

מתוצאות סקר שנערך על ידי ארגון "15 דקות", בקרב מאות נוסעים עולה כי מרבית נוסעי הרכבת הקלה, בעיקר תושבי ירושלים, חושבים כי הרכבת לא קיצרה את זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית בבירה.
על פי הסקר, 31 אחוז מנוסעי הרכבת סבורים כי הזמנים התארכו(!), ו-34 אחוז השיבו כי הרכבת לא הביאה לשינוי משמעותי. בנוסף, כמעט כל הנוסעים דיווחו כי נתקלו בתקלה כלשהי ברכבת. 85 אחוז דיווחו על צפיפות בקרונות, 68 אחוז דיווחו על עיכובים ועצירות ארוכות במהלך הנסיעה, 61 אחוז דיווחו על איחורים בהגעה לתחנות ו-55 אחוז דיווחו על תקלות בהזמנת כרטיסים במכונות המוצבות בתחנות הרכבת.
בנוגע לשביעות הרצון הכללית מהרכבת התבקשו הנשאלים לדרג את שביעות רצונם מ-1 עד 5 (דירוג חמש משמעותו שבע רצון ביותר). 39 העניקו את הציון 3 לרכבת. 28 אחוז העניקו את הציון 4, 16 אחוז העניקו את הציון 2, 14 אחוז העניקו את הציון 1 - הנמוך ביותר, בעוד רק שלושה אחוזים העניקו את הציון 5 - הגבוה ביותר.
למרות הציונים הנמוכים לרכבת, רוב מוחלט של הנוסעים הצהירו כי ימשיכו להשתמש ברכבת הקלה. את הנתון הזה אפשר להסביר בנתון אחר - 66 אחוז מהנוסעים שהצהירו כי ימשיכו להשתמש ברכבת ציינו כי אין ברשותם רכב פרטי.
מחברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה נמסר כי "הנתונים שמוצגים מוטים ואינם משקפים את המציאות. הסקר נערך בתקופה בה הרכבת הקלה נפגעה כתוצאה מהאירועים בשועפט".
לדברי החברה, "מסקרים ובדיקות שנעשים באופן שוטף ע"י גורמים מטעם המדינה, האחראים על הבקרה על הרכבת הקלה עולה, כי שביעות הרצון של הציבור הרחב מהרכבת הקלה עומדת על למעלה מ-72 אחוז, גבוה יותר מכל אמצעי תחבורה ציבורית אחר".
עוד ציינו בחברה כי "גם מסקרי שביעות רצון שמקיימת סיטיפס על מנת לשפר עוד יותר את השירות לנוסעים עולה תמונה זהה וההוכחה לכך היא מספר הנוסעים שעומד ביום רגיל על כ-140 אלף".