יוטיוב הופכת לפלטפורמת תוכן בתשלום: בעוד שלשה ימים, צפויה ענקית האינטרנט גוגל לחשוף, כי התכנית עליה עובדים בחטיבת 'יוטיוב' של החברה בחודשים האחרונים, במהלכה תקים החברה חומת תשלום ברשת יוטיוב, תצא לדרך ממש בקרוב, והמשתמשים יוכלו להיפטר מהפרסומות תמורת תשלום חודשי.
מדובר בתכנית שנועדה לאפשר למשתמשים להיפטר מהפרסומות שלעתים קרובות מטרידות את המשתמשים, בצורה חוקית. תמורת תשלום של 10 דולר בחודש, תפטרו מהצורך לצפות בפרסומות. הכסף יחולק בין יצרני התוכן הגדולים ביוטיוב.
עד היום פעלו ברשת יוטיוב בשיתוף עם יצרני התוכן הגדולים בעולם באופן חלקי, כשיצרני התוכן יכלו לבחור אם יוצג למשתמש פרסומות, ולחלוק את הרווחים עם חברת גוגל. מה שהזרים תוכן איכותי ליטיוב וחיזק את מעמדה כרשת שיתוף הסרטונים הגדולה בעולם.
אלא שכעת מתכוונת החברה להוסיף עוד תכנים שעד עתה היו מוגבלים לשירותים אחרים, בהם רוצה יוטיוב להתחרות מעתה, כשבחברה כבר סגרו חוזים גדולים עם גדולי יצרני התכנים בארצות הברית.
בחודשים האחרונים מנסה חברת פייסבוק לקרוא תיגר על השליטה הכמעט מוחלטת שיש ליוטיוב בשיתוף סרטונים, כשפייסבוק מנצלת את פלטפורמת הרשת החברתית שלה להעדפת תכני ווידאו על תכנים אחרים, וכך היא מנפחת את נתוני הצפייה ברשת החברתית, לעתים קרובות ללא פרופורציה, באופן שמציג את פייסבוק כוויראלית יותר בכל הנוגע לווידאו.
הצעד החדש נועד לבצר את מעמדה של יוטיוב, כמו גם להתחרות בשירותי הזרמת תכנים, חוקיים ופיראטיים כאחד, ולהפוך את יוטיוב גם לרשת המכילה תכנים איכותיים ומקוריים.