יצרנית הרכב הצרפתית "סיטרואן" תציג בתערוכת פריז את ה"C4 קקטוס איירפלואו 2 ליטר", רכב המסוגל לנוע 50 ק"מ לכל ליטר בנזין(!).
מדובר במכונית תצוגה המבוססת על ה-C4 קקטוס, רכב הפנאי החדש של החברה, והיא מציעה מערכת הנעה שמשלבת בין מנוע בנזין לבין מנוע המבוסס על מדחס אוויר, דבר שנותן למעשה אפשרות לנוע ללא זיהום אוויר.
אז איך מגיעים לחסכון כל כך גדול בצריכת הדלק? בעזרת שורה של שינויים: שיפור של 20 אחוז ביעילות האווירודינמית של המרכב, הפחתת משקל ומערכת ההנעה ההיברידית, שינויים שמביאים את הרכב להיות הרכב החסכוני ביותר בעולם.
את השיפור האווירודינמי השיגו בסיטרואן בעזרת פתחי יניקת אוויר אקטיביים מלפנים, פתחים אקטיביים בחישוקים, מסיטי רוח אקטיביים בצידי המרכב ומצלמות במקום מראות צד. בנוסף, צמיגים נמוכי חיכוך עם פרופיל צר וגבוה, מסייעים אף הם לשיפור האווירודינמי של הרכב.
כאמור, בסיטרואן הפחיתו בצורה משמעותית את משקל המכונית - נמוך ב-100 ק"ג בהשוואה לדגם הסדרתי, זאת באמצעות שימוש בחומרים קלים - סיבי פחם, פוליקרבונט ואלומיניום.
לסיום, המכונית משתמשת במערכת הכלאיים הייחודית של קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן), מערכת המשלבת מנוע 1.2 ליטר בנזין עם 82 כ"ס, עם מערכת הנעת אוויר.
מדובר במדחס עם שני מיכלי לחץ גבוה, שהאוויר הנדחס בהם משוחרר בתנאים מסוימים כדי להניע את המכונית. בדרך זו ניתן לנוע בעזרת אוויר ללא זיהום או תצרוכת דלק.
עם זאת, סיטרואן לא צפויה להציע גרסה סדרתית של האיירפלואו. בעבר הבהירו בחברה כי כדי להפוך את מערכת הכלאיים החדשנית לכדאית לייצור, הם זקוקים לשותפים נוספים בפיתוח וייצור.
נכון לעכשיו, לא ידוע על יצרנית נוספת שהביעה עניין ברכישת המערכת, דבר שמונע בשלב זה את הייצור הסדרתי של הרכב.