

לסקרים הנערכים באינטרנט יתרונות רבים על סקרים טלפוניים, אבל גם קל יותר לזייף את תוצאותיהם. סקרים אינטרנטיים מאפשרים למשתתפים להשיב עליהם בזמן הנוח להם, תוך שהם שומרים על אנונימיות. אבל לסקרים הללו יש גם חסרונות בולטים: הם אינם מהווים מדגם מיצג, משום שלא ניתן לדעת את זהותו של הגולש, ובאמצעות מניפולציות טכנולוגיות ניתן להטות את תוצאותיהם.
הסקר שפורסם השבוע ב"כיכר השבת" ועסק בקרב על ההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי הפך לזירת התגוששות בין פעילים מכל הצדדים. אחרי שאלפי הצבעות זרמו אל מערכת הסקר, החלו ניסיונות להטות את התוצאות - ניסיונות שצלחו בסופו של דבר והביאו להקפאת ההצבעות.
כדי לזייף סקר המתפרסם באינטרנט ישנן מספר דרכים. הראשונה שבהן היא עשיית שימוש בסקריפט (שפת תסריט) שנשלח לאתר, באמצעותו רשמו הצבעות כפולות. מנגנון סקר לא מאפשר למשתמש להצביע יותר מפעם אחת, אבל הסקריפט שנכתב מבצע הצבעה ומיד לאחר-מכן מוחק את נתוני המשתמש מהמערכת. בדרך זו, מצליחים מזייפי הסקר לצבור הצבעות רבות מבלי שהמערכת תאתר את הזיוף.
זו לא הדרך היחידה שבה ניתן לבצע זיופים. משתמשים עיקשים במיוחד עושים שימוש בשרת פרוקסי, המסווה את כתובת ה-IP שלהם. אתרי פרוקסי מאפשרים גלישה אנונימית באמצעות התחברות לשרתים היושבים במדינות שונות. מבחינת המערכת, למרות שהגולש יושב בישראל, הוא נרשם כגולש מחו"ל. ניתן להחליף בקלות שרתי פרוקסי ובכך להצביע בסקר פעמים רבות.
הדרך השלישית לזיוף הסקר, ואולי הקשה מכולם מבחינה טכנולוגית, היא פריצה לבסיס הנתונים שמאחסן את נתוני הסקר והזנת נתונים חדשים. גם במקרה הזה, נדרשת כתיבת סקריפט (שפת תסריט) שתאפשר הזנה שקרית של תוצאות למסד הנתונים, אך הדרך לעשות זאת מורכבת יותר, כך שכדי לזייף סקר בצורה מוצלחת, נדרש איש טכני בעל ידע נרחב.