פרטנר מפרסמת לראשונה את מדד הסלולר של הישראלים לשנת 2024, המבוסס על מחקר מקיף שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 4,524 ישראלים, כולל מדגם ייחודי של 399 בני נוער בגילאי 12-17. הממצאים מציירים תמונה מרתקת של חברה שעברה מהפכה דיגיטלית מוחלטת, כאשר הטלפון החכם הפך למרכז חיי היומיום.
המחקר, שנעשה בקרב האוכלוסיה הכללית, מגלה כי כ98% מכלל הישראלים שנחקרו מחזיקים סמארטפון, ומשך הזמן הממוצע שבישראל מבלים מול המסך עומד על 5.5 שעות ביום. מעניין במיוחד הוא הפער המגדרי בשימוש: נשים מקדישות בממוצע שעה נוספת ביום למכשיר - 6 שעות לעומת 5 שעות אצל גברים. התלות במכשיר כה משמעותית עד ש-54% מהישראלים מצהירים שאינם מסוגלים לשרוד יום שלם בלעדיו, ו-53% מתחילים להרגיש חרדה כשהסוללה יורדת מתחת ל-20%.
בשוק המכשירים, סמסונג גלקסי מובילה עם 44% נתח שוק, אחריה אייפון עם 32%, ושיאומי עם 12%. השיקולים בבחירת מכשיר משקפים את העדפות המשתמשים: בעלי אייפון מדגישים את חשיבות המצלמה, בעוד משתמשי אנדרואיד מתמקדים במחיר. הפרמטרים המובילים בבחירת מכשיר הם מחיר (56%), סוללה (46%), נפח אחסון (46%) ומצלמה (41%).
בתחום הרשתות החברתיות, המחקר חושף העדפות ברורות לפי גיל: בני 35 ומעלה מעדיפים את פייסבוק, צעירים בגילאי 18-24 מובילים בשימוש באינסטגרם, ובני הנוער בוחרים דווקא ביוטיוב כפלטפורמה המועדפת, אפילו יותר מטיקטוק. הדור המבוגר נוטה להיות מעורב יותר בשיתוף ותגובות, בעוד הצעירים מתמקדים בצריכת תוכן.
נושא הפרטיות תופס מקום משמעותי בשימוש: 36% מהמשתמשים ביטלו את תכונת ה'נראה לאחרונה' בוואטסאפ, וכרבע ביטלו את סימון הווי הכחול. בתחום אבטחת המידע, כמחצית מהישראלים משתפים את בני הזוג בסיסמת המכשיר שלהם ואילו החצי השני משאיר אותו לעצמם.
הקשר בין עבודה לסלולר מתבטא בממצא מעניין: 44% מבעלי ההכנסה מעל הממוצע מחוברים ליומן ולמייל של העבודה דרך הנייד. עם זאת, המחקר לא מכריע בשאלה האם הזמינות המוגברת היא סיבה או תוצאה של ההכנסה הגבוהה.
וואטסאפ ממשיכה להיות האפליקציה הדומיננטית ביותר בישראל, עם 98% שימוש. 74% מהישראלים נשארים מחוברים גם בחו"ל, ו-72% משתמשים באפליקציות ניווט על בסיס שבועי. תחום הפודקאסטים גם הוא צובר תאוצה, עם 44% מהישראלים שמאזינים דרך המכשיר.
אסף אביב, סמנכ"ל שיווק ותוכן בפרטנר, מסכם: "הסלולרי מלווה אותנו בכל רגע, משפיע על הדרך בה אנו מתקשרים, צורכים מידע ומשתפים חוויות. בעצם, כולנו חלק מדור הסלולר."