים אופניים חשמליים, מתוכם 173 פצועים קשה (לעומת 506 נפגעים ב-2019, מתוכם 165 פצועים קשה). נתון זה נקשר בעובדה שמעבר החצייה אינו מבטיח חצייה בטוחה: 77.7% מהולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, נפגעו במעבר חצייה, וכך גם 66.3% מהילדים (עד גיל 14) ו-71.7% מבני 65 ומעלה.

מנכ"ל הרלב"ד (בפועל), שניר זיידל, מסר: "המאבק בקטל בדרכים הוא יעד לאומי בו כולם צריכים לקחת חלק - משרדי הממשלה, השלטון המקומי, משטרת ישראל וכולנו, משתמשי הדרך. אנחנו פותחים את שבוע הבטיחות עם תמונת מצב עגומה של 300 הרוגים מתחילת השנה, המספר הגבוה ביותר בארבע השנים האחרונות. את הקטל בדרכים אפשר לעצור רק באמצעות תוכנית לאומית ארוכת טווח כפי שגובשה במשרד התחבורה וברלב"ד, שמתעדפת את משתמשי הדרך הפגיעים, לוקחת בחשבון את הגידול באוכלוסייה ובנסועה, לצד שיפור ניכר בתחבורה הציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

3 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

3
הכל אשמת מתנגדי הרכב חייבים להוציא אותם מהחברה.
2
יש לי אח שמת בתאונת דרכים,זה כאב בלתי נגמר! אני מציע לעילוי נשמתו להגביל את מספר בעלי רשיון נהיגה,ולהחמיר את התנאים לקבלת הרשיון נהיגה!!! מה אתם אומרים?
1
חובה לא להסתכל בטלפון בזמן נהיגה
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות