ההחלטה על בחירת מוסד ללימודי מקצוע ובחירת מסלול לימודים ספציפי, היא אחת ההחלטות החשובות בחיים. אין ספק כי ההחלטה הזו חייבת להתקבל בכובד ראש, תוך בחינת כלל השיקולים: ידע מקצועי, מוניטין המוסד האקדמי, יכולת ההשמה של המוסד, מערך המלגות למימון הלימודים וכמובן השמירה על האווירה החרדית במהלך הלימודים. עגמת הנפש, שתגרם כתוצאה מבחירה שגויה תעלה ביוקר.
עונת הקיץ היא ה"עונה החמה" לרישום ללימודים גבוהים, מכללת מבחר מציעה לכם תכנית מסודרת לקבלת ההחלטה החשובה.
1.השיקול החשוב ביותר, שלו יש לתת את מירב המשקל במערך השיקולים הוא, איכות הידע המקצועי אותו יקבלו התלמידים והתלמידות במהלך הלימודים. ניתן למצוא היום בשוק לימודי המקצוע מוסדות שמטרתם היא להעניק ללומדים "תעודת קומבינה", תעודה שאין מאחוריה ידע מקצועי איכותי, שישמש את הבוגרים והבוגרות בעבודה הפרקטית בשטח. אל תוותרו על האיכות !
2.שיקול שני , שמושפע באופן ישיר מהשיקול הראשון – מוניטין המוסד האקדמי שמעניק את התואר. המוניטין מושפע כמובן מאיכות הידע המקצועי אליו נחשפים במהלך שנות הלימודים וכן מאיכות צוות ההוראה במוסד. המוניטין משפיע, באופן ישיר, על הקבלה לעבודה עם סיום הלימודים. בוגר אוניברסיטה יקבל עדיפות בקבלה לעבודה על פני בוגרי מכללות. זו הסיבה שמכללת מבחר, קיבלה החלטה אסטרטגית לשתף פעולה עם גופים אקדמיים מובילים בלבד.המוסדות האקדמיים איתם אנחנו משתפים פעולה מובילים בתחומם הן בהיבט הידע המקצועי והן בהיבט של איכות צוות ההוראה.
3. חשוב מאד לבדוק את האווירה במסדרונות. במכללת מבחר מקפידים על כך מאד, האווירה היא אווירה חרדית למהדרין. מבחר איננה שלוחה חרדית בתוך קמפוס חילוני – לא תמצאו במבחר לימודי גברים ונשים במקביל.
4.מומלץ לבחון את מערך הקשרים שיש למוסד הלימודים עם מעסיקים במשק שמחפשים עובדים איכותיים. דוגמא לכך ניתן למצוא בקשר של מכללת מבחר עם המרכז למיפוי ישראל, מקום העבודה הטוב ביותר לבוגרי לימודי גיאו-אינפורמציה. הקשר עם המרכז למיפוי ישראל נבנה כבר בתחילת הדרך, כשנפתח מסלול הלימודים בגיאו-אינפורמציה, כך גם ניתן לציין את הקשר שלנו עם בית החולים איכילוב ומעייני הישועה בהקשר של לימודי סיעוד לגברים ונשים.
5.לסיום, למערך מלגות המימון והקיום משמעות חשובה עבור התלמידים. המלגות השונות מאפשרות לשקוד על הלימודים "בראש שקט". במכללת מבחר קיים מערך מלגות שכל תפקידו הוא לאתר מלגות עבור התלמידים.