בין רעמי התותחים והדי הפיצוצים בגבול לבנון, נראה לאחרונה כלי חדש בשדה הקרב: רכב משא רובוטי חשמלי בשם ATeMM (All-Terrain Electric Mission Module). על פי דיווח של קינן כהן מאתר 'וואלה', הכלי, פרי פיתוח של חברת פלסן הישראלית, נבחן לראשונה בפעילות מבצעית על ידי יחידת הניוד של חטיבת אלכסנדרוני תחת אוגדה 91, במטרה לספק מענה לאתגר הלוגיסטי המורכב ולהפחית את הסיכון ללוחמים.
ה-ATeMM, מצויד במערכת הנעה חשמלית מתקדמת המספקת 268 כוחות סוס וסוללה של 47 קוט"ש. הכלי מסוגל לשאת מטען של עד 2.5 טון, לנוע למרחק של 200 קילומטרים, ואף לשמש כתחנת כוח ניידת בשטח.
הטכנולוגיה המתקדמת של הכלי כוללת מערכת מתלים ייחודית מתוצרת חברת "ריגו" הישראלית, המאפשרת נהיגה יוצאת דופן בשטח מאתגר. המערכת משלבת צמיגי 35 אינץ' עם מהלך מתלים נרחב ומערכת היגוי מתקדמת המאפשרת תמרון מדויק בתנאי שטח קשים.
במהלך הניסוי המבצעי התגלו מספר אתגרים הדורשים שיפור: מהירות מרבית של 18 קמ"ש בלבד, היעדר אפשרות גרירה מהירה במקרה של תקלה, ובעיות תקשורת מזדמנות בין הכלי למפעיל. עם זאת, הכלי הוכיח את יעילותו בהובלת ציוד כבד, תחמושת, ואף בפינוי פצועים מאזורי לחימה.
הפלטפורמה המודולרית של ה-ATeMM מאפשרת התאמה למגוון משימות: החל מהובלת אמצעי לחימה ותחמושת לכוחות חי"ר, דרך סיוע לכוחות הנדסה בהובלת חומרי נפץ, ועד לשימוש כתחנת כוח ניידת לצוותי חימוש בקו החזית.
למרות שמחירו של הכלי, המוערך בכ-100,000 דולר ליחידה, עשוי להוות מכשול בפריסה נרחבת, היתרונות המבצעיים שהוא מציע - בעיקר בהפחתת הסיכון לחיי אדם - מציבים אותו כפתרון מבטיח לאתגרי הלוגיסטיקה בשדה הקרב המודרני. צה"ל ממשיך לבחון את הכלי ולשפר את יכולותיו המבצעיות, כחלק מהמאמץ המתמשך להגן על חיי הלוחמים תוך שמירה על יעילות מבצעית מקסימלית.