שוב ריקול של יבואנית טויוטה בישראל: החברה הזמינה למוסך 924 מכוניות מדגם פריוס שיוצרו מנובמבר 2015 עד ספמטבר 2016 בעקבות בעיה אפשרית בבלם החניה.
כמו כן, נקראו למוסכים 439 מכוניות מדגם קורולה שיוצרו מספטמבר 2002 עד ינואר 2003 בשל חשש לבעיה בכרית האוויר.
זו לא הפעם הראשונה שנמצאו תקלות משמעותיות ברכבי טיוטה לפני כחודשיים פורסם כי צוות מקצועי בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, משטרת ישראל ויבואנית טויוטה לישראל (יוניון מוטורס) ינסה לפתור את השאלה המטרידה האם כריות האוויר הבטיחותיות של טויוטה גרמו לפציעות קשות או אף למוות בתאונות דרכים בישראל.
על פי הדיווח, הצוות יבדוק אפשרות לכשלים בכריות אוויר במכוניות טויוטה קורולה, שיוצרו בסוף 2002 ועלו על הכביש ב-2003. לדברי משרד התחבורה, צוות הבדיקה "יבחן לעומק שלוש תאונות מהעבר שגרמו למקרה מוות אחד ולשני מקרים אחרים של פציעה קשה של הנהג". עוד נאמר בהודעה לתקשורת כי "הצוות התבקש לקבוע האם כרית האוויר בצד הנהג היא למעשה הגורם שהוביל לפגיעות בנהגים".
לדברי המשרד, החברות טקאטה (יצרנית כריות האוויר), טויוטה ביפן והיבואנית יוניון מוטורס, משתפות פעולה עם משרד התחבורה ומשטרת ישראל, במטרה לגלות האם כשל בכריות הוא זה שגרם לפציעות המוזכרות. שיתוף הפעולה אמור גם להעניק "פתרון מיידי", במידה ואכן יתגלה כי הפגיעות התרחשו בעקבות תפקוד לקוי של כרית האוויר בצד הנהג. יש לציין כי אם אכן יוכח שכך היה, יאלצו כנראה היבואנית, טויוטה העולמית ויצרנית כריות האוויר, להתמודד עם תביעות עתק.
בינתיים החברה החליפה בחלק גדול מהדגמים את כריות האוויר כחלק מרישוי הרכב. במשרד התחבורה אמרו כי עד עתה לא הכריזו יצרנית הכריות וטויוטה - באמצעות היבואנית המקומית - על קריאה לתיקון של כריות אוויר בצד הנהג, אלא רק לזו שמול הנוסע שלצדו. מסקנות הצוות יקבעו אם תאלץ החברה לקרוא את כל הרכבים מאותם שנים לריקול.