פעמיים בשנה בלבד, מתקיים לו בצה"ל קורס מדריכי נהיגה מבצעית, המכשיר נהגים מבצעיים להובלת כוחות לוחמים בשטח.
הקורס מתקיים במשך שישה שבועות, בחום ובגשם, בצירים קשים ותלויים, בירידות ועליות קיצוניות, ביום ובלילה, ונראה לצופה מהצד כטיול ג'יפים חלומי.
המטרה היא ללמוד ולהפתיע את האויב מהמקום הכי לא צפוי ולהיות ערוכים כראוי למשימות מבצעיות בשטח כאשר בסיום הקורס הנהגים מקבלים יכולות הדרכה לעקרונות הנהיגה בשטח.
רמ"ד נהיגה מבצעית, רס"ן ליאור ניניו, מסביר כי "מטרת הנהיגה המבצעית היא להגיע מהמקום הכי לא צפוי בשטח וליצור שביל משלך, כי הצירים הראשיים תמיד יהיו בתצפית האויב. אנחנו מלמדים לעבור על מכשול בשטח, חריצים, מדרגות ולדעת להתמודד איתם גם ביום וגם בלילה".
בוגרי הקורס מוכשרים להדריך את קורס הנהיגה המבצעית הבסיסי, שעורך חמישה שבועות ומכשיר נהגים מבצעיים ביחידות השונות.
"מעבר לנהיגה עצמה, החניכים לומדים את הרכב בפן הטכני. הם ילמדו לתקן 90% מהתקלות ברכב", הדגיש רס"ן ניניו, "ביום פקודה היחידה היא מבצעית לכל דבר. במבצע עופרת יצוקה לדוגמא, פינינו פצועים והרוגים, צוותים שלנו הצטרפו לגולני, לגבעתי ולדובדבן".
צפו בתיעוד מיוחד מהשטח. צילום, זרוע היבשה, דו"צ