במשרד התחבורה מקדמים בימים אלו יוזמה לטובת בעלי הרכבים: רכב משלוש עד עשר שנים, יצטרך לבצע טסט רק פעם בשנתיים ולא כפי שנהוג היום, "ללא צורך אמיתי".
על פי היוזמה של שר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ' ובביצוע שרת התחבורה הנוכחית מירי רגב, היא תקדם תקנה חדשה לפיה כלי רכב פרטיים, שעלו על הכביש לפני שלוש עד 10 שנים, יחויבו כאמור בביצוע המבחן השנתי אחת לשנתיים.
על פי התקנות, רכב פרטי חדש פטור כיום מביצוע 'טסט' בשלוש השנים הראשונות לרכישתו, ולאחר מכן מחויב לעבור טסט במכון רישוי מדי שנה. לרכבי ליסינג חדשים, הפטור מטסט הוא של שנתיים בלבד.
השרה רגב הנחתה את מינהל התנועה במשרדה לעדכן את התקנות בהתאם למקובל במדינות אירופה המתקדמות, בהן כלי רכב חדשים מחוייבים במבחן שנתי לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן מדי שנתיים. רק במלאת עשר שנים מיום עליית הרכב לכביש, נדרש ביצוע מבחן רישוי לרכב מדי שנה.
יצוין, כי כיום מרבית כלי הרכב החדשים מצוידים במערכות בדיקה המתריעות במקרה של תקלה במערכות הבטיחות ברכב וכן במנוע ובמכללים נוספים, המיידעים את הנהג על הצורך להגיע מידית למוסך.
כך יוצא שהחובה לערוך טסט כל שנה, היא לא נכונה מכיוון שבדגמים המתקדמים, מחשב הרכב מסוגל ליצור קשר ישיר עם מחשב היצרן ולעתים אף לפתור את הבעיה בעצמו.
כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי מיושנת ומיותרת כאשר מדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים בכלי רכב פרטיים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות לעלייתם לכביש.
עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים.
רכבים החל מ-10 שנים, יידרש מבחן פעם בשנה. מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקידמה של הרכב ומערכותיו.
לדברי שרת התחבורה רגב, "זה יחסוך לנהגים זמן, טירחה וכסף. כלי רכב חדשים מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות ומטופלים היטב במסגרת תקופת אחריות היצרן".
"מדי שנה מאות אלפי כלי רכב חדשים ומתקדמים עוברים את הטסט לרכב בהצלחה אך לא צורך אמיתי. העומס על מכוני הרישוי פוגע בבעלי רכב ישן יותר, אשר נדרשים לבזבז זמן יקר לביצוע הטסט. המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף וביורוקרטיה מיותרת", הוסיפה השרה רגב.