לראות ולקנא: בעוד בישראל נאבקים על קיומן של הרכבות העיליות והרכבות הקלות, ורק לפני שנים ספורות זכתה ישראל להפעיל את הרכבת התחתית הראשונה, בלונדון, שם נמצאת אחת מתשתיות הרכבת התחתית הוותיקות בעולם, כבר עובדים על הדור הבא.
כעת הציגה החברה האחראית על התחבורה ברחבי לונדון, אשר נחשבת לאחת היעילות והמוצלחות ביותר בעולם, את הדור הבא של הרכבת התחתית בבירה הבריטית.
הדור הבא, ייכנס לשימוש במהלך העשור הקרוב, בקו העיקרי של הרכבת - קו פיקידילי. ולאחריו גם בקו בייקרלו. הרכבת החדשה עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במיוחד, והיא ניתנת להפעלה באופן אוטומטי לחלוטין, ללא מגע יד אדם.
אמנם, בתחילה, ובעתיד הנראה לעין, תתופעל הרכבת על ידי נהגים אנושיים, בגלל תקנות רגולציה מחמירות. אך מכיוון שברור כי בעתיד יותר לרכבות לפעול ללא נהג, או עם פיקוח בלבד, ומכיוון שדור הרכבות החדש מיועד לשמש את לונדון במהלך חמישים השנים הבאות לפחות, כבר מעתה הטמיעו את טכנולוגיית הנהיגה הרובוטית. ולכן, תאורטית, הרכבת יכולה לפעול באופן אוטונומי.
הרכבות גם כוללות שלל חיישנים מיוחדים, אשר נועדו לייעל את הליכי הקליטה והפריקה של הנוסעים, ובבטחה רבה יותר. בחברה מעריכים כי ה"Tube" יכול לשמש עד 60 אחוזים יותר נוסעים, בעקבות השיפורים הללו. לצורך כך, גם הרחיבו את הדלתות, ועיצבו מעברים נעים מיוחדים, על מנת למהר ולייעל את הליכי הקליטה והפריקה של הנוסעים.
על מנת להגביר את הבטיחות, ולמנוע נפילה לפסי הרכבת. החליטו בחברת הרכבות להוסיף מחיצות זכוכית, עם פתחים מיוחדים, על הרציפים.
הרכבות החדשות גם מציגות שיפור ניכר בנוחות ובחוויית הנסיעה. כאשר הרכבות יכילו לראשונה מערכות מיזוג אוויר, שיפעלו גם להחדרת אוויר נקי ומסונן, ולחלופת אוויר הולמת. בנוסף, הרכבות יעשו שימוש במגוון מסכים חדישים, שיקלו על הנוסעים את הניווט בין שלל קווי הרכבת התחתית של לונדון.