מהפכת ההטענה האלחוטית לרכבים החשמליים נמשכת, כאשר חברת ב.מ.וו פרסמה פרטים ראשונים על טעינה אלחוטית למכוניות חשמליות, אותה היא מתכננת להציג בשנים הקרובות.
בכך מצטרפת ב.מ.וו - שמפתחת את הטכנולוגיה בשיתוף קונצרן דיימלר (מרצדס) -לטויוטה, מיצובישי ויצרניות יפניות נוספות שכבר הדגימו יכולות דומות בשלבי פיתוח מתקדמים. ב.מ.וו. תהפוך בכך לאחת מיצרניות הרכב האירופיות הראשונות שמכריזות על תוכניות בנושא.
בהודעת החברה נמסר כי מערכת הטעינה האלחוטית תאפשר העברת מתח חשמלי באינדוקציה בקיבולת של 3.6 קילו-וואט, שמספיק לטעינת רכב חשמלי בתוך פחות משלוש שעות. בהמשך תוכל המערכת לתמוך גם בקיבולת גבוהה יותר של עד שבעה קילו-וואט.
המערכת כוללת סליל המותקן ברצפת הרכב ופלטת בסיס על הקרקע שטוענת את הסוללה בצורה אלחוטית. על פי החברה, המערכת מסוגלת לפעול בכל תנאי מזג האוויר - גם תחת גשם כבד או מעטה שלג, מה שיאפשר להתקין עמדות טעינה בשטחים פתוחים ובמקומות ציבוריים.
בנוסף, למערכת ישנם חיישנים שיזהו בעל חיים או אדם בקרבת הפלטה, ויעצרו את הטעינה. הטענת הרכב ללא צורך בכבל ניתנת להפעלה גם באמצעות יישום ייעודי מסמארטפון או טאבלט.
למרות ההודעה, עדיין אין מועד סופי לתחילת ייצור עמדות הטעינה האלחוטיות.