נהגים רבים מסתמכים באופן שוטף על תכנת הניווט הפופולרית waze המותקנת במערכת המולטימדיה של רכבם החדיש אר תקלה מסתורית באפליקציה מונעת מהם את השימוש בימים האחרונים. לפי הערכות נוסעות בישראל עשרות אלפי מכוניות שבהן מותקנת המערכת. ככל הידוע, התקלה אינה מתבטאת בגרסת האפליקציה המותקנת בסמארטפונים.
על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' התכנה מחפשת ומחפשת ולא מוצאת, ולא מסוגלת לספק הוראות ניווט או הערכת זמני הגעה. לעתים מגיעות הודעות שגיאה מוזרות, כמו 'איבדנו אותך בענן'".
בעלי כלי רכב רבים הגיעו בימים האחרונים למתקיני האביזרים המספקים שירות לאותן מערכות מולטימדיה ובידור, אך גם אלה לא מצליחים להתמודד עם הבעיה. "הגיעו אלינו עשרות נהגים, ואנחנו עובדים על פיתרון עבורם", סיפר בכיר באחת ממתקינות המערכות הגדולות.
חלק מהמסתורין נובע מכך שהחברה הישראלית שנמכרה לגוגל במיליארד דולר מסרבת לספק הסברים לתקלה. ״קיבלנו תלונות ספורות בנושא, אבל נראה שהבעיה נפתרה בלא מעורבות Waze", נמסר מהחברה. "במידה וישנם משתמשים שהבעיה עדיין קיימת אצלם, אנו ממליצים לבצע reset (איתחול) של המכשיר במכונית ו-או שדרוג גירסה אשר יפתור את הבעיה". אך למרות זאת הנהגים טוענים כי הבעיה ממשיכה.
על פי ההערכות שרתי ווייז יודעים לזהות אם מדובר באפליקציה המותקנת במכשיר נייד או תוכנה המותקנת ברכב, כאשר הם מקבלים פניה לחיפוש, כדי לקבל מידע עדכני לגבי מסלול ומצב תנועה וייתכן כי בגוגל החליטו להפסיק את השירות ליצרני מערכות המולטימדיה שלא מחזיקות ברישיון מגוגל לשימוש בתכנה.
יבואן ומתקין אביזרים גדול אמר ל'ידיעות אחרונות' כי "יצרנו קשר מיידי עם היצרן הסיני שממנו רכשנו את המערכת, והוא מטפל כעת בהסדרת הרישיון עם גוגל. הבעיה במערכות שלנו תיפתר כבר בימים הקרובים". הערכות אחרות בענף טוענות כי מדובר בתוצאה של המעבר לשעון קיץ בישראל לפני שבוע, משום שהתקלות החלו להופיע בסמוך אליו. עם זאת, לא ברור אם מדובר בגורם האמיתי או בצירוף מקרים.