חיל האוויר הישראלי קלט היום את המטוס ללא טייס הראשון שלו מסוג "איתן" שהוא הגדול במל"טים המופעלים בישראל ובעל יכולת לשהות באוויר לפחות 24 שעות, כשהוא נושא מאות קילוגרמים של מטענים שונים.
מדובר במטוס המסוגל לפעול גם במעגל השלישי, קרי מדינות העימות המרוחקות כמו איראן.
העברת המטוס מידי התעשייה האווירית ורפא"ל שפיתחו ובנו אותו לידי חיל האוויר, באה לקראת טקס פתיחת הטייסת הראשונה של מטוסי האיתן שתהיה ביום ראשון הקרוב בבסיס בדרום.
לדברי בכירים בחיל האוויר זהו המטוס הגדול מסוגו בעולם ורק מעטים מתקרבים אליו ביכולות המבצעיות שלו.
המטוס כבר השתתף במבצע "עופרת יצוקה" וזכה לשבחים רבים על ביצועיו.
מטוס האיתן, היכול להגביה עד ל-41 אלף רגל, כך אומרים בחיל האוויר ישנה את הזירה ויתן בידי חיל האוויר כלי טייס המסוגל לכסות מרחבים גדולים ללא השוואה לכל כלי טייס דומה אחר המצוי בידיה של ישראל או בידי צבא כלשהו בעולם.
המטוס יפעל באמצעות מערכות קשר לווייניות ותיארטיך יוכל להגיע כמעט לכל נקודה שישראל תהיה מעוניינת שיפעל שם.
מדובר במטוס המסוגל לפעול גם במעגל השלישי, קרי מדינות העימות המרוחקות כמו איראן.
העברת המטוס מידי התעשייה האווירית ורפא"ל שפיתחו ובנו אותו לידי חיל האוויר, באה לקראת טקס פתיחת הטייסת הראשונה של מטוסי האיתן שתהיה ביום ראשון הקרוב בבסיס בדרום.
לדברי בכירים בחיל האוויר זהו המטוס הגדול מסוגו בעולם ורק מעטים מתקרבים אליו ביכולות המבצעיות שלו.
המטוס כבר השתתף במבצע "עופרת יצוקה" וזכה לשבחים רבים על ביצועיו.
מטוס האיתן, היכול להגביה עד ל-41 אלף רגל, כך אומרים בחיל האוויר ישנה את הזירה ויתן בידי חיל האוויר כלי טייס המסוגל לכסות מרחבים גדולים ללא השוואה לכל כלי טייס דומה אחר המצוי בידיה של ישראל או בידי צבא כלשהו בעולם.
המטוס יפעל באמצעות מערכות קשר לווייניות ותיארטיך יוכל להגיע כמעט לכל נקודה שישראל תהיה מעוניינת שיפעל שם.