הוועדה המחוזית במנהל התכנון בירושלים החליטה היום (שלישי) להקים כביש כניסה חדש לעיר הבירה ירושלים הפעם מכיוון מערב העיר. בתכנון הכביש החדש יהיה חיבור ישיר בין כביש 16 לכביש 50 המוכר יותר בשמו "כביש בגין" וזאת על מנת לאפשר פיזור מהיר של אלפי כלי הרכב העולים לירושלים ללא רמזור. דבר שעשוי להפחית משמעותית את העומסים בעיר.
התוכנית שנבנית ביוזמה משותפת של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, נערכה ע"י משרד קולקר אפשטיין אדריכלים, והיא כוללת את החיבור בין כביש ירושלים - תל אביב שאושר בוועדה לתשתיות לאומיות, אל מרכז העיר ירושלים תוך חיבור למערך הכבישים הקיים - כביש מס' 50 (שד' מנחם בגין) המהווה דרך עירונית מהירה. כמו כן, התוכנית כוללת את שיפור מפגש הדרכים העירוניות: רחוב בייט, רחוב שח"ל ורחוב הרצוג.
כחלק מהתכנון הוצע אף פתרון תחבורתי המאפשר המשך רציף לכביש ירושלים תל אביב ללא רמזורים כדרך מהירה בינעירונית שמותרת בה הנסיעה של 90 קמ"ש עד סוף הדרך המהירה ברחוב הרצוג. עוד הוצע בתכנון חיבור חדש לרחוב הרצוג, תוך ביטול הדרך הקיימת ברחוב בצלאל בזק, החזרת הקרקע לגן הבוטני ופינוי שטח משמעותי להתפתחותו הרציפה והעתידית של הגן לכיוון דרום. בנוסף כולל התכנון נתיב ייעודי ישירות מכביש ירושלים - תל אביב לחניון חדש של "חנה וסע" עתידי אשר יחובר לתחנת הרכבת הקלה העתידית.
בהחלטת הוועדה צויין כי ניתנה תשומת לב מיוחדת להיבט הנופי והאקוסטי המהווה אתגר בתכנון של דרך מהירה הנכנסת אל תוך המרחב העירוני. על מנת להתמודד עם אתגר זה, התוכנית מציעה מחסומים אקוסטיים שיפחיתו את השפעות כניסת הכביש המהיר אל תוך העיר.